Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

168 óra

2014.02.12. 09:06 szancsurrr

faradt lajhar.jpg168 óra az nagyon kevés. 

Heti 6 nap edzek. Egy pihenőnapom van, a kedd, mert akkor suliban ülök minimum este 8-ig. A keddi pihenőnap egyébként szerintem a lehető legrosszabb. Szombaton vagy vasárnap hosszabb futásom van, meg még az egyik napra egy spinning is. Hétfőn körülbelül annyi kedvem és energiám van edzeni, mint egy beszívott lajhárnak. A hétfői napom pedig pont e miatt laza: 40-50 perc erősítés és maximum 30 perc futás, de ez utóbbi gyakran elmarad. A héten az erősítő edzés is elmaradt és e miatt elég szarul érzem magam. (Ahhoz, hogy elérjen a célom, rengeteg energiát kell ebbe a felkészülésbe belefektetnem, ezért mindig rosszul érzem magam, ha kimarad valamelyik edzés. Főleg ha azért marad ki, mert egyszerűen nem tudom magam rávenni, hogy elinduljak.)

De folytatva a hetemet szerda reggel úszás, délután futás, csütörtök futás, péntek reggel úszás. A hétvége egyik napján mindenképp van egy 2 vagy 3 órás spinning, és mindkét napra futás, sokszor terepen, a táv szombatra vagy vasárnapra 20+ kilométer. Áprilisban maratont futok a felkészülés részeként, amire nincsenek nagy terveim (vagyis ez úttal nem célom négy órán belül futni), de azért mindenképp szeretnék tisztességesen felkészülni, szóval jönnek a 30 feletti futások is a hétvégére. Az sem ártana, ha, mondjuk szombatra be tudnék még egy erősítést is tuszkolni, ami végül is spinning előttre/utánra még be is férhetne.

Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap
reggel/de úszás úszás

futás

futás (hosszú)
este/du

(rövid futás)

erősítés

suli futás futás spinning

szombati hosszú futás

esetén itt van a spinning

És a takarítás, főzés, háztartás, magánélet, párkapcsolat, barátok, pihenés, szórakozás? 

Azt érzem, hogy lehetetlen úgy beosztani az időmet úgy, hogy mindenki boldog legyen és ne érezzem magam a hét közepére úgy, mint egy kifacsart kanári.

Tudom, hogy mennyire fontos szerepe van a pihenőnapnak. És azt is tudom, illetve látom, hogy sokak nem tartanak pihenőnapot. Ebbe a hibába én nem akarok belesni. A túledzés elkerülése végett minden harmadik hét "könnyű" hét, vagyis rövidebbek a futások, kevesebb a terhelés.

Egyébként tisztában vagyok azzal, hogy mi kell csinálnom ahhoz, hogy hatékony legyek. Munka után EGYBŐL elindulni. Leírni és megfogadni könnyű. Megtenni nehéz. Mert megfigyeltem, hogy tényleg csak elindulni nehéz, amint átléptem a küszöböt, semmi bajom, jól érzem magam ha esik, ha fúj, ha fagy, és a legtöbbször tényleg úgy érek haza, hogy na, ez tök jó volt.

A kajálásom sincs teljesen rendben. Egyáltalán nem éheztetem magam, hanem simán nem vagyok éhes. Néha azt veszem észre, hogy csak azért eszek, mert tudom, hogy enni KELL. Élénken él még bennem a 15 kilóval nehezebb énem emléke és szerintem tudat alatt azzal harcolok még mindig. Ezt is rendbe kell tenni a fejemben, mert azért ennyi edzés mellett elég nehéz elképzelni, hogy meghízok.

Visszakanyarodva az eredeti problémára. Mit csinálok rosszul? Mit csináljak másképp? Ti hogyan osztjátok be az időtöket? Ha tudtok, mondjatok valami okosat.

Ancsur

 

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr495809306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2014.02.12. 11:23:19

Ismerős a probléma. Szerintem el kell határozni, hogy ha IM-re készülünk, akkor nekünk nem jut mozi, színház, haveri sörözés, stb. Ha a munka elé/után/(közbe) be tudjuk iktatni az összes edzést, és még aludni is marad időnk (és bírunk is), akkor rendben vannak a dolgok. A házastársunkra mindenképpen marad azért egy óra este, miután hazajöttünk az edzésből, de még nem feküdtünk le. És együtt is vacsorázhatunk. :-) A házimunka annyira nem fontos. Ha nem vagyunk otthon, rendetlenséget se csinálunk és mosogatnivalót se gyártunk. :-) A kajarendeléssel is lehet időt spórolni, és bőven van választék fitness kajákból is a rendelős cégeknél.
És ott vannak a hétvégék! Egy nap 4-5-6 óránál többet azért még olyankor se sportolunk általában, így azért ott maradnak szabad órák. Ilyenkor lehet mosni, esetleg takarítani. Kb. havonta egyszer nekem még egy szülői látogatás vagy baráti összejövetel is belefér.

Szóval szerintem meg lehet oldani, csak tudatosan el kell fogadnunk, hogy nekünk nem jut ki csomó olyan dolgokból, amikből másoknak igen. Cserében ők nem élik át a célvonal átlépése okozta euforiát. :-)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.02.12. 11:33:52

@azilinha: Nekem úgy is sikerül rendetlenséget és mosatlant gyártanom, hogy tényleg alig vagyok otthon, ehhez különleges tehetségem van :)

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2014.02.12. 20:57:25

Kérdés,hogy szereted e azt,amit csinálsz, ez az alapja annak, hogy ne érezd "soknak" , vagy ne légy kifacsart. Ez azért nem annyira sok edzés ,ahhoz biztosan nem, hogy kétségbe kellene esni az időbeosztás kapcsán. De ha sok edzés nyűg, akkor bizony nagyon nehéz végig tolni egy felkészülést .

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.02.12. 21:11:13

@korpaZASZ: Ha nem szeretném, nem csinálnám :) Egyáltalán nem nyűg az edzés, szerintem kicsit félre értetted a posztot. Azért szerintem az egy teljesen normális dolog, ha az ember néha elfárad.

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2014.02.12. 21:31:57

@szancsurrr: azt olvastam,h. nincs kedved hétfőn, nincs kedved munka után elindulni, mit csinálok rosszul, stb. Ebből gondoltam , hogy lehet, hogy az edzéseket nem szereted

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.02.12. 21:44:40

@korpaZASZ: Gondolod, hogy ha nem szeretném, akkor belevágtam volna egy IM felkészülésbe? Azért nem tegnap kezdtem sportolni :) A kérdés inkább arra irányul, hogy hogyan lehetnék hatékonyabb.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2014.02.12. 21:48:57

Nálam is előfordul, hogy nincs kedvem elindulni, sőt, még olyan is van, hogy az egész szar. De még olyankor is annyira jól érzem magam tőle, hogy még így is megéri. :-)

Ancsur, látom, hogy te spinningből csak heti 1-et nyomsz? Persze, tudom, hogy az az egy az hosszú, és pont azt gondolom, hogy talán igazad van, és elég is ennyi. Én a hétvégi hosszún kívül tolok még két rövidet is (1 órásat), de nem biztos, hogy az ér annyit, hogy hajnalban keljek miatta, legalábbis a 2-ből az egyiket lehet, hogy elhagyom a pihenés javára.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.02.13. 09:20:24

@azilinha: Nekem a futás a gyenge pontom, ezért inkább próbálok többet futni. Amint itt a jó idő, akkor úgyis kint leszek az úton bringázni, szerintem az lesz az, mi igazán számítani fog. Alapozáskor inkább az úszáson és a futáson van a hangsúly. Aztán amint itt a jobb idő, az úszás kicsit háttérbe kerül és bejön a bringa. Ezt nekem Gyula mondta és én hiszek neki.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2014.02.13. 09:41:11

@szancsurrr: Igen, jogos. Nekem elég gyenge a bringás izomzatom, ezért kellett rajta fejleszteni spinninggel, de aztán úgyis a valós bringázás dönti el, hogy mire vagyunk képesek a versenyen. Ahogy most kinézek, kedvem lenne most azonnal bringára ülni és tekerni egy 4 órát. :-)

Viszont igaz, hogy a tél nagyon jó mind az úszásra, mind a futásra, tehát logikus, hogy ilyenkor inkább ezekre koncentráljunk, és tavasztól nyomjuk meg jobban a bringát.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.02.13. 09:52:18

@azilinha: Ne is mond!!! Alig várom, hogy végre bringázhassak, áááá, imádom :)))

haanchee · http://haancheefut.blog.hu 2014.02.13. 12:08:14

Még szerencse, hogy csak futok. :) Heti 5 edzésem van, hétközben másfél-két órát futok, vasárnap a hosszú akár 5 órás is lehet. Annyi könnyebbségem van, hogy még itthon vagyok a kisfiammal és itthonról dolgozom (22 hónapos), és annyi nehézségem, hogy a férjem szintén minimum ugyanannyit edz, mint én, dolgozik, és nagyon ritkán van bébicsőszünk. Így felváltva járunk futni, ha verseny van, akkor vagy visszük magunkkal a gyerkőcöt is, vagy vidékről anyukám jön hozzánk és nálunk vigyáz rá. Szeretem a futást, én akartam kipróbálni magam az ultrákon, dolgozom is érte, hogy sikerüljenek a céljaim. De sokszor érzem, hogy ennél többet nem szeretnék és nem is tudnék edzésre szánni, és néha azt is érzem, hogy a futás átvette felettem a hatalmat. :) De míg el nem érem a célom, addig csinálom, de törekszem rá, hogy a családunk ennek ne lássa kárát.

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2014.02.13. 13:50:41

@szancsurrr: kb. kiszámoltam, 11 óra sport jön ki nálad, ebből nagy része hétvégére (azt gondolom nem nagy gond megoldani), hétközbenre (1 óra futásokkal/úszásokkal számolva napi 1 ó 20 perc (keddet kivettem) átlag.
Nálam ez 1ó45p kb. és úgy oldom meg (család+8 órás munka mellett) hogy bizony van, hogy 5 20kor kelek futni (mostanában 4 30as tempó környékén, tehát nem csak alszom futás közben:) ), vagy munkahelyre futok be, kondizni meg azután, hogy a lányom lefekszik.

Szerintem könnyedén megoldható (már ha ez könnyű), de az az alap, hogy az ember szeresse is, amit csinál.

Ha kijön a bringaszezon, akkor pedig mondjuk egy 50km-es kör végén érkezem a munkahelyre reggel.
Én vidéken lakom, szóval ez óriási előny, elismerem.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.02.13. 15:07:14

@korpaZASZ: Nem értem, minek alapján számoltál, mikor azt nem írtam le, hogy időben mennyit edzek. És azt sem értem, hogy miért írod megint azt, hogy nem szeretem, amit csinálok?

Én hajnalban úszok, amihez 5-kor kell kelni. Hóban-fagyban is bringával járok dolgozni, ügyet intézni, ami kb. napi 20k.

Gratulálok, jó gyorsan futsz!

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.02.13. 15:10:59

@haanchee: Gyerek(ek) mellett még nehezebb lehet megoldani, minden elismerésem. UB-n egyéniben indulsz?

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.02.13. 15:17:39

@korpaZASZ: Kíváncsiságból utána számoltam: jó lesz az az 1 óra 20 perc napi 2 órának is :)

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2014.02.13. 15:42:47

@szancsurrr: akkor visszaszívtam mindent, mert az azt jelenti, hogy 2,5 órákat futsz hétközben és 1 órákat úszol, mert a napi 2 óra hétközbenre (az 1ó20p-es átlag erre vonatkozott) csak így jöhet ki, ha a hétfőn csak 1ó10percet edzel.

Így teljesen más, ahhoz tényleg nem kis lelkierő kell, no és a hajnali úszásokhoz is!

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.02.13. 15:52:13

@korpaZASZ: Az úszás eleve másfél óra, ami mellé jön még 60 perc futás, tehát az kapásból 2,5 óra arra a napra. A spinning is 3 óra. Ha előtte futok egy órát, az 4 óra arra a napra. Sőt, volt már olyan is, hogy 2 órát futottam a 3 órás spinning előtt. Hét közben is van 1,5 óra futás, hétvégén is előfordul, hogy 2,5-3 órát futok, mondjuk ez attól függ, hogy éppen laza, vagy kemény hetem van. Szóval most, hogy jobban belelátsz látod, hogy nem kevés ez. (Mondjuk a poszt egyáltalán nem arról szólt, hogy milyen fasza csaj vagyok, hogy x órát edzek egy héten...)

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2014.02.13. 16:07:33

@szancsurrr: elolvasva újra, két dolot látok:
1.
"annyi kedvem ...van edzeni, mint egy beszívott lajhárnak", "nem tudom magam rávenni", "Leírni és megfogadni könnyű,...megtenni nehéz"
2.
edzésidőket felsorolva

Én ezekre reagáltam, az elsőre úgy, hogy elképzelhető, hogy azért érzed soknak, mert nem szeretsz már ennyit edzeni, a másodikra pedig úgy, hogy kiszámoltam, hogy a hétközben (ott nem olvastam spinninget egyáltalán) első ránézésre nem tűnik soknak.

Egyébként pedig Nórának és neked így ismeretlenül is drukkolok a terveitek megvalósításához (sok olyan kellene, mint Ti), elismerésem ahhoz, amit végeztek!

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2014.02.13. 17:11:26

Könnyű kimenni futni és edzeni amikor jól érezzük magunkat, kipihentek vagyunk és minden szuper. Ezt bárki megcsinálja. Csak ilyenkor még igazából semmi olyat nem tettél, amivel jobb lehetnél másoknál. Csak egy vagy a sok közül. (Az álmokat tekintve, nem emberileg)

Amikor fáradt vagy, álmos, és ráadásul szar az ídő kint és kurvára nehezen esik felhúzni a cipőt és keresed a kifogásokat magadban, de MÉGIS elindulsz és csinálod...

..NA ETTŐL LESZEL jobb, ettől leszel erősebb az átlagosnál, hogy eljuthass oda, ahova nem mindenki jut el mert nem képesek átlépni ezt a határvonalat.

Én hiszek benne, hogy két ember között csak ennyi a különbség, aki eljut az álmaihoz, vagy aki végül nem. Ez teszi ki a különbséget!

Hajrá!

haanchee · http://haancheefut.blog.hu 2014.02.14. 13:58:06

@szancsurrr: Igen, egyéniben indulok, meg a férjem is. Két bolond egy pár. :D De hát ez az álmom, hogy megcsináljam, úgyhogy edzek, még ha néha nehéz is, és rossz anyának érzem magam. De mivel a gyerek egyelőre nem reklamál, hanem jól elvan, így nem csinálok ebből nagy ügyet. Az viszont biztos, hogy évekig így csinálni nem tudnám, és nem is szabad.
süti beállítások módosítása