Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Rakd meg azt a zöldbabot!

2015.05.26. 17:42 lukacszoli

Mindent szeretek, ami ehető. Ez alól mindössze két kivétel volt régen. A zöldbab és a tök. Bármi jöhetett, kivéve ez a kettő. Valami elementáris ellenállás volt bennem feléjük, pedig sosem bántottak. Az egyik olyan, mint egy zöld ceruza, a másik pedig egy nagyra nőtt zöld, vagy sárga szappanbuborék, ami mindjárt felrobban. Valahogy mindig sikerült úgy alakítani, hogy amikor ez volt a menü, megússzam a dolgot.

green_beans.jpg

Szerencsére ez az állapot nem tartott sokáig. Amikor elkezdtem főzni, szépen összebarátkoztam velük. Rájöttem, hogy mivel mindkettőnek viszonylag semleges az íze, ezért szinte bármivel remekül összepárosítható.

Tegnap beszélgettünk Juhász Péterrel, a Ketoheaven blog gazdájával. Felmerült, hogy érdemes lenne kipróbálni egy ketogén receptet. Mivel mostanában igen sűrű az időbeosztásom és hajnaltól éjszakáig tartanak a napok, végül időspórolásként letettem a bonyolultabb receptekről. Nézzetek be a blogjára, egyébként fantasztikus dolgokat főz, mi is ki fogunk majd próbálni néhányat. Az interjút néhány nap múlva, az Egyensúly Rádió 73. adásában hallhatjátok majd.

Szóval végül az lett, hogy elmentem a piacra, körülnéztem, hogy mi is tetszik, bepakoltam a kosaramba és azokból álltam neki főzni. A mai menü csontleves és rakott zöldbab. Ez feltehetően se nem ketogén, se nem semmilyen ilyesmi. Hívjuk paleo helyett Zolio diétának.

Na de először nézzük meg, hogy mi is ez a hosszú zöld bigyó.

Feltehetően Közép-Amerikából érkezett, ott már évezredekkel ezelőtt is termesztették. Sokáig fejtve, Babszem Jankó formában, illetve szárítva fogyasztották. Egészen a 18. század végéig kellett várnunk arra, hogy valaki megkóstolja az úgynevezett éretlen formájában is. Ez az, amit ma zöldbab néven ismerünk.

A varázslat összetevői:

  • Fél kiló darált hús
  • 70-80 dkg mirelit zöldbab
  • 1 db vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhangya
  • 1 doboz tejföl
  • 1 bögre rizs
  • Só, bors, paprika, egyéb kedvenc fűszerek

Az a jó az ilyen rakott zöldségekben, hogy lényegében bármit beledobálhatunk, az eredmény a legtöbb esetben nagyon jó lesz. Ha pedig mégsem, öntsünk rá még egy doboz tejfölt és megoldja a problémát.

Apróra vágtam a vöröshagymát, egy kis olajon megpároltam. Beledobtam a húst, a fűszereket és némi vízzel 20-25 percig főztem. Random a fűszeres dobozba nyúlva a majoranna és az oregánó került elő. Semmi trükk, nagyon egyszerű. A hússal együtt elkezdtem főzni a rizst. Általában barnarizst használok, ez tovább rotyog. 1 bögre rizshez 3 bögre vizet adtam, majd ahogy elkezdett forrni (a víz, nem a bögre), levettem kis lángra és nagyjából 45 percig főztem. Szerencsére ezúttal nem filmet néztem közben, hanem sorozatot, így kivételesen nem alakult át füstté és aktív szénné a rizs. Jártam már így, nem is egyszer, sőt, volt, amikor az edény is elkezdett már átalakulni valami amorf képződménnyé. Ezúttal jól sikerült a projekt, nem kell három napig szellőztetni.

Amikor már majdnem elkészültek a fentiek, begyújtottam a sütőt, elkezdtem felmelegíteni kb 230 fokra. Elővettem egy nagyobb tepsit, szétterítettem az alján a rizst. Erre pakoltam a húst, majd az egészet beborítottam a zöldbabbal. Hogy jól érezze magát, szépen betakargattam tejföllel, rátettem a tepsire egy fóliát és ment is a sütőbe. Itt már csak annyi időre van szükség, amíg megpárolódik a bab. Érdemes a húst levesebbre főzni és akkor hamarabb elkészül a sütőben. Ez még nagyjából fél óra és készen is vagyunk.

Jó étvágyat!

Zoli

01.jpg

 

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr817417948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása