Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

A néni ereje

Csak egy mély érzés...

2015.11.17. 09:09 lukacszoli

Ülök a padon a Garay téri piac mellett. Mellettem a szatyor, most vásároltam be. Mindenféle alkatrészek a reggelihez, leveshez, raguhoz. A tetején pedig egy csomag csirkemellsonka, amivel hirtelen nem is tudom, hogy mit kezdjek. Na de kezdjük az elejéről.

piac.jpg

Pár perce az alagsorban lévő hentesnél álltam sorba. Egy kis szalámi, némi finomság, hadd jöjjön. Előttem egy hajlott hátú néni állt. Érdekes volt a kisugárzása, éreztem, hogy itt valami furcsaság vár rám. Bátortalannak, gyámoltalannak tűnt.

Félénken megkérdezte, hogy a kiszemelt sonka mennyibe kerül. 1500 Ft volt kilója. A nénike jelentőségteljesen kinyitotta az ősrégi, kopott szatyorkáját. Elővette a szebb napokat is látott pénztárcáját. Sőt, hívjuk bukszának, tudod, mire gondolok. Egy ezrest láttam benne és némi apró csörgött az alján, talán még 3-400 Ft. Gondolkodott, számolt, éreztem az energiáin, hogy itt és most egy fontos döntés következik. Végül elhangzott a lényeg:

Három szelettel lesz szíves.

Számol-számol tovább, végeláthatatlan kalkulációk sugároztak körülötte. Hirtelen megértettem, hogy messze van még a nyugdíj és valószínűleg ennyi a teljes büdzsé. Ez az 1400 Ft lehet, hogy másfél-két hétre szól. Ott álltam megsemmisülve, egy lehetetlen, érthetetlen érzés közepén. Itt van előttem egy ember, aki valószínűleg az egész életét végigdolgozta. Most pedig megalázó helyzetben, ki tudja milyen körülmények között él.

juhasz_mama.jpg

A bevásárlás azonban még nem ért véget. Erősen gondolkodott, hogy mi hiányzik még a lakomához. Közben odajött egy másik hentes. A hölgy kedvesen a nevén szólította a nénit és megkérdezte, hogyan is érzi magát mostanában, régen látták.

Most már jól, köszönöm, újra tudok járni. Tudja, a múltkor az a szekrény olyan nehéz volt. Szegény drága férjem...

Eddig jutott, itt hirtelen fekete felhők kezdtek gyűlni körülötte. Hogy elhessegesse az elő-előtörő érzéseket, ismét a választékot kezdte böngészni. Hohó, van itt egy szép szalámi is! Láttam, ahogy megcsillan a szeme.

Beletúrt a szakadt bukszájába, tétován, ám annál nagyobb szeretettel végigsimította az alján magányosan vacogó aprót. Elővette az ezrest, figyelmesen kihajtogatta, megszámolta az oldalait és a sarkait. Vágyakozva a pultra nézett. Talán arra a bőségre gondolt, amikor ezt az ezer Forintot az utolsó fillérig elkölthetné itt. Három hosszú másodperccel később sóhajtott egy nagyot és szépen, akkurátusan összehajtogatta a pénzt. Akár a papa zsebkendőjét vasalás után. Majd visszatette a tárcába.

 

Határozottan megmarkolta az egyik kétszázast és meghozta a döntést:

Négy szelet szalámit is legyen szíves.

Láttam, ahogy az eladó kicsit ködös tekintettel, egyenként megszámolja a négy szelet szalámit. A mérleg 2 dekagrammot mutatott.

Még fél perc feszült számolgatás és várakozás következett. Más azonban ma már nem került a szatyorkába. Valamikor régen talán büszke hassal feszített ez a nejlonszatyor. Érezte, ahogy tele van és nagy szeretettel viszik haza benne az ételeket. Egyszer talán még sajt és tejföl is került bele, bár az igen régen lehetett már.

Csörög a kassza, zúg a pénztárgép nyomtatója, a kijelzőn megjelenik az összeg.

Akkor kettőhatvan lesz.

A néni belenyúlt a pénztárcájába, megszorított a kétszázast, az ötvenest és a tízest. Kétszer is megszámolta, majd letette a tálcára.

Közben engem is kiszolgáltak. Szinte szégyelltem, hogy mekkora vásárlást csaptam. Vettem 20 dkg szalámit, egy fél rúddal a kedvenc rusztikus májasomból, majd egy kis sonka is került a kosárba. Hihetetlenül fura érzés volt, amit sehova sem tudtam tenni. Azt éreztem, hogy tennem kell valamit, muszáj oldanom ezt a helyzetet.

Kértem 30 dekával a legszebb sonkából. Figyeltem, hogy a néni merre megy. Gyorsan fizettem és utánaeredtem. Ő már közben felment a földszintre, elindult kifelé. A szupermarket előtt találtam meg. Odaálltam mellé, kerestem a tekintetét, de láthatóan kerülni akart.

Jó napot kívánok, az előbb a néni mellett álltam a hentesnél. Kérem fogadja el ezt a kis sonkát, hadd adjam oda.

Nem nézett rám. Elfordult. Éreztem, hogy teljesen be van zárva. Újra kínáltam a sonkát, igyekeztem a lehető legnagyobb szeretetet sugározni közben.

Nem kell.

Ennyi volt a válasz. Elindult tovább. Én pedig ott álltam, egy picit azért megsemmisülve.

Ülök a padon a Garay téri piac mellett. Mellettem a szatyor, most vásároltam be. Mindenféle alkatrészek a reggelihez, leveshez, raguhoz. A tetején pedig egy csomag csirkemellsonka, amivel hirtelen nem is tudom, hogy mit kezdjek.

Igazából az egész csak egy rövid perc műve volt. Talán semmiség, talán nem. Nekem meghatározó volt. Arra gondoltam, hogy leírom neked.

cry.jpg

A történet nem a képzelet szüleménye. Bármilyen hasonlóság a valósággal nem a véletlen műve.

Zoli

 

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr78069752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.11.17. 20:57:49

lehet Csányi nem fogja olvasni?

Dr_utcai_arcos 2015.11.17. 21:41:02

Hasonlót láttam a *ornettisnél, ott is a nénike vett 2 pogácsát :(. És én is ugyan úgy szégyelltem magam ehelyett a kibaszott kurva ország miatt :(. És vettem egy fél kilót valamelyikből, de én nem is álltam meg, csak a kezébe nyomtam és már mentem is tovább, hogy esélye se legyen visszaadni.

micsoda? 2015.11.17. 21:54:51

Bizonyára a néni nem egyszer dolgozott, mint a focisták, mégis ők kapnak nagyon sokkal többet.

rozsomák 2015.11.17. 22:19:41

Én el is sírnám magam, ha nem ismernék hasonló nénit, akiről tudom, hogy a 180 ezres nyugdíjának a kétharmadát a két unokájának adja oda - akiknek egyébként nem kéne - és ezek után tényleg kevésből éldegél.
De ez az ő döntése, és nem a szemét társadalomé meg államé..

s 2015.11.17. 22:38:32

@micsoda?: A néni nem tud focizni, ez a baj. Pedig akkor azt még nem is mondtam, hogy orbán fejével mennyire nem tud. Pedig köllene, most már.

Szelid sunmalac 2015.11.18. 00:15:38

Azert kedves Zolikam, mert lassu voltal. En a hentesnel szoktam mondani, hogy a holgyet en fizetem. A hentes nem fog ellenkezni, a neni meg nem tud.

Szelid sunmalac 2015.11.18. 00:27:15

@rozsomák: nagyszeru. Akkor te nem segitesz. Most jol megtanitottal minket is, boldog lehetsz, megveregetheted a vallad, hogy te milyen fasza gyerek vagy.

2015.11.18. 05:28:39

Erzelgos szar. Nyugaton is vannak csorok, igaz, ott a tesco szintu kajak legalabb a jovedelmekhez kepest olcsoak. De a lakhatas, kozlekedes draga. Egy angol allami nyugdij se faklyasmenet sajnos.
Az onerzetesseg meg... aki onerzetes, az ehen marad, a ramenos koldus meg osszeszed naponta par tizezret is.

Anno nagymamam is kis adagokban vasarolt romlando etelt, zsemlet, mert az meg megszarad. Meg egyszeruen olyan keveset eszik egy toporodptt idos szemely, hogy el se hiszitek. Akkor mar nem epit izmot, nem epit csonttomeget. 70-80 evesen akkor se all-you-can-eat etteremben zabal az ember, ha van penze. Oregeknek meg az izerzekelese is elveszhet.

Jo, Magyarorszagon sok a szegeny, illetve ez nem jo.
De gyerekkoromban a szoci rendszerben egyszer anyammal vasaroltunk valami disznosajt felet a Csillag csemege egyik uzleteben, ott volt talponallo etterem resz is, ott egy nagyon oreg ember kuzdott egy nagy tal nagyon pacalporkoltszeru etellel, majd meg fulladt, krakogott szerencsetlen, megkerdeztem anyamat, hogy miert igy eszik. Valasz: mert egy heten valoszinuleg egyszer tud enni fott etelt.
Na akkor osszeszorult a gyomrom.

Azota lattam mar egyet s mast, szegenynek kinezo milliomost, valoban szegenyt, aki azert a cigit megvette. Meg en is eltem mar instant tesztalevesen parszor.

Szerencsere a nyugdijas rokonaim azert a 160-at kezhez kapjak minden honapban. Ami azert sokaknak meg munkabernek se lenne rossz magyar videki viszonyok kozott.

macihagyma 2015.11.18. 05:53:09

2dkg szalámi 260Huf. Azaz 10dkg 1300 Huf. 1kg 13000 Huf.Bocs, műszaki vagyok, amúgy igen demagóg írás. Haverom 82 éves anyósa 20 év munkaviszonyt tud felmutatni kórházi takarítóként. Ezért 102 ezer nyugdíjat kap. Kaposváron a galvanizáló unokatestvérem a villamosipari gépgyárban 3 műszakra kap nettó 90 ezret. Hagyjuk már ezt a "szegény nyugdíjas" mítoszt! 1990 óta minden párt a seggüket nyalja.

midnight coder 2015.11.18. 06:55:58

"Ez az 1400 Ft lehet, hogy másfél-két hétre szól."

Vagy lehet hogy egész hónapra. Vagy egész évre. De az is lehet, hogy a néninek több pénze van odahaza a párna alatt, mint a cikk írójának, csak nem hozott magával többet a vásárlásra.

Az író helyében inkább azon filóznék, hogy ha én nyugdíjas leszek, akkor nekem vajon mennyi lesz a nyugdíjam. Már ha leszek nyugdíjas, és ha lesz nyugdíj akkorra. Mert mindkettő ellen elég sok minden szól kis hazánkban és általában Európában is.

csepke 2015.11.18. 07:19:18

Mindentől elvonatkoztatva, nem kétlem, hogy van ilyen szegény idős néni. De azt azért ne tegyük hozzá hogy az egész életét végigdolgozta és mégis így. Mitől olyan egyértelmű ez? Fentebb is írták, aki ez előző rendszerben valóban egész életét végigdolgozta, hivatalos bejelentett fizetésen, annak ma a nyugdíja általában magasabb mint egy három műszakos melósé. Inkább az ilyen sorsok mögött az lehet, hogy vagy egy napot nem dolgozott életében munkahelyen, csak a ház körül (ez sem kevés, de erre ki fizetne nyugdíjat), vagy feketén dolgozott egész életében és sose tett a közös kalapba.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.18. 07:50:49

Ez van. A pénzeket szívja ki az országból a nyugat immár 25 éve folyamtosan.

jandera 2015.11.18. 08:50:32

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Sokszor olvasom, hogy a "nyugat" viszi ki a pénzt az országból.
Magyarázd el bővebben légyszíves, mert nem értem hogyan!
Ha a saját pénze, miért baj, ha kiviszi? Ha a mienk, hogyan szerzi meg, hogy kivihesse?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.18. 09:10:50

@macihagyma: te egy degenerált fasz vagy. Kb. ennyi jött le abból, amit idehánytál. Statisztikához meg annyit sem értesz mint én.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.18. 09:11:34

@jandera:

Ki a magyar gazdaság ura? A nyugat. Szerinted jó ez?

Gondold el ezt kicsiben. Van egy telked, de azon minden a szomszédé, így övé az összes termés. Jó ez így? Vagy jobb lenne, ha te szüretelhetnéd le magadnak a termést?

heyjoe 2015.11.18. 09:19:13

@macihagyma: 2dkg szalámi, plusz x dkg sonka= 260 Ft.
Ha már műszaki vagy ;)

FlybyWire 2015.11.18. 10:23:14

Nagymamám kb. ugyanilyen, aztán minden karácsonykor ad egy százast (értsd: 100EZER ft) mind a 4 unokájának.

Ja és van 1-2 milliója a bankban.

A legtöbb pénze mindig a legdurvábban kuporgatóknak van, és ez fordítva is igaz...

carlos z. 2015.11.18. 10:27:32

Ezt tényleg elegánsan kell csinálni, alázás nélkül!! De hát mi köszönetet, pityergős arcot várunk, ha már adunk valamit..

macihagyma 2015.11.18. 10:28:17

@Hóhér az utolsó barátod: Stílusod behatárolja a neked adott válaszom mértékét. Mi az édes ...ra válaszoltál te agyhalott? Ha valamilyen témakörben a tárgyi tudásod szintje közelíti a béka valagát, akkor ajánlom szíves figyelmedbe www.onyf.hu

Kuoni pásztor (törölt) 2015.11.18. 10:28:19

Ismerek ilyen nenit, es ő sem fogadja el. Senkitol, semmit. Egyenes, tisztaszívű, gerinces. Nem mondja, de tudom mit erez. Ő nem koldus, es ha valaki, valamit felkinalna neki, azt ő alamizsnanak tekintene. De ő nem koldus, neki nem kell alamizsna. Annyibol kell kijonni amennyi van. Egy heten 2x megy az Idosek klubjaba, ott ebedel, es azt is kifizeti. Nem fogad el ingyen semmit, ő nem koldus.

FlybyWire 2015.11.18. 10:32:20

@macihagyma: Szerintem ne pattogj, miután általános iskola első osztályo szintű szövegértésből egyből elbuktál az első kommenteddel... mérnök, LOL :)

Gy.k. (magadtól szerintem még arra se jössz rá, miért): heyjoe kommentje.

DIldiko 2015.11.18. 10:45:00

@csepke: Sajnos ez nem mindig van így, főleg nem vidéken. Édesanyám 14 éves korától dolgozott 54 éves koráig - azaz 40 évet. Ennek nagy részét a helyi TSZ-ben. A saját jogú nyugdíja 62000 Ft. Anyósomnak úgy lett meg a minimális 10 éve, hogy apósom dolgozott helyette éjszakás műszakban egy gyárban, az ő nyugdíjas 110000 Ft.
Én 27 éve folyamatosan dolgozom, ebből 18-t egészségügyben, a nettó fizetésem 96000 Ft.

DIldiko 2015.11.18. 10:46:40

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Még szép, hogy jobb lenne, de nekem egy lyukas garasom sincs a telkemen kívül, amit eladni nem lehet, így inkább bevetetem valakivel, aki leszüreteli a hasznot és dob valamennyit a használatért. Jobb lenne, ha parlagon heverne, de még plusz kiadásom is lenne?!

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.11.18. 11:04:20

Jó napot kívánok, az előbb a néni mellett álltam a hentesnél. Kérem fogadja el ezt a kis sonkát, hadd adjam oda.
Nem nézett rám. Elfordult. Éreztem, hogy teljesen be van zárva. Újra kínáltam a sonkát, igyekeztem a lehető legnagyobb szeretetet sugározni közben.

Nem kell.

Ennyi volt a válasz.

Akkor dögölj éhen.

macihagyma 2015.11.18. 11:38:29

@FlybyWire: Valóban elnéztem, mert 50 évesen, mobilon, zötyögő metrón csak átfutottam az írást és nem vettem észre, hogy vett sonkát is. Csak tudod nem vagyok fanatikus kommentező és nem tartottam szükségét, hogy kijavítsam magam.
Viszont a szövegértésre tett megjegyzésed kissé röhejes, miután te sem jeleskedsz benne lényegesen rövidebb szövegnél.
Megmutatnád azt a soromat, ahol azt írtam hogy mérnök vagyok?

kispotzak 2015.11.18. 11:59:24

Ahogy én látom:
Néninél láthatóan kevés pénz volt, és nagyon-nagyon visszafogottan vásárolt.
Poszter úgy látta-érezte, hogy az idős hölgy nagyon szegény, próbált rajta segíteni a maga módján, de nem sikerült, mert a néni büszkeségből vagy mert tényleg nem szorul rá, nem fogadta el.

Röviden ennyi.

Ebből lett: politizálás, nyugdíjasok bactatása, nyugdíjasokról annak a tudományos megállapítása, hogy az összes kőgazdag, párnacihába tartja a pénzt, unokának adja, valójában sosem dolgozott, stb. Poszter bactatása mert mér ad, mért így ad, megalázóan ad, stb. Továbbá a néni, na az haljon meg éhen.

Csak gratulálni tudok, a stílushoz és a tartalomhoz egyaránt, minden érintettnek, szeretettel.

FlybyWire 2015.11.18. 12:04:25

@macihagyma: milyen más műszaki merne eldicsekedni vele, hogy műszaki? Ez amolyan mérnök-szokás :D (Nem megsértve őket, nyilván ott ez egy kisebbség).

FlybyWire 2015.11.18. 12:08:22

@kispotzak: Mesélj még, mi bánt? :)

Nem tudjuk, mi motiváltva a nénit
1) - a nagyon kevés pénzért való vásárlásra:
a) - tényleg nagyon szegény. b) irgalmatlanul spúr (erre volt példa pl. a saját nagyim, a legnagyobb szeretettel említve)
2) - a felajánlott csirkepárizsi el nem fogadására
a) büszkeség, b) idiótaság c) csirke-allergia d) utálja, mint a sz**t.

Szóval le lehet vonni, amit a posztoló levont, csak nem tudhatjuk biztosra, hogy a feltételezései helytállóak voltak-e, vagy sem. Attól, hogy valami nagyon valószínű, még nem biztos, hogy igaz is.

FlybyWire 2015.11.18. 12:09:56

Ja igen, és attól, hogy valaki büszke, még nem kell taplón viselkedni. Akkor sem, ha öreg és/vagy szegény. Egyik sem érdem, hanem állapot.

csepke 2015.11.18. 12:22:01

@DIldiko: szerintem nem mondtál ellent. na pont a tsz nyugdíjasokra gondoltam ezalatt. rengetegen feketén, vagy kissé furcsa bejelentettségi háttérrel dolgozták végig az életüket, adót egy fillért nem fizetve.

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2015.11.18. 12:26:27

Hogy történhet meg ilyen :(
Már olyan szegények vagyunk, mint Amerika, mert ott is naponta történik ilyen :(

Azért jó balliberálisnak lenni, mert lehet bármiért is sírni, meg az ellenkezőjéért is.
Pl. lehet azért is sírni (fenti post), hogy szegény kisnyugdíjas, éhenhal, stb (ez a balos része a sírásnak), másrészt ha emelkednek a nyugdíjak, akkor meg azon lehet sírni (most jön a liberális sírás), hogy ez elviselhetetlen terhet ró a dolgozókra, és a magyar nyugdíjak a térségben már amúgy is az extraluxus kategória.

becsoccsent 2015.11.18. 12:36:14

@DIldiko: igy bizony.

neha a blog.hu-s kommenteket olvasva megremulok, hogy az orszag csak pestiekbol all. valoszinubb, hogy akinek van videki rokona, az pontosabban tudja, hogy van ez a valo eletben, es ezert nem ir hulyesegeket.

joszip 2015.11.18. 12:44:19

@FlybyWire: nyilván van ilyen is sőt lehet hogy a néni is ilyesmi féle. Ettől függetlenül biztos, hogy nem ez a lóvés mami a jellemző az országra, hanem a mélyszegénység mami.

Bassza meg hát hogyan lehet elfogadni, hogy itt normális a 250 eurós nyugdíj vagy vidéki munkásbér??? Ez egy nagy operettország ahol az elit audival jár három túlfizetett titkárral közben meg a fél ország szemetet eszik mert csak arra van pénze.

Gecó én komolyan nem tudom mit csináljak. Szegény gyerekeim ne haragudjatok nem tudtam ilyen világ lesz mire felnőttök. Felelőtlen voltam. De az élet akkor is nagy kincs.

gchg 2015.11.18. 12:50:41

A posztolónak:
elfogadni a segítséget nem könnyű. Nagyon-nagyon megalázó tud lenni beismerni, hogy nem tudsz gondoskodni magadról mások segítsége nélkül, legyen az a segítség bármi. Én is voltam abban a helyzetben, amikor el kellett fogadnom egy barátom anyagi segítségét, különben a rezsi kifizetése után kenyérre sem jutott volna pénzem. Szeretetből adta, mégis megalázó volt a számomra. De sokat tanultam is belőle, jelesül azt, hogy nehéz megtanulni ELFOGADNI a segítséget. Nem is mindenkinek sikerül.

Próbáld magad a néni helyébe képzelni. Nem könnyű, ha az ember ahhoz van szokva, hogy a maga erejéből meg tudja oldani a problémáit, és kompetens. De próbáld meg. Milyen érzés lenne úgy járkálni az utcán, hogy bárki, aki szembejön veled, azt látja rajtad, hogy szegény vagy és nincs elég pénzed. Hogy a magad erejéből nem tudod fenntartani magadat. És ez még manifesztálódik is, mert adakoznak neked, mintha koldulnál, pedig nem is akartál kéregetni, odáig még nem süllyedtél. Nem lenne felemelő érzés.

Ne érezd magad megalázva. De a segítségnyújtásnak van néhány alapelve. A legfontosabb, hogy segíteni csak azon lehet, aki segítséget kér. Továbbá, hogy a segítséget kérni és elfogadni, azt meg kell tanulni, és a segítséget nyújtónak figyelembe kell vennie, hogy bármilyen logikusnak is tűnik elfogadni a felajánlást (itt: jól lakhatnék az ingyensonkából), akkor is erős érzelmeket vált ki, és az érzelmek (itt: nem akarok inkompetensnek tűnni) a legtöbb embernél felülírják a logikát, a racionalitást.

erol 2015.11.18. 13:08:22

@trolololol: Jobboldalinak lenni pedig azért jó, mert mindenre lehet magasról sz@rni.

Jottó 2015.11.18. 13:29:47

@becsoccsent: marhára le szoktam fáradni mikor olyan emberek osztják az észt pénz/munkanélküliség/kisebbségiek/stb témákban a keleti oldalnak, akik még az életükben ki nem tették budáról a lábukat (ja de, elmentek fapadossal meginni barcelonába egy kávét) tök felesleges ezekkel vitatkozni, ellenben vicces lenne megnézni hány napot/órát bírnának ki egyáltalán abban a környezetben, amiben egyesek az egész életüket élik le

FlybyWire 2015.11.18. 13:47:29

@joszip: nagymamámnak egyáltalán nincs nagy nyugdíja. Ellenben feketeöves, 10-danos kuporgató...

Bobby Newmark 2015.11.18. 14:01:05

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Amíg a kormányunk azzal van elfoglalva, hogy a mezőgazdaságnak szánt EU támogatást hogyan lehetne minél hatékonyabban a mezőgazdaság helyett a haverok zsebébe fektetni, addig pont kurvára részletkérdés, hogy a kiskereskedelem milyen kézben van.

Igen, jó lenne egy működő mezőgazdaság, kár, hogy a kormányunknak ez nem fontos.

nyíljon szét a mellkasa mint a biblia 2015.11.18. 14:02:13

a magyar államadósság 26 ezer milliárd forint.
Éves kamatterhe kb. 1300 milliárd forint.
Ezt pl. erre lehetne költeni évente:
- 3 db 4-es metró
- 40.000 ft havi nyugdíjemelés minden egyes nyugdíjasnak
- 565 km autópálya
- 50%-os ÁFAcsökkentés
- 70%-os SZJA csökkentés
- 87 db FTC stadion (!)

tehát aki felelőst akar találni a nyomorunkra az keresse az ország eladósítói és a kamatot beszedő uzsorások között!

nyíljon szét a mellkasa mint a biblia 2015.11.18. 14:24:29

3 évente egy Paks 2 is összejönne abból a pénzből.

10 milliós országunkban 4 millió adózóra jut 3 millió nyugdíjas, 1.75M tanuló és 300.000 munkanélküli. A 4 millió adózó fizeti az állam kiadásait, éves szinten 17 ezer milliárdot vagyis havi 350 ezret, SZJA, ÁFA, jövedéki adó, társasági adó, stb. címén.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.18. 14:37:49

@Bobby Newmark:

Nem ez a lényeg.

Mondok egy tanmesét:

Ül a hajléktalan a járdán, kezében egy üveg itallal. Az emberek nézik és mondják: - Lám, az alkohol romlásba dönt.
Pedig az illetőt becsapták, ellopták a lakását, ezért lett hajléktalan.

Na, kb. a magyar kormányzati korrupció az üveg ital. Rossz dolog, de nem ez a probléma gyökere.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2015.11.18. 14:48:27

@joszip:

Nem belepofázva, csak közbevetőleg: több gyerkőcöt lehetőleg ne!
Nem, nem azért. Hanem amiatt, amit írtál. És nem csak az Audis politikusok okán.
Tavasz táján volt dolgom Bp.-n (tehát még sehol sem voltak a bemenekült tömegek), és lekéstem a "korábbi" Intecityt, így lévén alkalmam szűk két órát padon eldekkolni a következőre. Ennyi idő alatt mindössze csak két alkalommal ment el előttem úgy két ipse, hogy amolyan résnyire nyitott szájjal (telibe nem merték) foghegyről felöklendett belőlük: "Hajléktalan...":-)
Aztán mikor erre összehúztam a szemöldököm, ijedten szakították meg a másodpercnyi szemkontaktust.:D
S miért? Egy kicsit kopott gatya volt rajtam, igaz; de friss, hófehér póló, frissen mosott haj; igaz, jól lenőtt, elhanyagolt szakállzat (lusta vagyok Istenem, ez van), és egy igénytelen szatyorban az irataim, ásványvíz, etc. Mert nekem funkcionalitiásában megfelelő és praktikusabb egy G betűs, vagy bármilyen táskánál.:-)

Kb. századiziglen visszavezethetően "szín"magyar vérrel ereimben, a külsőségekből prejudikálva ezt nyilatkozta rólam szeretett hazámban velem élő, két db drága honfitársam. Enji.

(Lényeg: gyerekeket passzírozni küldföldre innen, ha akarják, ha nem; itt jóra nem számíthatnak - 100% élettartam garanciát adok rá! (-:)

Bobby Newmark 2015.11.18. 15:08:58

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: De. Ennyi.

Lehet mutogatni másra, meg a másikra, de az meg tény, hogy az elmúlt 25 évben nem volt olyan kormány, amelyiknek ne ELSŐDLEGES célja lett volna a korrupció.

Így meg csak gazdagodni lehet, országot vezetni nem. Egy kalap szar is az egész, élhetetlen túlszabályzott fostömlő.

Továbbá a másra mutogatással az a probléma, hogy míg azzal nem lehet mit kezdeni, ha más, ráadásul erősebb, és a fasz jó oldalán álló szopat. Ellenben a korrupcióval lehetne, és körülbelül duplázni lehetne vele az ország versenyképességét, de ez sem bal, sem jobb oldalon nem cél, az ország haverok számára történő atompofátlan kifosztása fontos csak.

Neked meg a kurva anyád, hogy véded ezt a faszgeci politikusbandát, bármelyiket is közülük. Takarodj a véres hányásba, takonygerincű kormányszócső!

macihagyma 2015.11.18. 15:13:33

@FlybyWire: Pontosan melyik hsz-re is gondolsz? Ne az okozatot hozd fel, ha lehetne.Amúgy erősáramú-technikus vagyok, már ha érdekel.

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2015.11.18. 15:33:31

@Minimálisan Szükséges Változtatás: Tehát két ember hajléktalannak nézett téged, mikor kopott farmberben, lenőtt szakállal, igénytelen szatyorban az irataiddal ültél egy padon, és ezért elhagyod az országot.

Hát... szerintem te máshol se leszel boldog ám.

sellőlány 2015.11.18. 15:38:39

Az én sztorim. Bosnyák téri piac. Egy valaha jobb időket élt, valaha jóképű, szakadtas őszes alak járókelőket szólítgat meg, sikertelenül. Látja, hogy figyelem, odajön és megkér, hogy adjak neki párszáz forintot kajára. Kérdezem, mit enne? Hát egy kis zsemle jó lenne, meg tepertő. Pár lépésre tőlünk egy hentes, betessékelem, hogy válasszon: van liba vagy sertés. Szerényen a sertést választja és zavartan mosolyog, látszik a szemében, hogy nem erre a helyzetre számított. Az eladók is csodálkozva pillantanak ki a pult mögül, nem szokványos jelenet ez. Aztán átmegyünk a szomszédos kisboltba. Mennyi zsemlét szeretne, kérdem. Kettőt, mondja ő, az ajtóvan toporogva. Kiveszek egy zacskóba négyet, legyen neki későbbre is. Fizetek, odaadom. Megkérdem, hogy az utcán lakik-e, kiderül, hogy van hol laknia, nyugdíjat is kap. Persze sejtem, hogy pénz, amiért könyörög, az nem kajára kell neki. Elköszönök tőle. Habozva utánam szól. Figyelj, azért oda tudnál adni pár százast? Nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek. Inkább szép napot kívánok neki és továbblépek.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.18. 15:41:14

@Bobby Newmark:

Ne gágogj, balliba, nem én tehetek róla, hogy gazdáid megbuktak.

jandera 2015.11.18. 15:51:01

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Egyetlen kérdésemre sem válaszoltál.
Ha a telek példánál maradunk: Csak akkor lehet a telkemen minden a szomszédé, ha fizet érte. ( PL. a multi adózik az államnak, munkát ad, a bérek után járulékokat fizet, stb. )
Ha fizet érte, övé a termés...

Bobby Newmark 2015.11.18. 15:55:01

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Ha a hozzád hasonlóakat fel lehetne akasztani a politikusok mellé, már sokkal élhetőbbé válna ez az ország. Az ilyen hozzád hasonló semmirekellő talpnyaló gecik nélkül is hirtelen megugrana a versenyképesség.

Másik fele, hogy körülbelül már egy tucatszor elmagyaráztam neked, hogy Gyurcsányt és a baloldalt is Dunába lövetném a gecibe, esetleg lehetne az út jobb oldalán lévő lámpavasakra a Fideszt, a másikra meg az MSZP-DK rohadékjait húzni.

Nem mindenki olyan gerinctelen megalkuvó szarember, mint te.

s 2015.11.18. 15:58:54

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Te pedig orbán faszából szívod ki a gecit a rosseb tudja, hogy mióta. Ezek a tények, birkaember.

s 2015.11.18. 16:01:35

@jandera: Nem fog menni. Te értelmes érvelést vársz egy saját magát birkának definiáló aranyhal intellektussal rendelkező életformától. Túl magasra helyezted a lécet, de a válaszaiból gondolom világos lesz.

s 2015.11.18. 16:04:05

@Kuoni pásztor: A devizahiteles köcsögök tanulhatnának tőle, persze ehhez (is) hülyék.

s 2015.11.18. 16:07:31

@kispotzak: Az nem volt, hogy szopjatok le mindahányan. Engedelmeddel pótolnám.

SZOPJATOK LE MINDAHÁNYAN.

ideasz 2015.11.18. 16:10:45

Sonka? Szalámi? 2-2 deka???? Micsoda önpusztítás!

