Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Levendulás-kardamomos szénkeksz

Avagy égetett keksz tonhalsalátával

2015.09.03. 11:47 lukacszoli

Megállíthatatlanul jön a tél. A tegnapi 36 °C után ma már mindössze 30 °C-ra futja, holnap pedig talán 28 °C sem lesz. Hogy bírjam ezt a didergős zimankót, elővettem mamuszt és a kabátot, kiraktam a rénszarvasos zoknit a kandalló fölé. Hogy teljesebb legyen az élmény, kitaláltam, hogy kekszet fogok sütni. Olyan jó fűszereset.

A fűszereken gondolkodva hipp-hopp, eszembe jutott a gyömbér, a kardamom és a levendula. Gyömbérhez nem sok kedvem volt, ezért messzi zarándokútra indultam, túl az üveghegyen és a Nagykörúton, egészen a kedvenc fűszerboltomig. Az utóbbi időben nagyon tele van a naptáram, előfordul, hogy reggeltől estig be vagyok táblázva. Hogy beleférjen a sport is, gyakran szervezem úgy a menetrendet, hogy a boltba futva érkezem, onnan pedig Bubival jövök haza. Erről majd írok bővebben is, a méréseim szerint a vánszorgásnál valamivel lendületesebb tempó komolyabb megterhelést jelent a szervezetemnek, mint a futás. Bubi, Bubi, szedd már össze magad.

Szóval nagy lendülettel elfutottam a fűszerekért és beszereztem a többi szükséges hozzávalót is. Végül ezek kerültek a tálba:

  • 100 g vaj
  • 50 g porcukor
  • 150 g liszt
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 evőkanál levendulavirág
  • 1 csipet őrölt kardamom

Összekevertem a vajat a porcukorral, majd hozzáadtam a többi alapanyagot is. Nagy volt a kísértés, hogy megegyem az egészet így, ahogy van. Végül, miután minden irányból alaposan megkóstoltam, kekszeket formáztam belőle és sütőpapírra téve betettem a sütőbe. A recept szerint 20 percig kellett volna 180 °C-on sütni. A sütőn nem látszanak a számok, ezért direkt a legkisebb fokozatra kapcsoltam. 18 perc után benéztem és nem pont az fogadott, amire számítottam.

fullsizerender_1.jpg

A sütés egy olyan irreverzibilis folyamat, aminek egy igen összetett kémiai reakciót, az úgynevezett szénné égést sikerült megvalósítania. Mivel közben salátát készítettem, nem nézegettem, hogy mi a helyzet odabent. Bíztam benne, hogy optimális lesz az output, de valahol hiba csúszhatott a gépezetbe. Vagy a tér-idő kontinuum csúszott el, vagy a legkisebb fokozaton is túl meleg volt a sütő. De mindegy is, ez van, legközelebb nézegetni fogom majd, hogyan is állunk.

A saláta egyébként nagyon jó lett, a napokban harmadszor készítettem ilyet.

  • 1 egész kígyóuborka
  • 3-4 közepes paradicsom
  • 2 keceli méregerős zöldpaprika
  • 1 lilahagyma
  • 10 dkg csirkemellsonka
  • 1 doboz tonhal
  • 4-5 dkg sajt
  • olívaolaj
  • lenmagolaj

Az egészet apróra vágom, összekeverem, állni hagyom egy kicsit. Utána szakszerűen telepítek egy széket az erkélyre, kiülök fázni a 30 °C-ba és békésen elkezdek salátát lapátolni.

fullsizerender.jpg

 

A bolt felé a Keleti mellett futottam. Két dolgot tapasztaltam. Egyrészt ránézésre sokkal nagyobb a nyugalom és jóval kevesebben vannak a fenti téren, mint amit a médiából gondoltam. Látszik, hogy rajtunk van a világ szeme, 10 közvetítőkocsit számoltam össze.

img_20150902_120632.jpg

 

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr147754012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása