Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Mi befolyásolja a pulzusszámot?

2014.02.08. 08:03 szancsurrr

Nem-vagyok-alkoholista_1.jpg
Az edzettségen, genetikán és a szemszínen kívül? Saját tapasztalatom szerint elég sok minden. 

(Az emelkedett pulzusszám élettani okait keresd itt: www.google.com. Én itt csak tapasztalatot osztok meg.)

1. Fáradtság

Nálam ez elég random módon befolyásolja, egy párszor már előfordult, hogy egyszerűen nem tudtam a megfelelő tartományig feltornázni, de volt már olyan is, hogy pillanatok alatt elszáll. Ilyenkor nincs mese, lassítani kell. Nekem ilyenkor szokott elszállni a szívemmel párhuzamosan az agyam is ("miért ilyen magas?" "elegem van ebből a szarból", stb..), ami ugye plusz 5 ütés. Minyimum.

Megoldás: Rileksztékitiíííízi. Ha tartósan fáradtnak érzed magad, akkor pihenj egy pár napot. Nem ezen fog múlni, ellenkező esetben pedig esélyes a túledzés.

2. Betegség

Az emelkedett pulzusszám a betegség előjele is lehet. Betegen edzeni egyébként szerintem nem okos dolog, ha nem pihened ki, az később egy csinos szövődmény formájában visszaüthet, illetve az immunrendszeredet remekül meg lehet a betegen edzéssel szívatni, hálából egy sima megfázással is heteket fogsz szenvedni. 

Mióta PK-zok, egyszer voltam beteg, de akkor nagyon. Egy hónapot ki kellett hagynom és kb. ugyan ennyi időbe telt, mire a pulzusom is és én is a régi voltam.

Megoldás: Türelem, tornaterem, ágynyugalom, fokozatosság.

3. Nem ittál/ettél eleget.

A kiszáradás emeli a pulzust. Az eléhezés pedig csökkenti. Általában.

4. Az alkohol nyomorba dönti a pulzuskontrollba vetett hited

Ha másnaposan futsz, készülj fel az a megemelkedett pulzusszámra. Ezzel a ténnyel Karácsonykor szembesültem, egy kis pálesz, egy-két-három roséfröccs, másnap futás. Amúgy tény, hogy másnaposságra a legjobb választás a mozgás, így este újult erővel lehet újra kezdeni a züllést. Ezt tettem én is, majd másnap ismét futottam, hasonló eredménnyel. (Az magasság emelkedést ne nézzétek, mert az valamiért nem stimmel, nagyjából síkon futottam.)

Megoldás: Kerüld a másnaposságot, maradj részeg!

Na, vajon melyik a másnapos és melyik a példamutató sportember?

Untitledeger2.png

Untitledeger2666655555.png

Untitledeger.png

Untitledeger26666.png

Ancsur

 

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr25803414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2014.02.11. 18:23:30

Nekem kimondottan az a tapasztalatom, hogy fáradtságnál alacsonyabban marad a pulzus, mert nem bírjuk feltornászni a megszokott tartományba. Ennek megfelelően a sebesség is lassabb.

Betegségnél viszont pont az ellenkezője: ott pillanatok alatt felszökik észrevétlenül. Valóban lehet a betegség előjele is, illetve betegség után, a visszatéréskor is eleinte magasabb. Ilyenkor beletelik kis időbe, mire visszatérünk a korábbi tartományba, és ilyenkor kapunk hülyét, hogy ugyanazzal a pulzussal sokkal szarabb tempót megyünk, mint amire betegség előtt már felküzdöttük magunkat.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.02.11. 21:15:03

@azilinha: Hát igen. El kell fogadni, hogy a testünk nem egy gépezet és ezer dolog befolyásolhatja a pulzusszámot is. Ezt belátni viszont nem egyszerű, legalább is.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2014.02.11. 21:23:46

Hát nem. Én múlt héten voltam beteg, és most "iszom a levét", már ami a pulzust illeti.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.02.12. 08:58:51

@azilinha: Azt akartam írni, hogy legalább is nekem nehéz, csak lemaradt :) Ne idegeskedj, árt a pulzusodnak :)
süti beállítások módosítása