Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Magyarország 2014

2014.07.07. 10:14 szancsurrr

Három hónapja keresek állást, egyelőre eredménytelenül. 

Sajnos igazuk volt a vészmadaraknak, akik annó azt rikácsolták, hogy meg fogom bánni, hogy hazaköltözök. Félretéve a romantikus indokokat (barátok-család-honvágy-külföldön csak egy külföldi vagy-nekem magyar pasi kell-stb), nettó szopás, vannak olyan kellemetlen aspektusai, ami csak így, munkanélküliként tudatosul. Egészen egyszerűen bele lehet süllyedni a kilátástalanságba és kezdem megérteni, hogy miért van ennyi több diplomás hajléktalan és lecsúszott alkoholista.

A konduktori diplomám itthon ugye felejtős, mert a közalkalmazotti fizetés arra lenne elég, hogy kifizessem az albérletet meg a rezsit. Persze csinálhatnám azt, mint amikor legutóbb itthon éltem, hogy a Pető mellett az éhenhalás ellen dolgoztam még napi 5-6 órát, na az igazi zombi üzemmód volt, se hétvége, se pihenés, se semmi, de hát minek is az? Minél jobban kilóg a beled annál jobb! "Ne panaszkodj, másnak sem könnyebb!" "Fogtál volna magadnak egy gazdag pasit, akkor nem lenne semmi gondod." "Nem kellett volna hazajönni." "El lehet innen menni."  Engem eddig valóban elkényeztetett az élet, mert még soha nem voltam munkanélküli. Egy percre sem. Külföldön mindig megvolt, hogy hova megyek és amikor hazajöttem, akkor is egyből találtam melót. 

Azt hinné az ember, hogy egy angol szakfordító-tolmács diploma nem csak arra jó, hogy kitöröljem vele a seggemet. És de. Fotózás? Hagyjuk. "Jaj, nekünk ez nagyon drága! Majd családon belül megoldjuk a fotózást, az apósom prímán pofán tudja vakuzni a vendégsereget, Mariska néni pedig remekül komponál és hihetetlen érzékkel vágja le az ifjú pár lábát..." 

Mi történik a gyakorlatban?

Egy csomó állás van meghirdetve. De tényleg! Ez az ország az álláskereső kánaán! Több ezer új munkahely, lehetőség bárkinek! Versenyképes fizetés, fiatalos csapat, európai munkafeltételek. Vegyük például ezt a menedzser asszisztensi állást, ami a titkárnő eu konform megnevezése. Teljes munkaidő, az elvárásokat vagy fél oldalon keresztül sorolja és bruttó 120 000 Ft a fizetés! Ha jól számolom, annak a nettója kb. a minimálbér.

A dolog ott bukik, hogy én jelentkezek a megadott email címen, elküldöm a CV-met és... Nem történik semmi. Egy idő után kedvesen érdeklődök, hogy megkapták -e, és... Semmi. 35 helyből négy azaz 4 jelzett vissza, ebből az egyikről kiderült, hogy egy kamu scientológusok, micsoda szerencse, ugye? Az volt a mázli, hogy már az interjún megéreztem, hogy valami nem stimmel. Javaslom minden álláskeresőnek, hogy guglizza meg az adott céget, mert érdekes infók derülhetnek ki.

Most szinte látom, ahogy a megmondóemberek kéjes mosollyal az arcukon bólogatnak és azt mondják, hogy "igen, itthon ez megy." Meg: "küld el még 100 helyre és abból talán lesz valami." "Kellett ennek is hazajönnie..."

Egyelőre még nem adom fel az itthoni létet.

Ancsur

 

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr466481097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hercules 2014.07.07. 12:30:23

Ha lenne olyan foglalkozás, hogy vezérszurkoló, akkor a szombat esti teljesítményed alapján tiéd lenne az állás.

hercules 2014.07.07. 12:31:45

Egyébként meg sajnálom, hogy így mennek nálunk a dolgok :(

majdnemember 2014.07.07. 12:50:36

A legtöbb helyre ezekkel a kvalitásokkal túlképzett vagy. Azokat az állásokat amik neked szólnak pedig nem fogod nagyon megtalálni neten. Mindenképpen fejvadász cégeken keresztül érdemes próbálkozni, mert a nagyobb (és fizetőképesebb) cégek is rajtuk keresztül vesznek fel embert.

Magyarországon ma 2 módon juthatsz álláshoz fejvadász cég nélkül:
- ismerősön keresztül (ez a világon mindenhol így van szerintem)
- nyomulva (nem elég elküldeni egy önéletrajzot, azt mindenki tud. Egy meghirdetett állásra 100-ak jelentkeznek. Szerinted ki olvassa végig? Oda kell menni, személyesen, erőltetni hogy te a döntéshozó kezébe szeretnéd adni, elkérni a számát, rászólni, rákérdezni. Így neki is kényelmesebb téged felvennie, nem is kell keresgélni.)

Távol álljon tőlem, hogy megbántsalak, de nekem az a tapasztalatom, hogy aki tényleg akar dolgozni, az 2-3 hónap alatt el tud helyezkedni. Főleg a fővárosban és a megyeszékhelyeken. Csak lehet hogy az igényeket kell kicsit lejjebb adni elsőre. Mármint nem a pénzt, hanem a munka minőségét.

Sok sikert,
Szaki

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 14:08:57

@hercules: Hahahaaa :) Ezek szerint neked is szurkoltunk? De én nem tudom, hogy te ki vagy, ez így nem ér :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 14:26:37

@majdnemember: Azért nem megyek el pl. bolti eladónak, mert egyedül kell fenntartanom egy albérletet, fizetnem a rezsit, plusz néha enni is kell. Egy 90 ezres fizetésből, szerinted ezt mégis hogy?! Persze ha lenne valaki, aki eltart, akkor már rég találtam volna melót, mert akkor tök mindegy, mennyit keresek. Szóval, bocs, de nem osztom, hogy azt állítod, hogy én nem akarok dolgozni. Nem hinném hogy olyan nagyok az igényeim, mert nem szeretnék éhen halni és két diplomával 3 műszakban dolgozni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.07.07. 15:41:15

Ez az ország az álláskereső kánaán!

inkább az álláshirdetőké...

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.07. 15:52:28

A munkakereés nehéz dolog szinte az egész világon. Szerencséd van, hogy még nem vagy 35 éves, így nagyobb az esélyed.

Ha az embernek nincs valami nagyon keresett tudása és nem hajlandó bármilyen munkát elvállalni, a helyzet mindig hosszú keresést jelent. Átlagban kell 6 hónap egy munkahely megtalálásához.

majdnemember 2014.07.07. 16:02:32

Nem állítottam, hogy nem akarsz dolgozni. De a 90 ezer az pont 90 ezerrel több a 0-nál. Állást keresni pedig amellett is lehet.

Ha érdekel IT-s helpdeskes állás Pesten, ahova csak nyelvtudás kell, akkor szólj, elküldöm az önéletrajzod nekik :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 16:09:58

@maxval, a gondolkodó birca: Az a vicc, hogy konduktor vagyok. Nem vagyunk sokan az országban ilyen szaktudással, ebből kifolyólag sajnos az emberek többsége azt sem tudja mi az, a legtöbben azt hiszik, hogy karmester vagy kalauz :) Ráadásul van 10 év tapasztalatom is. És mégis, nevetséges az itthoni fizetés. Külföldön meg kapkodnak értünk, mert ez egy nagyon keresett tudás. Az évfolyamtársaim 85%-a külföldön él, és nem is tervezik a haza jövetelt. Kb. ugyanaz a helyzet, mint az orvosok esetében, azzal a különbséggel, hogy mi "csak" 4 évig tanulunk, míg ők sokkal tovább szívnak... A megbecsülés meg a fizetés a béka segge alatt :(

shua55 2014.07.07. 16:31:53

Alapvetően szerintem az önéletrajzodon lehetne javítani, hogy nagyobb eséllyel pályázz a különböző hirdetésekre. Most mintha a lényegi rész sikkadna el, hogy milyen munkatapasztalatod is van. Szerintem az kevés egy munkaadónak, hogy hostel manager vagy szakfordító, sokkal érdekesebb, hogy ez milyen konkrét feladatokat takart, milyen projekteken vettél pl. fordítóként részt. Enélkül a reklám helye sem tűnik túl megalapozottnak sajnos.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 16:49:21

@shua55: Ha végigolvasod a cv-t akkor láthatod, hogy van külön fordítói/fotós/és konduktor önéletrajzom is. Ha pl. kimondottan fordítói melóra jelentkezek, akkor nyilván azt küldöm, el, ami releváns, abban benne van az összes referencia, meg tapasztalat. Konduktori melóhoz van konduktori, mert őket nem érdekli, az, hogy fotózok. Fotós melóra van egy fotós, mert őket meg nem hatja meg, hogy hol dolgoztam konduktorként külföldön. De az ilyen általános asszisztensi meg mittudoménmilyen melókhoz ez azért jó, mert minden benne van, amihez értek. Mégsem küldhetek 3 különböző cv-t. Vagy egy három oldalasat, amiben egy csomó olyan infó van, ami nem érdekli őket.

csepke 2014.07.07. 16:52:31

Szerintem ha leszámítjuk a konduktori végzettséged, mert azzal azt mondod nem akarsz elhelyezkedni a kevés pénz miatt, akkor bizony azon kívül nem értesz semmihez. Nyelv. A te korosztályodban minden második ember legalább annyira tud, a még fiatalabbak meg méginkább. Akkor mivel tudsz többet, mást? Mire lehet használni amire bármelyik pár évet bébiszitterkedett érettségizett lányt nem? És azokkal Dunát lehet rekeszteni. Szerintem foglalkozz azzal amihez értesz, nagyon jó szakma az. Ez a te speciális tudásod.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 17:03:18

@csepke: Gazdasági és társadalomtudományi szakfordító és tolmács vagyok. Az bizony egy szakma, a Corvinus Egyetemre jártam, ahol fordítás módszertant, konszekutív és szinkron tolmácsolást, fordítás elméletet, számítógépes fordítást, fordító memória kezelés és hasonló izgalmas dolgokat tanultam, hogy papírom is legyen róla. Fotós vagyok. Az szintén egy szakma, bár sokak szerint az expó gombot bárki tudja nyomkodni, de én lassan három éve tanulom. A nem értek semmihez azért kicsit erős.

Helyszíni zsemle 2014.07.07. 17:08:54

@majdnemember: "Nem állítottam, hogy nem akarsz dolgozni. De a 90 ezer az pont 90 ezerrel több a 0-nál. Állást keresni pedig amellett is lehet."

Aha es mikozben 90 ezret keres, megis mit csinaljon lakasaval ? Vagy jarjon be dolgozni a kozeli erdobol, vagy aluljarobol tisztalkodasi lehetoseg nelkul. Termeszetesen tisztan, kulturaltan, jokedvuen.
Mert 90 ezerbol maskep nem lehet megoldani.
Dolgoztam ugy egy ideig, hogy minden honapban 20-30 ezret hozza kellett potolnom korabbi megtakaritasbol a fizeteshez, hogy az abszolut letminimum szintjen fenttarsam magam.
Nem kicsit elkepeszto, hogy havi 30 ezer forintba kerult, hogy valahova bejarjak dolgozni.
Es nem mindenkinek van par millioja a bankban, hogy fizetni tudjon a munkaert.

csepke 2014.07.07. 17:28:45

@szancsurrr: Nem akartalak megbántani, remélem tudod. Igen persze tudás, csak ezek szerint nem piacképesek. Ha nem kell ilyen alkalmazott, akkor esetleg indíts valami vállalkozást. Szerintem mindkettő, sőt mindhárom kifejezetten arra alkalmas hogy szabadússz. Persze nem tudom milyen alkalmazotti munkakörre gondoltál, valami asszisztens? De tudsz-e vakon gépírni pl.? Pedig az lehet hogy ott fontosabb mint a vezető képesség, meg a fotózás tudás. Még esteleg valami adatbázis kezelési ismeret is fontosabb, mert az office felhsználói ismeret elég kevéske. Érted? Csak gondold át mire tud egy vállalkozás téged használni? Vezetőnek? Azt sajnos nem szoktak így keresni.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.07.07. 17:40:06

Kedves posztoló! Ezen a CV-n csiszolni kellene, mégpedig sokat, és akkor nem reménytelen a helyzeted. Ha van kedved, írj nekem, segítek egy jobb CV-t írni.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 17:52:19

@jobangel: Minden szakterületre van külön cv-m, részletes referenciákkal és tapasztalatokkal. Szívesen átküldöm őket neked. Hova írhatok?

na4 2014.07.07. 17:52:55

Megnéztem ezt a CV-t. Szörnyű. Az igazi könyvtár-büfé szak. Blabla. A poszter ne is csodálkozzon, hogy ott tart ahol.

Deepblue Noir (törölt) 2014.07.07. 17:54:57

@jobangel:

ha valakinek ez nem elég, szövegértelmezésképtelen kishülye, akármilyen pozícióban van is. röhej, hogy azért kell állandóan összevissza bűvölni az önéletrajzokkal, mert nagyarcú, féliditó szellemi proliknak semmi sem jó.
áttekinthető, benne van minden ami kell.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 17:57:58

@na4: Minden szakterületre van külön cv-m, részletes referenciákkal és tapasztalatokkal. Ezt ott is van a végén. Ide nyilván nem fogok 3 cv-t felrakni. De várom az építő jellegű kritikát is, vagy csak fikázni tudsz?

Deepblue Noir (törölt) 2014.07.07. 17:58:03

@na4:

na és mit kellene tanulni az emberek többségének, trollparádé:
egy műszaki főiskola ugyanilyen "s.ggtörlő", főleg hogy félidiótákkal vannak tele, vidéki infoszakok dettó.
ja, hogy mindenki nem végezhet BME-t mesterszinten, meg akkor abból is túlkínálat lenne?
annyi hülye trollocska van, komolyan, az ember legszívesebben lehányná őket.

Deepblue Noir (törölt) 2014.07.07. 17:59:41

a szellemi hugyosproliknál nincs rosszabb, ezek mérgezik az országot leginkább, nem a cigánybűnözők (akik persze szintén veszélyesek)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 18:01:57

@Deepblue Noir: Köszi :) Ez volt a cél. Persze minden szakterületre van külön részletes. De ha azokat rakom fel, akkor az internet népének nem lenne min csámcsognia :)))

GeGe007 2014.07.07. 18:04:32

a probléma ott kezdődik, hogy a cégek - már bocsánat - "lófaszt" nem akarnak fizetni senkinek.
Helpdesk melót végzek idestova 7 éve. Felsorolja az elvárásohoz, hogy "Windows/Linux/OSX"-hez érts, meg másik 52 programhoz, jön a "fiatalos csapat, versenyképes fizetés", és amikor rákérdezek, hogy mégis mennyi az annyi, akkor csak mosolyog, hogy hát én mondjam, aztán majd meglátjuk. Erre bemondok egy 270 bruttót... ami valljuk be nem sok, ahhoz képest hogy mit vár, (főleg hogy a tudásom 90%-a sem az iskolákhoz, sem a cégekhez nem köthető ahol dologztam) és látom az arcán az őszinte döbbentet... Na akkor tudom, hogy rövidre kell zárni az interjút, mert ők is kb 120 nettóért akarnak embert, aki persze mindenhez ért...
Szóval jaaa, ezért tartunk ott, hogy kb. fél év mire valami normális munkát talál az ember, mert azért akárhova nem megyek el dolgozni. Főleg ha nem hajlandóak kifizetni a tudásomat.
És ezért menekülnék ki akárhova, mert a tapasztalt - ismerősök - nekem azt mutatja, hogy sehol nincs kolbászból a kerítés, de valahol elismerik ha az ember jó dolgozik.

Deepblue Noir (törölt) 2014.07.07. 18:05:04

@szancsurrr:

igen, csak mint mondtam, ezek mérgezik az országot. minél több trollmágnest nyomatnak a posztolók, annál inkább nő az összes szövegen belül a kártékony, sztereotípiaerősítő szennyszövegek aránya, tovább erősítve az országban (világban) uralkodó mocskot

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 18:08:09

@Deepblue Noir: Sajnos nem lehet olyat írni, amibe ne kötnének bele. Főleg ha index címlapra kerülsz...

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 18:11:07

@GeGe007: Sajnos igazad van. Ez a titkárnő állás is remek példa. Értsen mindenhez a rendezvényszervezéstől a kávéfőzésig, beszéljen idegen nyelvet, viselje el, hogy mindenki őt ugráltatja, és minden nap mosolyogva menjen be dolgozni, mert hogy örüljön, hogy van állása... Gáz.

Fruka1 2014.07.07. 18:31:02

Olvasom a sok-sok hozzászólást, néha nevetek, de legtöbbször bosszankodom.
Legjobban azon nevetek, hogy "csiszold még az önéletrajzodat" mert ez meg az jobb lenne satöbbi.Korábban én is azt hittem ez a siker (egyik) nagy nagy záloga, de rá kellett jönnöm hogy ez (is) egy nettó baromság Mo-on!
Én 11 hónapig nem tudtam elhelyezkedni még úgy sem, hogy előző munkahelyen ajánlólevelet szereztem/kaptam, valamint nem pár hónapot, hanem 7 évet dolgoztam felelős beosztásban! Miért, tettem én is fel a kérdést magamnak?
Egyszerü a válasz, ma Mo-on szinte csak és kizárólag ismeretség (ha úgy tetszik sógor/komaság) útján lehet munkát kapni a legtöbb helyre. Szinte semmi nem számít, csak az kit ismersz!!!!!!!!!!!! Ezt lehet szépíteni, cáfolgatni, de ez ma nagy többségében így van. Az egyik hsz-ben említett 35 éves kor meg vízválasztó a legtöbb (főleg multinál!) helyen. Ha 40 felett vagy(mint én) , már érdemes a munkahelyváltást nagyon komolyan átgondolni! nem kell az ember a kutyának sem.
Sok mindent tudnék még mesélni, pl. hogy diplomás emberek vannak sok olyan helyen körülöttem ahol elég a sima érettségi.....egész egyszerüen nincsenek lehetőségek.
Persze álláshirdetés rengeteg van, ez a hirdetők kánaánja! Elvárások az égig érnek, olyan helyen ahol nem kell az angol, persze kiírják azt is, mert csak....elképesztő!!! De ez csak egy példa. Persze pénz mindenhol a minimálbér körüli pár tízezres eltérésekkel. Rengeteg a kamuhirdetés, van ahol csak a piacot akarja letesztelni, ugyan nézzük meg mennyiért jönnének el erre , arra a beosztásra, érdemes lenne -e kirúgni egy két emberkét satöbbi.
Én csak annyit tudnék javasolni a posztíró részére, gyorsan szedje a sátorfát, és irány vissza külföldre! Nem könnyű az sem, de ott talán van esélye legalább a nyugdíjkorhatárt megérni, és nem ledarálódni itthon ezekért a potom bérekért, és irreális elvárásokért! Sok sikert!