"Ha valaki naponta 50 gramm feldolgozott húst eszik, akkor 18 százalékkal nő a vastagbélrák kialakulásának kockázata" (WHO)

Te meg 30 dekával támadsz rá? Gyilkos!

s 2015.11.18. 16:12:43

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Te ezeknek a geciknek lehetsz az ügyvédje. Mert ha nem, akkor azonnal fel kellene fogadniuk. Kidumálod te még a szart is a zsiráfból, bazdmeg. Ehhez hithű fanatikusnak kell lenni.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.18. 16:51:00

@jandera:

Mi a jobb:
- ha a telkedet a szomszéd igazgatja, te csak bérleti díjat kapsz, meg időnként alkalmaznak, hogy szedd össze a leveleket,
- tiéd a telek, te igazgatod, s te alkalmazod a szomszédot levélszedésre?

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.18. 16:51:37

@Bobby Newmark:

Tipikus balliba vagy, de magadnak se mered ezt bevallani.

s 2015.11.18. 17:11:15

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Tipikus birka vagy és le sem tudnád tagadni.
Igaz rád a nagyszerű Murphy törvénye: Ha csak kalapácsod van, mindent szögnek nézel.
Neked mindenki balliba. Lenyelted ezt a balliba pirulát és csak ezt tudod fosni, okádni.

Balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba, balliba,

Kuntakintekitekinte 2015.11.18. 18:05:58

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes:

"Ki a magyar gazdaság ura? A nyugat. Szerinted jó ez?"

Jó.
Bejelentett munkahelyeket tart fenn.
Seggadó gazdád kedvenc tolvaj gázszerelője mennyi munkahelyet hozott létre abból az 1 milliárdból amit elfelejtett bevallani?
Seggadó gazdád kedvenc boltosa miért 100 millás Porsche-t vett és adott ezzel nem kevés hasznot a sváboknak, amikor van Suzuki?

Agyhalott vagy és valami perverz örömmel ezt naponta be is bizonyítod.

Kuntakintekitekinte 2015.11.18. 18:09:26

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes:

A kormány csapta be és rabolta ki. Ez a valóság, csak az agyhalott fajtád ezt nem veszi észre.

jandera 2015.11.18. 18:35:01

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes:

Nem mindegy, ha hatalomra ( igazgatásra ) vágyom.
Ha tisztán anyagilag érdekel a dolog, az a jobb, amelyik több hasznot hoz.

Kuntakintekitekinte 2015.11.18. 18:52:05

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes:

Ez speciel meglepően jó kérdés tőled. Ugyan nem kicsit árnyalja a helyzetet, hogy kettőnk közül én vagyok a szabad ember, és te vagy a rabszolga, de ezt (mint bármi mást) sem tudod felfogni.

Láthatóan lövésed nincs az elmúlt néhány ezer évről, az emberiség nagy része rabszolga volt, és a továbbiakban is az lesz.

A különbség annyi, hogy a normálisabbak ezt az állapotot megválaszthatják, és kihasználva a lehetőségekhez képest akár "rabszolgaként" is jól élik le az életüket, míg a hozzád hasonló agyhalottak igazi rabszolgák és azt hiszik a szellemi posvány amiben tengődnek az jó és másra is rá próbálják kényszeríteni.
Buta vagy, mint mindig.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.18. 19:06:50

@jandera:

Hosszú távon mindig az a jobb, ha te birtoklod a haszon forrását.

Dr_utcai_arcos 2015.11.18. 19:28:57

@macihagyma: Apám meg 38 évvel ahol a belét kidolgozta 78ezret. Ne osszad már az észt b+...

jandera 2015.11.18. 19:29:20

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes:
A haszon forrása csak kétféle lehet:
- Emberi erőforrás
- Természeti erőforrás
Mindkettőt én birtoklom, csak kiadhatom haszonbérbe, koncesszióba, stb. Az, hogy kiadom -e, attól függ jó gazdája lennék -e. Nem mindenki való igazgatónak! Számos példa igazolja, hogy hazai (állami) cégek csődje után a "nyugati" befektető jól prosperáló üzemet volt képes létrehozni.
És számos példa van rá, hogy sokszoros állami segítség után sem volt képes a magyar menedzsment kilábalni a csődhelyzetből.
Annyit fordított az állam a magyar cégek megsegítésére ( mint utóbb kiderült feleslegesen ), mint amennyit extra adókkal a működő multikon hajt be most.
Tehát akkor az egyik földemet bérbeadom, a másikat igazgatom tehetségtelenül, aztán a rajta képződő veszteséget még pluszba kifizettetem a másik földem bérlőjével! Na, ez az orbáni igazság! Akkor most ki használ ki kit?

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.18. 19:55:06

@jandera:

Ha egy tevékenység hasznot hoz, miért adnád azt másnak a haszon részéért? Miért nem te vennéd el a teljes hasznot?

Itt nem Orbánról van szó meg a jelenlegi helyzetről. Se Orbán, se más nem képes komolyan javítani a jelenlegi helyzeten. Ez egy csapda, s a jelenlegi körülmények között nincs belőle menekvés.

Alapvető nemzetközi változás kell ahhoz, hogy lehesen tényleg másként kormányozni. Most nem lehet. Orbán kb. Horthy vagy Kádár helyzetében van: meg van kötve a keze, bár néha mozgatja a kisujját, de még ezért is támadják erősen nyugaton és a nyugat magyarországi ügynökei.

Azt hiszem Orbán látja a problémát, de képtelen azt megoldani, sőt azt hiszem, meg se merné probálni a megoldást véghezvinni. Orbán érdeme csupán szellemi, nem több. Persze ez sem kevés, de sajnos nem elég a valódi megoldáshoz.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2015.11.18. 19:58:24

@trolololol:

Dehogyis!

Nem megyek innen sehova: szeretném én elfújni majd a gyertát.:-))

Az egésszel arra kívántam rámutatni, hogy itthon lassan már mindenki gyűlöl, hibáztat mindenkit, a kellemetlen valóság pedig az, hogy valójában önmagát gyűlöli.
És tobzódik a külsőségekben, és mindennel foglalkozik, csak magába nem néz soha, a maga dolgával nem foglalkozna/számolna el soha. Mások dolgában vájkál inkább, ott keresgéli a fogpiszkálót (avagy a szálkát - melyik kisebb??).

Ezért jobb, ha aki csak teheti, menti utódjait ebből a mérgező hangulatú országból. Bár menti enélkül is.

A tiszteletet mindenesetre megérdemlő posztolónak annyit tudok mondani: ezúttal nem jött össze a napi egósimogatás, dolgozza fel. Mert a tette nem a néninek szólt, az fix.

DIldiko 2015.11.19. 07:13:41

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: De lesz, mert a használtért kapok egy kis pénzt. No ezt nem kellene baromságra (stadion, kisvasút) költeni és lenne másra, ami fontosabb. Itt az országban a fontossági sorrenddel van baj és nem a pénz hiánnyal, mert értelmetlen dolgokra milliárdok, sőt százmilliárdok mennek el, míg a fontosakra nincs pénz.

DIldiko 2015.11.19. 07:15:50

@csepke: no pontosan a TSZ dolgozók bejelentve dolgoztak, de olyan kevés fizetést kaptak a megerőltető fizikai munkáért, hogy a nyugdíjuk kevés lett! Ugyanúgy, ahogy az összes közelalkalmazott nyugdíja kevés lesz, mert a diploma nélküliek évek óta minimálbért vagy bérminimumot keresnek, de minden fillérjük adózik.

DIldiko 2015.11.19. 07:28:09

@Jottó: Az észosztás még nem is lenne gond. A gond az, hogy le is nézik azokat akik szegények és kizárólag az ő hibájuknak állítják be. Pedig van egy nagyon jó mondás Teréz anyától, aminek a lényege: A világon nem a szegényeket nehéz jóllakatni, hanem a gazdagokat.

DIldiko 2015.11.19. 07:31:45

@nyíljon szét a mellkasa mint a biblia: Az adó nem csak az SZJA. Mindenen, amit a boltban az adózott jövedelmedből megveszel még adó van, ami szintén a bevételt növeli. Vagyis azt mondani, hogy 4 millió adózó van hazugság! Az országban 10 millió adózó van, sőt több is, mert az összes turista is adózik, amikor itthon megszáll egy szállodában, eszik, utazik. Az ÁFA és a többi kisadó bevétel kb. annyi, mint az SZJA. Az, hogy aki dolgozik az többet adózik az igaz, de hogy aki nem dolgozik az nem adózik az hazugság.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.19. 08:08:56

@DIldiko:

Igen, kis pénzt kapsz nagy pénz helyett. Miért jó neked, ha másé lesz a nagy pénz?

Abban igazad van, hogy a pénz raconálisabb költésével javulás lenne elérhető, de csak enyhe javulás, ez az alapkérdést nem rendezné.

DIldiko 2015.11.19. 09:37:58

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Azért, mert ahhoz, hogy a telkemet, földemet művelni tudjam még nagyon sok mindent meg kellene vennem, bérelnem kellene és nincs pénzem, hitelt meg senki nem ad, mert hitelképtelen vagyok. Ha lenne pénzem a használatra persze akkor használnám, de NINCS. Semmim nincs a földemen és a lyukas gatyámon kívül, egyébként meg nem is tudom, hogy mit lehetne vele kezdeni, mert amibe belefogtam, még minden csődbe ment és ráfizettem. Ez a mai magyar állam, mindenbe belefog, semmihez nem ért, mindenből csak még rosszabbul jön ki, mintha hozzá se fogott volna.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.19. 10:12:25

@DIldiko:

Ez tény, ez a kényszerhelyzet. Semmi gond, ha részben bérbe adsz valamit, hitelt veszel fel, ha ezzel meg tudod alapozni a jövőbeli hasznodat. De ha mindent bérbe adsz és eladósodsz teljesen az egyfelé vezet csak: a teljes csődbe.

Egy ország esetében sincs ez másképp.

DIldiko 2015.11.19. 11:22:37

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Azzal nem is lenne gond, ha a jövőt meg lehetne alapozni, de azt csak tervszerűen lehet, normális elgondolással, úgy, hogy közben szép lassan gyarapodok. De ha bármim, amim van azt csak tönkre tudom tenni akkor már sokkal jobb, ha bérbe adom mindenem, mert én csak rombolni tudok. Ezt látom most. Amihez állambácsi hozzányúl az sz..rá válik a kezében. Emellett még teljesen el is adósodunk. Haladunk szépen a teljes csőd felé.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.11.19. 15:31:26

Ahogy látom,birka már megint megdolgozik a pénzünkért!:))

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2015.11.20. 00:50:22

most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy álságos/manipulatív el kell fogadnia. ez meg itt büszkeségtudatozik... de tudja mit? koplaljon csak bőséggel, ha ezt az utat akarja járni. a sonkát meg adja oda a saját macskájának a poszter, és hivja meg rá nézőnek a nénikét.
süti beállítások módosítása