Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Sajtleves

2014.05.19. 07:40 lukacszoli

Ezúttal egy olyan receptet osztok meg veletek, ami nem bio, nem teljes kiőrlésű, ráadásul nem is kalóriaszegény. Mégis miért kerül fel ide? Mert nagyon finom.

Az egészséges életmód számomra azt jelenti, hogy igyekszem az élet minden területén egyensúlyba kerülni. Ha étterembe megyünk és nem salátát kérek grillezett csirkemellel, hanem valami testesebbet, általában nagy szemekkel kérdezik meg, hogy akkor ez mégis hogyan fér bele a diétába. Erre általában azt válaszolom, hogy hiszen soha nem is diétáztam. Ha valamit megkívánok, azt megeszem. A különbség annyi, a korábbi világomhoz képest, hogy tudatosan odafigyelek rá, hogy milyen időközönként és mennyit. Míg korábban, ha pizzára/csokira/chipsre vágytam, bementem a boltba, megvettem és meg is ettem. Akár napi rendszerességgel. A gyorséttermi kajákat is szerettem. Most is járok ilyen helyekre, a különbség annyi, hogy évi ötven alkalom helyett évente egyszer-kétszer. A csoki sem ördögtől való, viszont talán havonta egyszer, vagy még ritkábban eszem. A mekiben nem a legnagyobb menüt kérem és csokiból is a feketét választom. Ha megtagadnám magamtól, amire vágyok, elhatalmasodna az érzés és egy idő után mértéktelenül tömném magamba.

sajtleves.jpg

Szóval most eljött a sajtleves ideje. Ez most nem igazán kímélő, viszont hetek óta szerettem volna már elkészíteni.

  • - 10 dkg vaj, vagy margarin
  • - 2-3 evőkanál durumliszt, vagy teljes kiőrlésű liszt
  • - 30-40 dkg kukorica
  • - 1 tömlős krémsajt
  • - 10 dkg mozzarella
  • - 10 dkg gorgonzola
  • - 2 l alaplé
  • - 1 gerezd fokhagyma
  • - bors, szerecsendió
  • - chili

Az eredeti recept 60 dkg sajtot javasol, azt is a zsírosabb fajtából. Ez már tényleg kalóriabomba lett volna, inkább kevesebbet és barátibb fajtát tettem bele. Sima liszt helyett is jó bele a teljes kiőrlésű. Vaj helyett is működik light margarinnal, de itt arra figyeljünk, hogy minőségi legyen, mert a legolcsóbbak nem olvadnak túl szépen.

A megolvasztott margarinnal elkeverem és kicsit megpirítom a lisztet. Hozzáteszem a préselt fokhagymát, borsot, egy csipet szerecsendiót és ízlés szerint chilit. A vizet decinként hozzáadva, folyamatosan simára keverve felöntöm.

Ha már felforrt, beleteszem a kukoricát és felforralom. Miután néhány perc alatt megfőtt a kukorica, a tűzről levéve botmixerrel összeturmixolom.

Újra felforralom, folyamatos kevergetés mellett beleteszem a kinyomott krémsajtot és a felkockázott sajtokat. Olvadásig főzöm és el is készült.

A főzés közben érdemes percenként keverni, odafigyelést igényel, mert könnyen leég.

15 perc alatt elkészül és az eredmény nagyon finom. Ráadásul laktató is, egy tányér bőven elég belőle egyszerre.

Mi a kedvenc receptetek? Írjátok meg a fórumunkba!

Zoli

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr316180106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baduka 2014.05.19. 12:24:55

Nem akarok a lelkedbe taposni, de a tömlős krémsajtban hihetetlen mennyiségben van transzzsír, ami mindennek az alja! A sajtokban általában is 40-45 % a szír, ami nagyon gáz, mert IMÁDOM! :-)

Nazareus 2014.05.19. 22:15:05

Mi az, hogy "alaplé" ? Ezt hogy kell elkésziteni és miböl? És mikor kell felhasználni?

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.05.20. 08:29:48

@Nazareus: Az a víz, amit decinként öntesz hozzá.

Amarillalalal 2014.05.20. 09:27:50

@szancsurrr: Hmm mostmár én sem értem. Víz vagy alaplé? Az alaplé a "szakirodalom" szerint külön csontokkal, hússal, zöldségekkel főzött lé, amit a háziasszonyok lefagyasztanak és elővesznek ha kell, a kevésbé háziasszonyok pedig húsleveskockából előállítanak...

lukacszoli · http://egyensulyom.hu/ 2014.05.20. 13:58:31

@Amarillalalal: alaplének húsleves/zöldségleves levét, vagy leveskockát szoktam használni

2014.05.20. 19:54:47

@Nazareus: A legegyszerűbb: főzöl egy nagy adag húslevest és amit nem esztek meg, leszűröd és lefagyasztod alaplének. A leveskockás változat elég undorító, azonkívül tartósítószer ízű. Persze aki megszokta, annak jó.

Nazareus 2014.05.20. 21:08:23

@...elmúlik...: Köszi, akkor viszont azt nem értem, hogy mikor kell hozzátannie az alaplét a sajtleveshez, mert arról nincs szó. Meg az se tiszta, hogy mennyi vizet kell hozzátenni (mert ugye ez van a receptben: "A vizet decinként hozzáadva, folyamatosan simára keverve felöntöm.")?

Most viz kell vagy alaplé vagy mindkettö?

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.05.20. 21:19:31

@Nazareus: Leveskockával csináltuk, ezért beletettük a kockát és aztán a vizet, mivel a kocka abban oldódik. Ha igazi alaplével csinálod, akkor azt öntöd hozzá, akkor nem kell víz.

2014.05.20. 23:21:43

@Nazareus: Víz vagy alaplé. Kocka felejtő. Eszel elég tartósítószert kocka nélkül is sajnos.

Kirby 2014.05.22. 00:20:03

Megcsináltam ma este, hogy őszinte legyek, nem dobtam tőle hátast. Inkább sajtos kukoricakrém leves lett belőle.
Nem kötözködésképpen, de inkább kihagytam volna a kukoricát, valamint bele tettem volna azt az 50-60 dkg ömlesztett sajtot. Értem én, hogy zsíros meg minden, de ha már csinálunk valamit, csináljuk jól.
Tehát ez a sajt mennyiség szvsz kevés volt, ráadásul a mozzarella és a gomolya nem is akart elolvadni, pedig kajakon "lobogott" a leves vagy 15 percig. A végén kínomban újra összeturmixoltam.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.05.22. 21:47:34

@Kirby: Ízlések és pofonok :) Legalább most már tudod, hogy legközelebb nem így fogod csinálni :)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2014.05.23. 23:19:20

Én füstölt sajttal szoktam készíteni, tömlős vackot nem veszek :) Kukoricával sose próbáltam, talán megkóstoljuk
süti beállítások módosítása