Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

bábeli zűrzavar

2015.12.14. 09:14 monimarton

 

Az elmúlt négy évemre, de főleg az elmúlt 10 évre visszagondolva nyugodtan állíthatom, hogy az evéssel és az ételekkel kialakított kapcsolatom megjárta a poklot és a mennyországot is.

Lowcarb diéta, lowfat táplálkozás, paleo diéta, ketogén diéta, harcos étrend, szakaszos böjtölés és még megannyi divatirányzat, amik az én utamat is keresztezték, miközben igyekeztem megtalálni a testemhez vezető megfelelő utat.

Sok mindent kipróbáltam. Ettem keveset, hátha úgy lefogyok. Volt időszak, mikor szinte teljesen kiiktattam a mindennapjaimból a szénhidrátot, ez tipikusan tini berögződés volt. Ne egyél kenyeret, attól hízol. Ebből egyenesen következett 24 éves koromra, hogy ne egyél semmilyen szénhidrátot, attól kövér leszel. Az anyagcserém teljesen lelassult, éreztem, hogy ha így folytatom, akkor nem a jó úton haladok.

Aztán elkezdtem olvasni, és még többet olvasni. Az alapokról. Megérteni, hogy mik a fehérjék, zsírok és szénhidrátok, hogy megértsem pontosan miért és milyen hatással lesznek testemre az egyes ’divatos diéta’ irányzatok. Idővel persze egyre kritikusabban kezdtem a dologra globálisan tekinteni, miközben folyamatosan ’teszteltem’, hogy vajon melyik típusú étrend a kulcs az ÉN szervezetemhez.

668655-650-1447918501243e08819979f03c144a65da137fece4_5tgvlvhdeb2jakrxaoqyaj8jrb.jpg

Rájöttem, hogy nincs egy örök igazság, hogy nem igaz az, hogy a paleo mindenkinek jó, hogy nem igaz az, hogy kritikusan alacsonyra kell szorítani a szénhidrát bevitelt mindenkinek. Megértettem, hogy miért nem működött nálam nőként a szakaszos böjtölés úgy, mint a férfiak esetében.

A megoldás valószínűleg a sokszínűségben rejlik. Nem vagyunk egyformák, így nem egyféle megoldás létezik, ami mindenkinél hasonló hatékonysággal működik. Ezt felismerve megfogalmaztam magamban, hogy tanulni szeretnék a táplálkozásról, és az edzés mellett ezen a területen is segítséget nyújtani az embereknek, hogy megtalálják a testükhöz vezető utat!

2016 én már nagyon várlak! 

Móni

Marton Mónika - StrongFirst

mrtn.monika@gmail.com

 

 

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr878170976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása