Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Kalandozásaim Vegetariániában

2014.05.02. 09:48 lukacszoli

313px-Pamela_Anderson_2.jpgÉrdekes dolog ez a növényevő életmód. Tisztelem és becsülöm azokat, akik mellőzik a húst, illetve az állati eredetű élelmiszereket. Próbáltam korábban így táplálkozni, de mindig beletörött a bicskám. Nyers, vega, vegán. Olyan életmódok ezek, amiknek kétségtelenül megvannak a nagyon komoly előnyei, azonban abban is biztos vagyok, hogy nem mindenkinek jó, ha így étkezik.

Millió fajta különböző diétával találkozhatunk, a legtöbb azt ígéri magáról, hogy mindenkinek jó. Sajnos sok azt is állítja, hogy komolyabb erőfeszítés nélkül képes arra, hogy a kilók és terhek máról holnapra eltűnjenek és örökké semmivé váljanak. Míg a mi kultúránkban sok esetben divat az univerzalizált megoldások reklámozása, nem gondolom, hogy létezik bármi, ami mindenkire úgyanúgy hat és egyformán hatásos.

Ha megnézzük a keleti kultúrák rendszereit, a legtöbb esetben közös paraméterük az egyes emberek különbözősége. Személyre szabott, egyedi. Mindenki más és különleges. Az indiai ayurveda három fő típust különböztet meg, amit egy részletesebb diagnózis során számtalan altípusra bontanak. Annyi különböző változó van a testünkben, lelkünkben, szellemünkben, hogy nem feltétlenül jó ötlet az életmódban univerzális megoldásokra hagyatkozni.

Úgy gondolom, hogy a népszerű diéták jelentős része jó és hatékony valakinek. De lehet, hogy százból mindössze két főnél fog megfelelően működni. A többieknél jönnek a szokásos problémák és nyűgök. A folyamatos önismereti munkával és a tudatosság gyakorlásával idővel egyre közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy elmondhatjuk:

Ismerem magamat.

Ezt az utat igyekszem járni. A cél az EgyensúlyOM elérése.

A húsfélék elhagyását is kipróbáltam. Néhány hét után mindig úgy éreztem, hogy nekem szükségem van rá. Mindenféle testi és lelki tünetek jelentek meg, amik nehézséget jelentettek a mindennapok során. A nyersevéssel ugyanezt tapasztaltam, azonban a hatások ott még drasztikusabbak voltak. Lelassultam, álmos voltam, fájt a hajam, nyekeregtek az ízületeim. Valószínűleg nem figyeltem eléggé arra, hogy a bevitt tápanyagok továbbra is teljes mértékben kiszolgálják a szükségleteimet. A nehézségek ellenére számos jó tapasztalatom is volt. Jóval kevesebbet izzadtam, a nap első felében frissebb voltam, úgy éreztem, hogy a látásom és a hallásom élesebb. Anyagilag sem utolsó ez a döntés, hiszen a zöldségfélék jellemzően jóval olcsóbbak, mint a húsok.

A számomra optimális egyensúly valahol ott van, ha mindennap legalább egyszer eszem főtt ételt. Nem feltétlenül minden nap, de rendszeresen eszem húst. Szinte teljesen elhagytam a sertést, helyette leginkább csirke, majd némi kacsa, marha és hal. Tejet ritkán iszom, tejföl és sajt viszont általában van a hűtőben.

Továbbra sem vetem el azonban a vegetáriánus recepteket. A hagyományos konyha ételei általában húsorientáltak. Azon van a hangsúly, míg a köret sokszor standard nokedli, fehér rizs, vagy tészta. Addig már eljutottam, hogy a rizs barna, a tészta teljes kiőrlésű és mindig van a szekrényben némi hajdina, köles, vagy bulgur.

Ahogy a futásban is könnyű hibázni, ha ész nélkül vágunk bele, valószínűleg ugyanez vonatozik az étkezésre is. Ha hirtelen, drasztikus döntéssel vezetünk be százféle új ízt, valószínűleg csalódni fogunk. Lassan járj, tovább érsz, ugye.

vegan2.jpg

A célom, hogy megismerjek és kipróbáljak minél több olyan húsmentes ételt, ami számomra is finom, laktató és szívesen eszem. Nem célom elhagyni a húst, de szeretnék összebarátkozni azokkal a receptekkel, ami ízlik annyira, hogy szívesen eszem ebédre a mindennapoban is.

Első lépésként beírtam a keresőbe, hogy "finom vegetáriánus ételek".

Ti mit javasoltok, mit érdemes mindenképpen kipróbálni?

Zoli

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr66094690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása