Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

SMR, egy újabb mozaikszó

2015.11.16. 08:45 monimarton


Akik ellátogatnak egy kettlebell órámra kapásból az SMR hengerrel kerülnek közelebbi kapcsolatba, ahogy mondani szoktam: Hengerezzetek.

De mi is az SMR henger és mire használjuk pontosan?

SMR – azaz Self Myofascial Release, egy holisztikus masszázs technika, amit nevezhetünk egyfajta kötőszöveti ’önmasszázsnak’ is.

 Az órákat mindig pár perces hengerezéssel kezdjük a bemelegítés előtt és az óra végén is használjuk a közös nyújtások után. A henger több funkciós szerepet tölt be, elsősorban segít fellazítani a kötőszövetet és esetleges izomcsomókat a testedben, amik kötöttebbé tehetnék a későbbi mozgásodat. Nem csak egyfajta fellazító funkciót tölt be a henger, hanem prevenciós eszköz is, hiszen segít az izmok merevségének elkerülésében és segíti a regenerációt. A hengerezés hatására testünk hőt termel, ami egyfajta idegrendszeri üzenetet is jelent agyunknak, hogy itt márpedig edzés fog következni!

 12270069_420086748200524_1300089649_n.jpg

Ne ijedjetek meg, főleg ha még soha nem használtátok a hengert. Picit olyan érzésed lehet az elején, hogy fáj a ’hengerezés’ de ne feledd, éppen azon dolgozol, hogy fellazítsd a kötött izmaidat, trigger csomókat, vagy dolgozz az esetlegesen kialakult izomláz ellen. Hengerezheted a lábadat, vádlidat, combokat és feneket, utána pedig a hátad, karod, gyakorlatilag bármelyik testrészedet. Egy dologra figyelj, hogy kerüld az alsó háti szakasz közvetlen hengerezését.

 Az SMR hengert nem csak sportolóknak javaslom, hiszen mindannyian mozgunk, jövünk – megyünk, egyszóval élünk. Mozgásunkban vannak már kialakult asszimetriák, amik akár már esetleges fájdalommal járnak, de legyen szó csak egy stresszesebb napról, amikor egy kellemes 5 -10 perces hengerezéssel könnyedebbé tehetjük mozgásunkat, és máris jobban érezzük magunkat a bőrünkben.

Ha további kérdésed lenne az óráimmal, edzéssel vagy kifejezetten a hengerezéssel kapcsolatban, akkor keress az alábbi lehetőségek egyikén:

Marton Mónika - StrongFirst

mrtn.monika@gmail.com

  Móni

 

 

 

 

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr468080864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.