Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

5 minute abs

2014.05.03. 09:07 szancsurrr

Instant-Six-Pack.jpgAzaz 5 perces hasizom gyakorlat. Nem hangzik rosszul, ugye? Én is azt hittem, hogy a mindenféle plank-eknek és egyebeknek köszönhetően egész jó kondiban vagyok. Aztán egy kis cuki csávó bebizonyította, hogy nem.

Tavasz elején egyébként is mindenki lázas diétába/fogyókúrába/agyatlan gyúrásba kezd, mert mindjárt itt a bikini/fecske szezon, lehet hasizmot villantani a bícsen. Egy hónap alatt lefogyunk, aztán egész nyáron koplalunk, hogy megmaradjon a forma, aztán télen megint jön a kappanháj, és tavasszal kezdhetjük az egészet elölről.

Szerintem e helyett érdemes életmódot váltani, amivel tartós eredményt érhetünk el, igaz lassan, tehát az "instant jócsaj/jócsávó lettem" életérzés elmarad.

De térjünk vissza a lényegre. Az én szemem előtt nem (csak) az esztétikai szempontok lebegnek, hanem az ironman. A triatlonnál nagyon fontos a has és a törzsizom erősítés, hiszen mind a hosszú bringázás (180 km az kicsivel több, mint 6 óra lesz az esetemben), mind a hosszú futás (a maraton pedig... maradjunk annyiban, hogy nem lesz 4 órán belül) nagyon megterheli a gerincet és a derekat. A has és törzsizom ebből a szempontból nem választható el egymástól, mert egymás munkáját segítik. Mindenképpen erősíteni kell ezeket a területeket, különben egész egyszerűen összecsuklunk és fájunk. Éppen ezért én lelkesen erősítek, plankelek, lábemelek, stb, stb.

Pár hete ráakadtam erre a videóra.

 

Megsúgom, hogy az egyszerűnek tűnő gyakorlatok egyáltalán nem azok. Amikor a srác a második kör környékén abbahagyja a folyamatos beszédet, akkor már lehet sejteni, hogy ez nem a cuki kis hasprések ideje.

A lényeg, hogy az öt feladat típust 15 másodpercig kell csinálni, egymás után, pihenő nélkül. aztán 10 másodperc pihi, ami semmire sem elég, és kezdheted elölről. 3 kör van belőle.

Én egyelőre másfél kört tudok egyben megcsinálni, aztán két feladatonként kell 10 mp pihi. Így nekem nem 5 perc, hanem 10, de innen szép nyerni. Kedden csináltam és még ma is (szombat) izomláz van a hasamban, szóval valószínűleg megéri végigszenvedni. Ma újra megcsináltam és talán valamivel jobban ment, pedig 16 kilométer futás után voltam.

A feladatsor előnye az, hogy nem kell hozzá különleges eszköz, kondibérlet, mert szinte bárhol meg lehet ejteni ezt a kis edzést. Insider tipp: én zoknit húzok a cipőmre és tökéletesen csúszik. Ráadásul a törzs és hasizmon kívül a kar, comb és farizom is dolgozik. Ha teremben csinálod, akkor a kedves gyúrós pajtikat remekül lehet az órád csipogó időzítőjével idegesíteni, muhaha!

Én minden futás után be fogom iktatni. Aztán a kis flip-flop pacskeromban lecsattogok egy tükörfalú konditerembe, és gyönyörködök magamban, mert úgy csinálják a nagyok is.

Ancsur

 

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr986111762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása