Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

A vadon élő futó 20 egyértelmű ismertetőjegye

2015.06.17. 10:32 lukacszoli

Az utóbbi időben minden eddiginél többen futnak maratont, a felmérések szerint az USA-ban 2010 óta 507 ezerről 550 ezer főre emelkedett az év maratonistáinak száma. A robbanásszerű növekedés nem most indult, már 2000 óta hasonlóak a trendek.

Rengetegen követik a kezdőknek szóló, kanapétól 5 km-ig tartó edzésterveket. Úgy tűnik, hogy a futás szeretete megállíthatatlanul terjed.

 img_0854.jpg

És most következzen egy lista, aminek segítségével a kívülállók is egyértelműen felismerhetik a futót, amint természetes élőhelyén fel-felbukkan.

  1. Rikító neonszínű felső, sötét, vagy khaki nadrággal. Igen egyértelmű jele annak, hogy egy futóval van dolgunk. Felül bulizós, lent elegáns.
  2. Megformált, szálkás izmok. Nem. Tudod. Nem. Bámulni.
  3. Kócos lábujjkörmök. Míg a futó temploma a teste, a jelek szerint a lábujja a szemetesládája.
  4. Nagyon rövid-rövid rövidnadrág. A zöldségesnél a kassza előtt. A medencénél. A járdán. A hivatalban. Mindenhol.
  5. A csuklóján GPS futóóra, vagy okoskarkötő. Természetesen egész nap. Vagy néha, egészen kivételes alkalmakkor óra nélkül, ilyenkor viszont világít a napot soha nem látott csuklója. Ebben az esetben a futót a fehéren ragyogó csuklójáról ismerheted fel.
  6. Fáradhatatlan láb szindróma. Soha nem áll meg, egy percre sem. Szüntelenül mozognia kell.
  7. Minden lépés egy újabb lehetőség az edzésre. A lépcsőn felfelé és lefelé is kocog. Minden mozdulata ruganyos. Amikor lehajol egy leesett apróságért, szuperemberhez méltó egyensúlyban és méltósággal teszi.
  8. Hétfő reggelenként természetes állapota a zombikra jellemző járás, legalább az egyik lábbal bicegve. Néha további ismertetőjegye egy, a nyakában hordott érem. Ilyenkor ne nézz a szemébe.
  9. A táskája tele van biztostűvel. Mert ugye bármikor adódhat olyan helyzet, hogy fel kell tűzni egy rajtszámot. A biztostűk száma alapján lehet futó, vagy punk is.
  10. Az autójában az anyósülés előtt ipari mennyiségű üres sportitalos üveg van. Ez önmagáért beszél.
  11. A hátsó lökhárítón megállíthatatlanul szaporodnak a futós matricák. Megvolt az 5 km? Nyomj fel egy matricát! 10 km-t futottál? Még egy matrica! Félmaraton? Tudod, hogy mi a dolgod!
  12. A legegyszerűbb kérdésekre is bonyolult választ ad. Kérdés: Milyen volt a verseny? Válasz: Hát igen, az első kilométer... Tulajdonképpen nem is edzettem rendesen... Az a szembeszél... Nem tudtam aludni... Elnézést, hogy megkérdeztem.
  13. Lemondja a terveket, hamarabb lelép a buliból, minden kicsapongó dologra nemet mond. Szeretnék menni, de tudod, holnap reggel hosszút futok. Semmi baj, mulassatok nyugodtan nélkülem.
  14. Ha ételről van szó, számára a kcal/kilométer a mértékegység. 120 kalória három Oreo keksz? Inkább futok még egy kilométert.
  15. Bármiben megtalálja és megteremti a versenyhelyzetet. Szóval ugyanannyi idő alatt érsz végig a folyosón, mint én. Akkor mostantól egy picivel gyorsabban fogok menni.
  16. Folyamatos nassolás. Reggeli. Közép-délelőtti tízórai. Előebéd. Ebéd. Ebéd utáni ebéd. Futás előtti nasi. Futás utáni nasi. Elővacsora. Vacsora. Második vacsora. Desszert. Alvás előtti nasi. Második desszert.
  17. Futó-beszéd. Enni a futás előtt = feltöltés. Inni napközben = hidratálás. A futásra kardio néven hivatkozni egyértelmű beismerése annak a szörnyű ténynek, hogy NEM vagy futó.
  18. Rövid ideig tartó figyelem, különösen, ha más futó merészkedik a területükre.
    • Tipikus jelenet 1: Két haver a belvárosi kávézóban.
    • Futó haver: Megnéztem az új Mad Max filmet a hétvégén.
    • Másik haver: Remek film! Nem is értem, miért mondják sokan, hogy az egész egy feminista propaganda. Tudod, Charlize Theron egy erős női karakter. Ennyi, nem több.
    • Futó haver: Ez így van! Tudod, nők... Nézd, ott egy futó, a piros lámpa előtt állva kocog. Mindjárt zöldre vált és tovább tud futni.
    • Másik haver: Helló?
  19. Az öltönyös munkahelyén a  laza péntek számára egyértelmű felhívás arra, hogy a futóversenyek befutópólóit vegye fel. A futók egyértelmű ismertetőjegye a szekrényében hegyekben álló futó- és befutópóló. Hagyományos pamutpólóval nem rendelkezik.
  20. Mágneses, ragályos pozitív hozzáállás. Az idegesítő hóbortjaiktól eltekintve csak szeretni lehet ezt a bandát. Bátorítanak, hívnak, támogatnak, bevonnak. Minden nehézséget pozitívummá izzadnak.

c1501_80s_runner.jpg 

 

Úgy gondolod, hogy egy vadon élő futót láttál, a természetes élőhelyén? Milyen ismertetőjegyeket hagytunk ki? Bővítsük a listát!

Forrás: Stephen Marcin, Walkjogrun

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr407545722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2015.06.17. 19:14:37

Van egy csomo pont amu baromság. Ámde van egy asics kinsei vadiuj futócipőm ami eladó. 44es méret!

Ortodox 2015.06.17. 19:16:51

Nagyon helyes, hogy egyre többen futnak. Az egyik legegészségesebb sport, persze mértékkel.

Gyakorlatilag a 10 kilónál nagyobb távoknak egészségügyi okokból semmmi értelme(a hiúságon kívül), akkor már jobb kombinálni a futást vmi mással.

djlashungary 2015.06.17. 20:19:14

futó vagyok, de a pontok nagyon nagy része nem jellemző rám. tippelek: a posztot nem-futó írta (vagy csak mostanában kezdte :))

Mr. Neutron 2015.06.17. 20:29:23

Hihi, néhány pont találó. Ámde az illusztráció elég béna. Az a vékony gumitalpó dorcó gyilkolja az ízületeit, ha városban fut vele. Ha meg terepen fut, akkor telemegy bogarakkal (muslinca, miegymás) a fején hordott szénaboglya. És nincs is nála óra, vagy stopper. Lúzer. :)

polip888 2015.06.17. 21:37:11

@Mr. Neutron: nem a vékony gumitalpú dorcó gyilkolja az ízületeket, hanem a rossz mozgás, és a sarokra érkezés, jaj úgy beszélek, mint egy futó... Persze imádok futni, és jót mosolyogtam a poszton :)

cardiobascuralis 2015.06.17. 21:55:42

Baromka, a kcal NEM kalória, hanem KILOkalória.

Futás esetén sem mindegy, hogy 3 métert vagy 3 KILOmétert futsz, idióta.

120 kalória az Oreo keksz egyik kis morzsája.

"Hagyományos pamutpólóval nem rendelkezik."
Ezt meg magyarul úgy mondják:
Hagyományos pamutpólója nincs.

cardiobascuralis 2015.06.17. 22:06:48

@Mr. Neutron:
Ja, dorcó...
Ökör.

@polip888:
Mindenki sarokra érkezik futáskor. Egyszerűen az ember anatómiai felépítéséből adódik.
Lehet odafigyelve úgy lépni, hogy ne, csak akkor ötször olyan gyorsan fáradsz el.

@Ortodox:
A futás mivel egészségesebb, mint bármelyik másik sport, mondjuk az úszás, asztalitenisz vagy bármi más? Ráadásul egy csomó izomcsoportot nem vagy csak alig fejleszt.

Ráadásul betonon/aszfalton/kemény salakon pl. kifejezetten egészségtelen a futás, még a legjobb futócipőkben is.

Ortodox 2015.06.17. 23:02:02

@cardiobascuralis: A bármi másnál és az asztalitenisznél annyival, hogy alkalmas a szív és érrendszer tartós, de állandó terhelésére (aerob mozgás), erősíti a tüdőt is. Ez utóbbbiakat az úszás is tudja, csak ahhoz kell egy medence.

Jó cipőben, sőt cipő nélkül sem árt az aszfaltos futás (lásd a világ összes maratonistáját), csak el kell sajátítani a technikáját + fokozatosság.

cardiobascuralis 2015.06.18. 01:35:12

@Ortodox:
Hagyjuk már ezt az aerob mozgásos ökörséget...
(Látom, nem véletlenül írta a blogger, tényleg van, aki előhúzza ezt a kártyát.)
A tüdőt meg minden mozgás erősíti. Sőt, mozogni sem kell hozzá, elég ha nekiállsz otthon légzőgyakorlatokat végezni.
(Ami egyébként szintén izommozgással jár.)

Ja, elsajátítani a technikát...
Nem, az ember lábát nem erre tervezték, és ha betonon futsz, még a világ legjobb futócipőjében is tönkremennek a lábízületeid meg a csigolyaporcaid az edzésenkénti több ezer ütésszerű terheléstől.

Szóval ha még 50 évesen is szeretnél olyan lábat, ami nem recseg minden lépésnél, meg olyan gerincet, ami nem fáj 10 perc állás után, akkor a kemény talajon futást inkább hanyagold.
De mindenkinek a maga választása persze.

Saját hülyeségétől senkit nem lehet és nem is kell megvédeni, ahogy repülős berkekben mondták régebben, aki hülye, haljon meg.

(Ja, tizenakárhány éven át atletizáltam. Egy időben versenyszerűen is. Futást, bár nem hosszútávot. Van róla némi fogalmam, elhiheted.)

Szarazinda 2015.06.18. 08:44:08

A futó-talkból az "eléhezés", mint elkerülendő állapot kimaradt :-)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.18. 09:05:48

@Szarazinda: ezeket a "szakkifejezéseket" én bringás körökben hallottam :)

szamaritánus 2015.06.18. 12:56:41

@cardiobascuralis: neked se sok közöd van a futáshoz...

szamaritánus 2015.06.18. 12:57:19

@cardiobascuralis: szerintem kamuzol, csak hogy okoskodhass.

cardiobascuralis 2015.06.18. 14:10:28

@szamaritánus:
Lehet, hogy valamivel több, mint neked.
Csak én nem életmódmagazinokból szereztem az értesüléseimet, hanem csináltam.
És nem hobbifutóként.