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 18:39:22

@Fruka1: Igen, kezd egyértelmű lenni számomra is, hogy ha nem vagy valakinek a valakije aki beajánl a nagyfejű valakihez, akkor marad az éhbér... Még reménykedek, de ha nincs más megoldás, akkor megyek. És soha többet nem jövök vissza.

Fruka1 2014.07.07. 18:47:09

@szancsurrr: Sajnos tényleg ez van, én majdnem rámentem erre, meg a család is.
Te a CV-d alapján egy értékes ember vagy a munkaerőpiacon, de nem a Mo-in, mert itt még a (vad)kapitalizmus van, és nem képesek, pontosabban nem akarnak megfizetni olyan kvalitású embereket mint te vagy. Szerintem próbálkozz még egy darabig, aztán mehet a külföld. Kívánom hogy legyen szerencséd. Ha Mo-on találsz valamit, azt viszont tényleg nagyon járd körbe(mint írod is egy példán), mert ezekről újabb regényt lehetni írni miért is.......sok az átverés!!!!!!!!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.07.07. 18:50:28

Bocs, de mégis miből gondolod, hogy mozgássérült gyerekek gyógytestnevelőjeként, vagy tolmácsként, vagy fotósként alkalmas lennél mondjuk egy OKJ-s irodai asszisztens állásra?

Hiszen soha, sehol nem tanultad azt a szakmát.

A helyesírásod meg egyenesen brutális.

2014.07.07. 18:53:19

Elsőre örülök, hogy te is búvár vagy és NAUI-s vizsgád van.
Mint munkáltató ebből rögtön látom, hogy drága hobbid van, tehát sokat akarsz keresni.
Mint vállalkozó ajánlom, hogy kezdjél vállalkozásba, akár, mint fotós, akár, mint fordító.
Egy cég nem szívesen vesz fel egy embert fordítani, de számla ellenében hajlandó többet is fizetni. Ha jól fotózol, akkor abból nyugodtan meg lehet élni. Mifelénk 100-150 ezret is elkér egy jó fotós egy esküvőért. Nem tudom merre laksz, de ezekhez ismeretség kell, ha neked nincs, mert külföldön éltél, akkor sokkal nehezebb lesz.
Nemrég hirdettem büfébe kiszolgálói állást, bizony érdekes jelentkezések voltak. Volt aki szakfordítói, főiskolai képesítéssel is eljött volna minimálbérét dolgozni.

Deepblue Noir (törölt) 2014.07.07. 18:57:54

@szancsurrr:

innen menni kell. a polyvinil-féle szexista, homofób stb. világnézet az uralkodó---ez egyelőre nem is fog változni, a gazdasági helyzet sem lesz jó, úgyhogy jobb menni mint maradni

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.07.07. 19:05:10

@Fruka1:

A CV leggyengébb pontja a "8 év - 8 ország", ami egyértelműen azt SUGALLJA, hogy SEHOL nem tudott megkapaszkodni és elmélyülni a munkájában, és bár különböző országokat, kultúrákat, munkakultúrát végigpróbált, sehol nem tudott beilleszkedni a fogadó közegbe, hogy elmélyüljön ababn, amit ott tanulhat.

A CV első pár bekezdése meg egy marhalevél benyomását kelti. Változtatni kellene rajta.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.07.07. 19:06:08

@Deepblue Noir:

Mi volt szexista a véleményemben, angyalka?

Fruka1 2014.07.07. 19:12:57

@polyvinyl: Mondjuk a sok és rövid munkahelyek tényleg nem pozitívak, de itt Mo-on ha egy helyen lehúzol 7-8 évet, és ennél rövidebb időd sincs egyetlen helyen, na az sem jelent a munkáltatónak semmit. Nálam legalábbis nem jelentett...

bigmax 2014.07.07. 19:33:04

Kezd így a cv-d:
Orbán ismerőse vagyok.A vezér parancsára 8 évig külföldön felderítetted az ellenség szándékát.
Ha ezt nem mered akkor hazudd ezt:
Emeld ki ,hogy a személyiségedben nyomokban se található:tisztesség,becsület,igazmondás.
Nem vagy irigy a vezetőid képességeire és segítőkész vagy ha lopni kell.Mérhetetlenül képes vagy az alázatra és a szolgalelkűséged a legnagyobb értéked.
A munkádért csak max minimálbért tudsz fizetni a munkáltatódnak de ezt kompenzálod napi 20 óra szolgálattal.
Csak ilyen kvalitásúaknak van még szabad állás.
Utána dőlj hátra és válogass az állásokban.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.07.07. 19:34:24

@szancsurrr:

Az életrajzodban olvasható, hogy 8 év szakmai gyakorlatod van 8 különböző országban Európától kezdve a két amerikai földrészen át az arab országokig.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.07.07. 19:36:46

@szancsurrr:

És nem "8 év - 8 munka" hanem "8 év - 8 ország", ezt írtam. Az értő olvasással is gond van?

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 19:36:55

@polyvinyl: 3 évig itthon dolgoztam a Pető Intézetben és ott rengeteg rövid távú projektben vettem részt. Ennyi a titok.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.07.07. 19:39:17

@szancsurrr:

Az életrajzod ne legyen a titkok tárháza, mert félreértésekre ad okot, pláne, ha alapból előítéletes, netán irigy hirdetőről van szó.

eddie1977 2014.07.07. 19:42:28

Kifejezetten örülök annak, hogy csak egy mezei érettségim van. Bárhol, bármikor szerzek magamnak melót [akár itt, Írországban, akár otthon].
Gazdag nem leszek, de a semminél többet fogok keresni.
Sírás helyett körül kéne nézni a való világban, és szerválni kéne valami "igazi munkát", amit manapság sokan "kulimunkának" hívnak. Akkor talán hamarosan olvashatunk egy pozitív írást is.
A nyomi gyerekekkel való foglalkozás dicséretes [nekem is volt "Petős" barátnőm, aki 2008-ban el is húzott Olaszországba], de ha nem megy a szakmán belüli elhelyezkedés, akkor nosza, keresni kell valami szakmán kívüli elfoglaltságot. Még akkor is, ha az kissé alatta marad az elvárásoknak.
De van még egy megoldás. Jó vastag kötél, rajta egy hurok, a hurokba a fej. A tökéletes kivitelezéshez azonban nem elég a diploma. Kell hozzá egy strapabíró gerenda is.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.07.07. 19:43:50

@Deepblue Noir: Tévedsz. Ez nagyon hiányos, valószínűleg a posztoló jóval specializáltabb és jóval több mindent tud, mint ami ebből a CV-ből látszik.

Pl. mi az, hogy 3 év fordítói és tolmács tapasztalat? Orvosi/informatikai/jogi/gazdasági stb. szövegeket tud fordítani? Mert pl. aki fordítót keres, annak ezt kell tudnia, és ebből nem tudja meg. Milyen cégeknek dolgozott eddig fordítóként? (referencia) Milyen tolmácsolás? Szinkrontolmács? Kísérőtolmács? Szakaszos tolmácsolás? Miben van tapasztalata?

Vagy: honnan tudjuk meg, hogy hostel managerként mi volt a feladata, felelősségi köre? Kikkel tárgyalt, milyen problémákat kellett megoldania?

Olyat meg ne írjon senki a CV-jébe, hogy terhelhető, mert azzal csak a zsarnok munkáltatóknak fog tetszeni, az meg nem lehet cél.

bigmax 2014.07.07. 19:48:09

@eddie1977: neked bejött az élet!LOL

Deepblue Noir (törölt) 2014.07.07. 19:50:42

@polyvinyl:

utánaolvasva rájöttem, hogy túlbecsültelek, lehet hogy nem is vagy szexista, bár libsiző-kommerező világnézetből ez is könnyen levezethető lenne.

Bocs, de mégis miből gondolod, hogy mozgássérült gyerekek gyógytestnevelőjeként, vagy tolmácsként, vagy fotósként alkalmas lennél mondjuk egy OKJ-s irodai asszisztens állásra?"

irodai asszisztensnek vagy gazdasági diploma kell, vagy nem. ha nem, akkor hostel manageri gyakorlat, diploma, nyelvtudás stb. bőven lefedi azt, amit okj-n tanítanak, ha valaki az említett önéletrajz alapján alkalmatlannak tartja, akkor felmerül a gyanú, hogy ennyire hülyének nézi az embereket, vagy épp csak a nőket, vagy épp nem sok fogalma van arról, amit beszél.

de ha nem vagy szexista, rendben, még homofób, libsiző-kommerező ember vagy, és veletek van tele az ország.

Deepblue Noir (törölt) 2014.07.07. 19:53:42

@jobangel:

önéletrajz legalsó sora, mondjuk tény, ez nem egy speciális életrajz, meg van benne pár lózung.
a terhelhetőséget a munkaadók terjesztették el, egy csomó álláshirdetésre ki van írva.

legutóbbi álláshirdetés, amit láttam, egyébként ennyi:

20-35 év közötti munkavállalót keresünk irodai munkára. szövegírói gyakorlat előny.
meg van egy e-mail-cím.

bigmax 2014.07.07. 19:54:48

@jobangel: szóval azt állítod ,hogy egy felnőtt ember (2 db diplomával) nem tudja eldönteni ,hogy egy adott pozícióra alkalmas-e ?
Gondolom a posztoló nem fog atomreaktor építésre jelentkezni de egy mezei asszisztensi álláshoz miért is szükséges bemutatnia az oltási bizonyítványát is?
A munkáltatók örökbe akarják fogadni ,hogy a múltja minden percével tisztában akarnak lenni?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.07.07. 20:09:54

@Deepblue Noir: Hülye álláshirdetésekből nincs hiány, ez tény, majd lesz is nyári játékom, amiben ezeket fogom gyűjteni, munkáltatók okulására. De ettől még jó CV-t kell írni. Legalsó sor: szarvashiba, ilyet nem szabad. Senki nem fog kérni újabb CV-t, mert elsőre nem megfelelőt kapott, ha van még néhány jelentkező.

eddie1977 2014.07.07. 20:14:17

@bigmax: Nekem mondod? Nem győzöm veregetni a vállamat.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.07.07. 20:15:21

@bigmax: Ő biztos el tudja dönteni magáról, de a munkáltatónak ez tökmindegy. Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani. Ebből a CV-ből nem látszik a lényeg, hogy valójában mihez is ért?
Nem akarnak a múltja minden percével tisztában lenni, azt akarják látni, alkalmas-e a munkára. Ha jogi szakfordítót keresnének pl., ezt a CV-ből nem látják, pedig lehet, hogy alkalmas rá. Nem fognak találgatni, olyat hívnak állásinterjúra, aki leírta, mit tud.

Oltási bizonyítvány leginkább egészségügyben kell, de lássuk be, ez érthető.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 20:22:17

@jobangel: Áááá!!!! Ha jogi szakfordítói állásra jelentkezek, akkor nem ezt a cv-t küldöm el. Leírtam már vagy 10x, hogy van szakma specifikus cv-m. A három szakmához három darab. Most tényleg ennyire nem érthető??

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.07.07. 20:38:05

@szancsurrr: nyugi :) Már nézem a priviket, a konduktorival végeztem is :)

bigmax 2014.07.07. 20:40:11

@jobangel: Tehát a munkáltató hülyének tartja a jelentkezőt és majd ő megítéli ,hogy ő a megfelelő ember az adott helyre.Hát azaz álláskereső aki ilyenbe belemegy az meg is érdemli ,hogy hülyének nézzék.
Itt nem egy iskolázatlan emberről van szó!Megnézett egy álláshirdetést és az elvárásoknak megfelelt így jelentkezik.Ezzel ő eldöntötte ,hogy megfelel-e vagy sem hisz önmagát ő ismeri a legjobban.
A munkáltató ha értelmes akkor megnézi ,hogy a jelentkező végzettsége megfelel-e az adott munkához és mivel nem ismerheti minden iskola képzési anyagát ezért megnézi ,hogy az adott diplomás mit tanult a főiskoláján.
Van lehetősége a próbamunkára és ott kiderül mennyit is tud a jelentkező.
A munkához szakismeret kell és nem ,hogy hol járt és mit csinált 5-10 éve.Adott feladathoz adott végzettségű embert kell keresni.
A tolmácsolás-fordítás is egyből kiderül ha megnézi ,hogy a főiskoláján képeznek-e orvosi-jogi szaktolmácsot vagy sem.Ennek ki kell derülnie a diplomájából.
Aki belemegy ebbe a munkáltató az isten és az álláskereső egy hülye senki az ne csodálkozzon ha kihasználják és lenézik.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.07.07. 20:40:39

@Deepblue Noir:

Miért lovagolsz folyton ezen a "szexista" kifejezésen? A kommentjeid alapján azt látom, hogy nem is vagy tisztában vele, mit jelent.

Segítek: szexista az, aki az egyik nemről a másikkal szemben hátrányosan megkülönböztető módon gondolkodik.

Ilyet hol olvastál a kommentemben?

Szexista akkor lennék például, ha a posztolót a korával összefüggésben a családalapításról és a gyerekvállalásról kérdezgetném, hiszen annak semmi köze a szakmai felkészültségéhez.

mizrolist 2014.07.07. 20:41:18

Van-e LinkedIn profilod, rendszeresen frissítve, minden önéletrajzoddal megspékelve? A fejvadászok ott (is) keresnek embert, és lehet, hogy az egyiküknek pont olyasmire van szüksége, amit nyújtani tudsz...

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.07.07. 20:45:56

@szancsurrr:

Szerintem az ilyen stílusú kommentjaidet sürgősen töröld! Van belőlük egy pár fentebb.

Ha valaki felfigyelt a sztoridra, de azt látja, hogy ennyire fölényes, türelmetlen és lekezelő vagy, gyorsan elveheted a kedvét attól, hogy jelentkezzen.

csepke 2014.07.07. 20:50:39

@polyvinyl: na igen, pláne azzal az egyetlen emberrel aki konkrét segítséget is ajánlott. ez nekem is feltűnt.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 20:56:02

@jobangel: Bocsi, de tényleg nagyon sokszor leírtam és még mindig arról folyt a beszélgetés, hogy miért nem jó ez a cv. A segítséget meg előre is köszönöm.

Fruka1 2014.07.07. 20:57:34

@bigmax: "A munkádért csak max minimálbért tudsz fizetni a munkáltatódnak de ezt kompenzálod napi 20 óra szolgálattal.
Csak ilyen kvalitásúaknak van még szabad állás.
Utána dőlj hátra és válogass az állásokban."
Ez nagyon jó, szuperül van megfogalmazva! Kábé kis tulzással ez van ma....

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 21:00:18

@bigmax: Nagyon jó :)) Röhögök, pedig ez a szomorú igazság.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 21:07:35

@roli101: Számlaképes vagyok. Viszont az összes vállalkozó ismerősöm nyomorog és azon gondolkozik, hogy lelép külföldre. Kivéve a szakmunkásokat, nekik jól megy. Nyilván abból van hiány, diplomásból meg túl sok.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.07.07. 21:15:56

@bigmax: a kiválasztás nem így működik. Nem isten a munkáltató, de vannak elvárásai, jó esetben leírta az álláshirdetésben, mik azok. Ha nem azt látja a CV-ben, ami neki kell, akkor nem hívja be az embert állásinterjúra.

Arról nem is beszélve, hogy az első szűrés az adatbázisból szoftverrel történik. Pl. beírja az állásportál keresőjébe a munkáltató, hogy "jogi szakfordítás" kap 25 CV-t. A posztolóé nem lesz benne ezzel a CV-vel. Nem nézegetik, hogy milyen főiskolán milyen képzés folyik, ha benne sincs a találatokban.

Ha álláshirdetésre jelentkezett, és nem válaszol arra, amit az álláshirdetés kér, megintcsak nincs esélye.

A próbamunka intézménye Magyarországon hivatalosan nem létezik, vagy felveszi próbaidőre, és kirúgja, ha nem vált be, hatalmas károkat okozva az álláskeresőnek is, vagy feketén próbamunkázik, azt meg megint ne szeressük.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 21:18:23

@jobangel: Már két helyről is kaptam próbamunkát. Elég sokat kellett fordítanom, persze ingyen. De ha ez kell ahhoz, hogy felvegyenek ám legyen.

bigmax 2014.07.07. 21:23:08

@jobangel:Én értelmes munkaadóról írtam.......ja ,hogy itt olyan nincs.Na ezen mondjuk nem csodálkozom!

bigmax 2014.07.07. 21:31:49

@jobangel: te ugye a mostani rendszer kiszolgálója vagy?hr-s vagy fejvadász......Ha 1x kíváncsiságból utánanéznél ,hogy miről szól a kapitalizmus akkor lehet elgondolkodnál a mostani rendszer baromságain.
(Gondolom lusta vagy így megadom a két kulcsszót:profit,idő)

bigmax 2014.07.07. 21:33:43

@szancsurrr: :)
Ne szomorkodj,annyit nem ér ez a világ!

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.07.07. 21:43:43

@bigmax: Nem vagyok sem HR-es, sem fejvadász, nem is voltam soha. De kb. tizenéve foglalkozom álláskeresők segítésével, így van némi fogalmam kb. háromezer CV átolvasása, kijavítgatása után a témáról.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.07.07. 21:44:44

@szancsurrr: Az ingyenmunkáknak nem vagyok nagy barátja, sajnos a legtöbb esetben kamu... Reméljük, nem az történt, hogy kaptak szép anyagot tőled ingyen, eladták drágán :(

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.07.07. 21:53:25

@jobangel: Ez sajnos benne van. De nemet mondani sem jó megoldás, mert mi van ha nem kamu és tényleg ez kell. És ugye örülök, hogy valaki válaszra méltat.

bigmax 2014.07.07. 22:06:27

@jobangel: akkor te egy rendes ember vagy!Most átértékelem magamban a rólad kialakult képet.....:)

Deepblue Noir (törölt) 2014.07.07. 23:17:36

@jobangel:

(azt azért még én sem feltételezem, hogy az az elküldött cv-jében is így benne áll:) )

ugyanakkor, persze, ha trollkodni akarnék, megjegyezném hogy ez a poszt voltaképpen...de nem jegyzem meg, mert nem vagyok troll. itt:)

majdnemember 2014.07.08. 11:23:37

@Helyszíni zsemle: Amíg nem keres egy fillért sem, addig mit csinál a lakásával?
süti beállítások módosítása