Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Hogyan (ne) kerüljünk negatív spirálba?

2014.06.07. 19:20 szancsurrr

images_2.jpgHa valami miatt kibillenünk az egyensúlyból, akkor nagyon könnyen belecsúszhatunk egy negatív spirálba. Ilyenkor azt érezzük, hogy a világ összeesküdött ellenünk, megátkoztak minket, megszálltak a gonosz szellemek és egyáltalán, a fentiek azon dolgoznak, hogy nekünk minél szarabb legyen. Ha ez így is van, akkor annak meg van az oka. Ebben biztos vagyok.

Ilyen helyzetben le kell ülni és többször végig kell gondolni a történteket. Nyugodtan, alaposan. Mi vezetett ehhez a helyzethez? Vettem a figyelmeztető jeleket és azoknak megfelelően cselekedtem? Hogyan fordíthatom a jelenlegi siralmasnak tűnő helyzetet a saját hasznomra? Hogyan találhatom meg benne a pozitívumot? Hogyan leszek több és jobb ezekkel a tapasztalatokkal? Ilyenkor ez a legnehezebb. Sokkal könnyebb sajnálni magunkat és sírni, hogy most mennyire rossz. Sajnos jelen esetben én beleestem ebbe a hibába. Az a helyzet, hogy a kirúgásom óta minden, de minden rosszul sül el. Elütnek. Eltörik. Beütöm. Tönkremegy. Leejtem. Összetöröm. Elrontom. Elhagyom. Elszakítom. (Ma például olyan ügyesen próbáltam fékbetétet cserélni a városi bringámon, hogy elszakítottam a bovdent. A héten az is kiderült, hogy Piroska totálkáros, és egyáltalán nem csak a váz sérült. Folytathatnám a sort, de nem teszem, mert ez nem visz előre.)

Hiszem, hogy nincsenek véletlenek és semmi nem történik ok nélkül, ugyanakkor jelenleg küszködök azzal, hogy ezt maximálisan elfogadjam. Alapvetően nem vagyok egy depresszióra hajlamos személyiség és ezért is ijeszt meg az, ahogyan most érzem magam. Nem várok csodára és tudom, hogy ebben a helyzetben nem számíthatok senkire, csak magamra és arra a tényre, hogy eddigi életem során már átmentem több olyan dolgon is, ami elhiteti velem, hogy ebből is ki tudok jól jönni.

Negatív gondolat negatív gondolatot gerjeszt. A negatív gondolat negatív eseményként realizálódik, mert az vagy, amit gondolsz.

Pozitív gondolatokra van szükség, ez az egyetlen megoldás.

Elütnek helyett megvédenek. Eltörik helyett összeforr. Beütöm helyett megsimogatom. Tönkremegy helyett működik. Leejtem helyett biztonságban tudom. Összetöröm helyett épségben tartom. Elrontom helyett vigyázok rá. Elhagyom helyett megtalálom. Elszakítom helyett összekötöm. 

Ancsur

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr656285101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindenannyi 2014.06.09. 11:07:47

Szerintem tévedsz.
A rossz/negatív gondolatoknak is helye van, kellenek az életedbe. A mennyiség nem mindegy.
De ha kirúgnak, elhagynak, meghalt, súlyos beteg stb.stb. élethelyzetekben végig kell menni a gyász folyamatán, amit egy munka, egy szeretett személy elveszítése okoz. Ez értelemszerűen negatív gondolatokkal jár.
Nem azért fognak veled rossz dolgok történni, mert időnként helyet adsz negatív gondolatoknak is.

Ezek természetesek és mindenkinél vannak, hozzátartoznak az élethez. Ahogy írtam, a mennyiség nem mindegy. Tudd, hogy most xy okból rosszkedved van, nyűgös vagy, vagy éppen magányos és úgy érzed minden ellened esküdött, de ez nem örök életre lesz a filozófiád, csak engeded magadnak megélni ezt IS, hogy most neked éppen rossz. Lesz majd másképp is. Nem megijedni kell ettől, mert csak reagálsz arra, ami történik veled, ez nem bűn és nem baj. Senki se vigyorog, ha pofán csapják, hanem vagy visszaüt vagy dühös lesz, vagy bőg, tehát REAGÁL az adott élethelyzetre. Negatív élethelyretre negatívan fogsz reagálni, elsőre legalábbis biztosan. Nem kell megváltoztatnod és nem kell maximálisan elfogadnod semmit. Csak hagyd magad megélni ezt is, és aztán ha vége van, akkor lépj tovább. Ennyi.

Sajnos annyira belénk sulykolták az elmúlt években azt a hamis állítást, hogy minden de minden rajtunk múlik az életben, hogy már az is elvárás, hogy ilyen szinten kontrolláld a gondolataidat, amit nyilván nem lehet, képtelenség. Vö: nem gondolhatsz a fehér elefántra. :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.06.09. 12:07:09

@mindenannyi: Maximálisan egyet értek azzal, hogy meg kell élni a negatív gondolatokat is, de még mindig úgy gondolom, hogy hosszú távon nem azok visznek előre.
süti beállítások módosítása