Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Hogy én mennyire úúúútálom a hideget

2016.01.05. 08:16 lukacszoli

Régebben bezzeg jól bírtam. Az voltam, aki még október végén is rövidgatyában bringázik. Takarót télen sem használtam. Nyári, esetleg átmeneti cipő télen is, hiszen sosem fázom. Persze, francokat.

Fogytam, sokat, nem keveset. Bár voltam könnyebb a mostani súlyomnál, a csúcsnál azért így is több mint 30 kilóval könnyebb vagyok. A sok sport miatt a testzsír arányom is egészen más, jóval több az izom, mint korábban, az pedig nem fűt úgy, mint egy irhabunda. Nem tudom, hogy mi a változás oka, de az eredmény néha igen kellemetlen. Nyilván változott az anyagcserém, a keringésem, immunrendszerem, mindenféle belső izém, ráadásul a védőréteg is vékonyabb. A lényeg viszont az, hogy amikor ilyen rohadék idő van kint, mint a hét elején, azt az utóbbi években egy jó adag anyázással kompenzálom.

north-pole-marathon.jpg

Megyek futni, mint korábban. Az edzéseimhez néha rögzítem az időjárási adatokat is, bőven van összehasonlítási alapom. 3-4 éve ilyenkor, a mostanihoz hasonló -5 fokokban egy technikai póló és egy téli futókabát volt rajtam. Tegnap két technikai póló, egy derékmelegítő és a korábbi kabát volt rajtam. A 30 perces futás alatt folyamatosan hangosan káromkodtam. Stresszoldásnak sem rossz, oké. A légzésem viszont kevésbé egyenletes, miközben a Városligetet válogatott mondatokkal töltöm meg.

Ma, vasárnap, felvettem a hosszú téli brutálzoknit a téli futónadrág alá. Fent pedig technikai póló, síelős aláöltöző, derékmelegítő, futópulóver, futós télikabát, extra vastag sapka, kesztyű. 20 percig így is majdnem megfagytam, utána kezdett komfortossá válni a helyzet.

Hétfőn szerencsére pihenőnap van, -15 fokkal riogatnak, akkor még szerintem még a cipőm talpa is az úthoz fagyna. Kedden jön a következő edzés, addigra talán normálisabb lesz a helyzet.

Az a fura az egészben, hogy sok telet végigtekertem, napi szinten bringáztam keresztül a városon a legnagyobb hidegben is. Az első két futós évemben sem volt problémám a hideggel. Azóta viszont egyre nehezebben bírom. De nem csak futás közben.

A bringán majd' megfagyok, bármi van rajtam. A kocsiban indulás után folyamatosan a fűtést bűvölöm, hátha úgy hamarabb lesz meleg.

fp9dwbouujul75lazrfq.gif

Most komolyan, növesszek bundát és szakállat, hogy bírjam? Vagy tojjak az egészre és húzzak vissza a barlangba, téli álmot aludni?

Hogy én mennyire úúúúúúúúúúúúúúúúúútálok fázni...

Zoli

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr1008234604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása