Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

10 egyszerű tipp az egészséges élethez

2014.05.09. 15:49 lukacszoli

Mindenki szeretne egészséges és fitt lenni, hogy hosszú, aktív életünk legyen. De mit is teszünk ezért?

Állandóan hangoztatjuk, hogy az egészséges ember nem dohányzik, odafigyel a súlyára, rendszeresen mozog és egészségesen eszik. Egyszerűen hangzik, de aki már megpróbált változtatni a hosszú évek alatt kialakult szokásain, előbb-utóbb rájön, hogy ez nem is mindig egyszerű. Néhányan szélsőséges megoldásokat választanak és amikor beletörik a bicskájuk, elvesztik a motivációjukat és feladják.

Az egészséges élet titka az, hogy lépésről-lépésre, apró változtatásokkal haladjunk: egy pohár víz reggel, több mozgás, optimista életszemlélet - csak néhány egyszerű tanács a sok közül, amik jobbá teszik az életünket. Kis változások nagy eredményhez vezetnek!

1. Reggel igyál egy pohár vizet!

Ébredés után elsőként igyál egy pohár szobahőmérsékletű vizet. Akár egy kis citromot is facsarhatsz bele.A víz segít a test tisztulásában, támogatja az emésztést és kimossa a méreganyagokat. Sokak szerint még a fogyásban is segít!

Small-Changes-Big-Results-Water.jpg

2. Aludj eleget!

A kevés alvás fáradttá és idegessé tesz, álmosan nem tudunk jól koncentrálni. Az alváshiány a testünknek is árt (különösen a szívünknek). Számos kutatás igazolta, hogy egy átlagos felnőttnek napi 8 óra alvásra van szüksége. Viszont mindenki más, van, akinek elég 6 óra, de néhányan 10 órát igényelnek. Ha délután 4 és 6 között álmosak vagyunk, valószínűleg nem aludtunk eleget.

Small-Changes-Big-Results-Sleep.jpg

 3. Nyújtózkodj reggel!

Ahelyett, hogy hosszan szundítanál, az idődet hasznosan is eltöltheted. Mozgasd át a testedet, nyújtózkodj, segíts magadnak kijönni az alvásból. Egy kis reggeli nyújtás elősegíti az izmaid keringését és egy extra oxigénlöket jó kezdés az új naphoz.

 Small-Changes-Big-Results-Cat.jpg

4. Nassolj egészségesen!

Chips, sózott mogyoró, cukor, sütik. Csupa olyan finomság, ami egészségtelen és a testünket sem támogatja. Egyél inkább sótlan mogyorót, friss gyümölcsöt és bogyókat. Tele vannak vitaminnal és ásványi anyagokkal.

Small-Changes-Big-Results-Fruits.jpg

5. Egyél reggelit!

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, főleg a fogyni vágyóknak érdemes odafigyelni rá. Ha kihagyod, már jóval az ebédidő előtt éhes leszel és jó eséllyel olyasmikat fogsz nassolni, amik tele vannak zsírral és cukorral, míg a vitamintartalmuk alacsony. Számos kutatás igazolta, hogy a rendszeresen reggelizők jóval kisebb eséllyel híznak el, ráadásul a cukorbetegségre is kevésbé hajlamosak.

Small-Changes-Big-Results-Breakfast.jpg 

6. Sétálj minden nap!

Annak ellenére, hogy mindannyian tisztában vagyunk a testmozgás előnyeivel, sokunknak se ideje, se kedve nincs elkezdeni. A kezdéshez viszont ezekre nincs is szükség. Használd a lépcsőt a lift helyett, gyalog menj a barátaidhoz, sétáltasd a kutyát néhány perccel tovább. Használj ki minden apró lehetőséget, hogy egy kicsivel többet mozogj. A kutatások szerint már napi 30 perc séta is nagyban hozzájárul az egészségünkhöz.

Small-Changes-Big-Results-Fun.jpg

7. Barátkozz, ismerkedj!

Úgy tartják, hogy a magányos emberek könnyebben lesznek beteget és hamarabb halnak meg. Azok, akiknek nincsenek barátaik, stresszesebbek, depressziósabbak és kevesebbet mozognak. Annak, aki odafigyel az emberi kapcsolataira, várhatóan idő korában is jobb lesz az egészsége.

Small-Changes-Big-Results-Love.jpg

8. Nézd meg a kedvenc ételeid összetevőit!

Az összetevők listája nagyon fontos, hiszen innen tudhatjuk meg, hogy amit megveszünk, tartalmaz-e mesterséges, vagy egészségtelen alapanyagokat. Több száz, vagy ezer olyan összetevő van a piacon, több, mint amennyit megjegyezhetnénk. Szerencsére az interneten egyszerűen találhatunk információkat ezekről. Az egészségtelen alapanyagok különböző betegségekhez, allergiákhoz, vagy akár daganatos betegségekhez is vezethetnek.

Small-Changes-Big-Results-Mall.jpg

9. Keress új elfoglaltságokat!

Keress olyan elfoglaltságokat, amik a családot és a barátaidat is megmozgatják. Kirándulás, csapatsportok, síelés, lovaglás, vagy akár kerékpározás. A hobbik elfoglalnak és leveszik a vállunkról a stresszt. Így új, hasonló érdeklődésű emberekkel is megismerkedhetünk, új barátokat is szerezhetünk. Élvezd az új hobbidat és jusson eszedbe: a boldog emberek sokáig élnek!

Small-Changes-Big-Results-Hobby.jpg

10. Szeresd az életedet!

Nyugi! Ne húzd fel magad és ne mérgelődj apróságokon. Ne legyél túl komoly. Mosolyogj, szeress másokat és mindig keresd az élet napos oldalát!

Small-Changes-Big-Results-Joy.jpg

//Forrás: boredpanda

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

http://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr726141932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.05.10. 13:08:34

Ezek jók :), egy kis kiegészítés:
6. tök mindegy milyen sport nem csak séta a jó(én biciklizek például rendszeres, az egyéb edzések mellett)
7. azért ezt meg kell ám "válogatni", negatív emberek, negatív (munkahelyi) környezet lehúzhat, nem is kicsit

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2014.05.10. 13:12:01

Jó kis gyűjtés, és mindet csinálom, kivéve az összetételek vizsgálgatását. Elég sok zöldséget és gyümölcsöt eszem, és ezen kívül főtt ételeket. Ha néha valami továbbfeldolgozott élelmiszert fogyasztok, akkor nem fogom magam azzal stresszelni, hogy biztosan van benne valami káros, ez teljes tévedés szerintem. A szabályozás meglehetősen kemény, minden a mennyiségeken múlik. Ha valaki egyoldalúan táplálkozik, akkor előfordulhat hogy valamiből túl sokat fogyaszt, ami káros, és/vagy felhalmozódik a szervezetében, és ez később megbetegedésekhez vezethet. Egy egészséges mediterrán vegyes táplálkozás esetén ez szinte esélytelen a jelenlegi élelmiszer-ipari szabályozások mellett. Felesleges ezzel riogatni az embereket, és olyan "állbiócuccok" felé terelni, amelyek szállítása, csomagolása, és extra felára csak egy újabb ökológiai lábnyom. Ha valaki kicsit is odafigyel az étkezésére, nem szükséges szerintem a termékek hátoldalát bújnia, és mindenféle interneten keringő városi legendát benyalnia, persze ehhez tényleg az szükséges, hogy szignifikánsan kevesebb továbbfeldolgozott élelmiszert fogyasszon.

Túrós (törölt) 2014.05.10. 14:16:14

Közhelygyűjtemény 2014 vol. őőő nemtom hányszor írták meg már ezeket idén

Szelid sunmalac 2014.05.10. 19:58:25

Szertnem kerdezni, van-e valami mod arra, hogy egy ilyen eletmodtanacsado mondjuk egy honapig elje az eletem, es utana beszelgessunk el az emberi, illetve idokorlatokrol es a valasztasok lehetosegerol. Majd utana megkernem, hogy adjon megint tanacsokat.

juctice (törölt) 2014.05.12. 23:12:37

A só egészségtelen mivolta puszta babona. A mértéktelen(!) sófogyasztás lehet egészségtelen, ahogy a mértéktelen vízfogyasztás is. Igazi sportolók rendszeresen pótolnak hosszútávú versenyeken sót, mivel LÉTSZÜKSÉGLET.
A sósmogyorót egészségtelennek beállítani butaság.

juctice (törölt) 2014.05.14. 19:06:26

Semmi értelme blogolni, ha leszarjátok a kommenteket.
Ez nem az első eset, sem második...

Ha bennfentesnek szánjátok, akkor azt illik megírni, egyéb esetben faragatlanság ez a hozzáállás. Műveletlenebbek kedvéért bunkóság.

Üdv:

saaby.