Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Szánj időt magadra! Néhány tanács a belső egyensúlyhoz

2014.01.19. 09:43 lukacszoli

Kell egy kis áramszünet,
Időnként mindenkinek,
És aztán megint mehet
Minden tovább.

Néha eljön az a pillanat, amikor elönt az "Elég!" érzése. Ilyenkor érdemes kivenni néhány perc szabadságot magunknak. Ahogy az angol mondja, ilyenkor jön a "Me Time". Egyáltalán nem baj, ha időnként szükségünk van egy kis áramszünetre. Akkor is eljön ez a pillanat, ha boldog családban élünk és az élet minden területe kiegyensúlyozott. Ilyenkor kell egy kis igazi kikapcsolódás. Ez az idő csak a miénk. Nem társasági élet, nem családi élet, nem feladatok megoldása. Csak mi, saját magunkkal.

Néhány egyszerű tanácsot követve hatékonyabban ereszthetjük ki a gőzt ezeken a napokon.

  1. Hagyd abba, amit éppen csinálsz. Ülj le egy percre. Lehet ez egy pad a parkban, kávézó, a szobád, bárhol. Kérdezd meg magadtól: "Mit szeretnék csinálni?". Lehet, hogy olvasni szeretnél, esetleg festeni, vagy csak csendben lenni és szemlélődni. Van, aki elmegy kocogni, vagy sétál egy jót. Elképzelhető, hogy írnál egy verset, főzni szeretnél, elmennél bevásárolni, jógáznál, játszanál a gyerekekkel, stb. Olyan tevékenységekre gondolj, amik segítenek kizökkenni a mindennapi rutinból és segítenek ellazulni, kikapcsolódni. Néhány perc, amikor senkinek és semminek nem kell megfelelned. Készíts egy listát ezekből az elfoglaltságokból.
  2. Ha megvan, hogy mire vágysz, hogyan tudnál kikapcsolódni, tervezd meg, hogy mikor fogsz ezzel foglalkozni. Írd be a naptáradba, elsőként heti egy alkalommal. Idővel több alkalom is bele fog férni.
  3. Nézd meg újra a listát. Valószínűleg a legtöbb sorban egyszerűen megvalósítható, rövidebb időt igénylő dolgok kerültek. Az egésznapos ötleteket tedd félre egy későbbi alkalomra, most az a cél, hogy egy rövid időre csak magunkra figyeljünk.
  4. Szánd rá az időt hétről-hétre ezekre az apróságokra. Figyeld meg, ahogy egyre kiegyensúlyozottabbá és összeszedettebbé válsz.
  5. A kikapcsolódás, amikor magaddal foglalkozol és megpihensz, egyre könnyedebbé tesz és a segítségével boldogabbá válhatsz.

Okosabban kéne élni, annyit mondhatok.
Nem az a bolond, ki megbámul egy csillagot.
Gyere ki a zöldbe, menjünk együtt
Holnap délután.
Beleharapni a levegőbe óraszám.

[...]

Forrón isszuk meg a kávét, nincs idő.
Menni kell.
Sürgünk-forgunk, mint a hangyák, nincs idő.
Tenni kell.
És a táncunk is már szinte gépies.
Közben mit szalasztasz el.

Zoli

//Segédanyag: Wikihow

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr155758777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása