Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

PB! Másfél év után?!

2014.04.09. 09:14 szancsurrr

pb.jpgAmióta pulzuskontrollal futok, nem rohanok. Ennek megfelelően nem döntögetem az időimet. 

Ez bizonyos szempontból jó, mert nem a teljesítménykényszer hajt, így általában jól érzem magam futás közben, és nem annak örülök, hogy x perccel jobb lett az időm, hanem annak, hogy x ütéssel alacsonyabb a pulzusom.

Más részről viszont egy egyéni rekord nagyon jó visszajelzést ad arról, hogy megéri belepakolni azt a sok kilométert a lábainkba. Ez az érzés már nagyon hiányzott. Azt vettem észre, hogy mások sokkal gyorsabban fejlődnek a pk-val, mint én. Nekem majdnem fél évbe telt amíg végre beértem a célzónában (150-155 bpm) 6 perc alá. Ez eléggé idegesítő. 

Ez nyilván azért van, mert Mr. Élet minden lehetséges eszközzel tanítja nekem a türelmet. Magammal szemben, másokkal szemben.

A legutóbb 2012 novemberében futottam PB-t, méghozzá egy 1:49-es félmaratont a Balatonnál. Tavaly ugyanitt 1:51 lett, tehát közel voltam, de nem javítottam meg. 

A vasárnapi tavaszi 28 kilométeres Velencei-tó körre szokás szerint úgy indultam el, hogy tök jó lesz, futunk egy jót, haverkodunk az ismerősökkel, megesszük a házi sütit és örülünk, hogy létezik ez az esemény.

Amikor 2:40 alatt beértünk, sejtettem, hogy javítottunk valamennyit, és olyan öt percre tippeltem. Aztán itthon láttam, hogy az eddigi legjobb köröm 2:52 volt, szóval sikerült 12 percet javítani minden különösebb megerőltetés nélkül és viszonylag alacsony pulzussal.

Nagyon jó érzés volt! És ezzel a maratoni felkészülést befejezettnek tekintem, már ami a hosszú futásokat illeti.

Kedves negyedik maratonom! Várlak szeretettel!

Ancsur

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr15974269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PettyCicuk · http://pettycicuk.blogspot.hu/ 2014.04.10. 07:07:40

Nagyon ügyes vagy és türelmes. :) Gratulálok! ... remélem egyszer én is eljutok erre a szintre. :)

baracklekvar 2014.04.16. 11:32:37

Szia,

gratulálok :)

Én is nem oly régen kezdtem pulzuskontrollal futni, egyelőre csak tesztelgetem a dolgot. Viszont iszonyatosan nagyon nagyon lassú vagyok, és ez annyira elkeserít. Ugyan a világból ki tudok futni jobb napjaimon (ez 12-14 km-t jelent - nekem nagy szó) alacsony pulzussal, de 7 perc fölötti km-ekkel, tehát mint egy reumás csiga egy hűvös téli hajnalon.
Elképzelésem sincs, hogy mikor fogok elérni a 6 perc alatti km-ekre, pedig ez lenne a nagy cél. (meg a félmaraton is, de az még arrébb lesz, talán szeptember)
Hogy csinálják ezt a nagyok? :)
Köszi,
Baracklekvár

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.04.16. 13:16:27

@baracklekvar: Türelemmel és kitartással. Máshogy nem működik. Amikor kezdtem én 8 perces ezrekkel csigáztam, szóval te még gyors is vagy :)

baracklekvar 2014.04.17. 11:27:19

Hahh, sejtettem, hogy ez lesz a válasz :)

No jó, akkor kitartok és nyomom a vánszorgó lajhár sebességet, és inkább nézem a tájat (Duna-parton szoktam futni, ilyenkor tényleg nagyon szép).

Azért jó ilyet olvasni, hogy más is így kezdte, akkor van remény, hogy egyszer én is futhatok legalább egy fél maratont 6 percen belüli kmekkel!
süti beállítások módosítása