Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Harminc felett

2014.06.18. 11:12 szancsurrr

6406509364f68770a1a7be.jpgHúsz éves korom körül úgy képzeltem, hogy a harminc feletti nők már öregek. Nagyon öregek. Úgy gondoltam, hogy mire oda jutok, addigra már megismerem a világot, annyi élményt és tapasztalatot gyűjtök, hogy semmi másra nem fogok vágyni, mint a "normális életre". Férj, autó, évi egy hét nyaralás, szoptatós melltartó, mellszívó, két gyerek, három szoba, négy kerék, kutya, giccses kismama és idétlen kötött sapkás babafotók, lógó mellek, ráncok, májfoltok, szürke melegítő, a szülés előtti versenysúly visszaszerzéséért folytatott elkeseredett küzdelem. stb. Mert ez mind a "normális élet" része, és nincs ezekben semmi kivetnivaló. Most itt vagyok harminc felett és néhány ráncon és májfolton kívül semmivel sem vagyok közelebb a "normális élethez." Ezt nem bánom, hanem elfogadom.

Harminc felett sokan hajlamosak bebeszélni maguknak, hogy ők már nagyon öregek és nemsokára kifutnak az időből, ezért sürgősen szülni kell és még véletlenül sem szabad egy esetleg már régóta nem működő párkapcsolatból kilépni, attól rettegve, hogy örökre egyedül maradunk. Van egy pár hozzám közel álló ember, aki szerintem a vesztébe rohan. Elmondom nekik, mit gondolok erről és ők egyetértően bólogatnak, de azt mondják, hogy nincs erejük váltani. És hogy úgysem lesz jobb. És hogy szalad az idő, meg ketyeg a biológiai óra. 

Lehet, hogy én vagyok rosszul összerakva, sőt, biztos, hogy sok tekintetben máshogy gondolkozok, mint az átlag, de mégis azt gondolom, hogy nem szabad azt mondani, hogy úgysem lesz jobb.

Az a véleményem, hogy jobb egyedül lenni még harminc felett is, mint boldogtalanul élni, illetve nem is élni, hanem csak úgy lenni egy párkapcsolatban. És hagyni, hogy menjenek a dolgok, úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva, vagyis úgy élni, ahogy egy adott életkorban azt elvárják tőlünk. Herceg fehér lovon? Pipa! Házasság? Pipa! Szoptatós melltartó? Pipa.

Harminc felett is jár szerelem, gyengédség, szenvedély, szex, kedvesség, odafigyelés, ölelés, szeretet. Egy jól működő párkapcsolatért/on folyamatosan dolgozni kell és komprumisszumokat is kötni kell bőven, mondhatjuk, hogy megszerezni könnyebb, mint megtartani. Mégis úgy gondolom, hogy hiba az életkorunkra hivatkozva belenyugodni abba, ami nem működik, nem tesz boldoggá azzal a gondolattal, hogy áh, én már úgysem találok jobbat.

Csajok! Legyen mostantól a harminc az új tizennyolc, mert soha nem késő!

És hogy mit gondol a harmincas nőkről egy fiatal férfi? Itt megtudhatod :)

Ancsur

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr106339585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iepi 2014.06.18. 11:33:47

A 30 egyáltalán nem 18. Van, aki itt megreked, de ez ne legyen már ajánlás. A májfolt, meg a lógó mell se kötelező az anyáknak. Minden anyát ennyire lenézel? A sajátodat is? Ismerek olyan háromgyerekes anyát, hogy szeretnék én annyira rendben lenni, mint ő.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.06.18. 11:41:33

@Iepi: Látom, megértetted a lényeget. Ez a poszt egyáltalán NEM az anyákról szól. Összefoglalom neked a lényeget: "Harminc felett sokan hajlamosak bebeszélni maguknak, hogy ők már nagyon öregek és nemsokára kifutnak az időből, ezért sürgősen szülni kell és még véletlenül sem szabad egy esetleg már régóta nem működő párkapcsolatból kilépni, attól rettegve, hogy örökre egyedül maradunk. Van egy pár hozzám közel álló ember, aki szerintem a vesztébe rohan. Elmondom nekik, mit gondolok erről és ők egyetértően bólogatnak, de azt mondják, hogy nincs erejük váltani. És hogy úgysem lesz jobb. És hogy szalad az idő, meg ketyeg a biológiai óra." És: "Az a véleményem, hogy jobb egyedül lenni még harminc felett is, mint boldogtalanul élni, illetve nem is élni, hanem csak úgy lenni egy párkapcsolatban. "

Iepi 2014.06.18. 13:01:49

Ha "csak úgy vannak", az is egy döntés. Lehet, hogy ahonnan te nézed, rossz döntés, de az ő döntésük. Majd én mondom meg, kívülről, hogy rossz nekik, vagy üres, meg ez nem is élet, mert "csak úgy vannak" egy kapcsolatban..? Nem mondom meg, mert nem én élem az ő életüket, nem én vagyok a bőrükben.
A "másik oldalnak" is ezt mondom, mert én is kapom, hogy ennyi évesen már miért nincs családom. Nincs. Majd ha eljön az ideje, akkor lesz.

Viszont azt egyáltalán nem értem, hogy mitől lett akkora divat mostanában mások családi állapotával foglalkozni, beleokoskodni akár kéretlenül is kívülről és megmondani, hogy: Ha szingli vagy, akkor ketyeg az óra, miért nem szülsz gyereket, önző dög vagy. Ha férjed van, vagy hosszú kapcsolatod, akkor biztos szarul élsz és miért nem lépsz, te gyáva..? "Ez az egy életed van, soha nem késő újrakezdeni!!!" ez is egy óriási nagy szlogen manapság, tiszta szerencse, hogy szólnak, én hülye még a végén azt hittem volna, hogy van vagy száz életem. Ha pedig gyereked van, akkor meg majdnem leköpnek, mert a "társadalmi elvárásnak" feküdtél le, mintha egy nő csakis azért szülhetne gyereket, hogy a társadalmi elvárásoknak megfeleljen. (Lebensborn, mi? Volt már ilyen a történelemben, de nem itt és most, ugye..?)

Nem létezik olyan családi állapot, amibe ne lehetne belekötni, ha az embernek beleköthetnékje van. Mitől lett ez ekkora divat..? Tényleg nem értem.

2014.06.19. 09:28:26

Érdekes probléma ez manapság. Aki elmúlt harminc és még nem állapodott meg (nincs férj, gyerek), tehát divatosan a szingli kategóriába tartozik, nos azok felett valóban pálcát tör a társadalom egy része.

Tepi@ ezt jól fogalmazta meg :

"Nem létezik olyan családi állapot, amibe ne lehetne belekötni, ha az embernek beleköthetnékje van. Mitől lett ez ekkora divat..? Tényleg nem értem."

Ez teljesen igaz, egyetértek vele. De. A probléma csupán az, hogy az ember általában úgy ötven körül jön rá, mi az, amit harminc körül elcseszett. Ezt a tapasztalat mondatja.

A80 2014.06.19. 09:41:10

Mindenki döntsön a saját életéről maga, de legyen tisztában a tényekkel.

Az orvostudomány jelenlegi állása szerint 43 év az a a határ ameddig akár orvosi segítséggel érdemes illetve lehetséges babát vállalni. Biztos lehet hallani ettől eltérő csodákról, de ezek egyedi esetek, legalább van ennyi fiatal meddő nő is, ez az érem másik oldala. Itt azért arról van szó, hogy közel fél évszázados petesejtekből próbálkoznak életet csiholni, amikor ezek a sejtek arra "készültek", hogy kb. 20 év után lesz rájuk szükség. 35 év felett már egyre rosszabbak a teherbeesési esélyek, egyre több a komplikáció, fejlődési rendellenesség,komoly külső segítség szükséges függetlenül attól, hogy ki mennyit sportolt és járt fitness terembe.

Jó nem kell a gyerek, vagy majd örökbefogadunk egyet, ha mégis kéne. Nos, ezt tessék társadalmi és párkapcsolati kontextusba helyezni. Hány évig terveztek egy férfivel együttélni? És az veletek? Ha nincs gyerek, a legtöbb kapcsolat 5-10 év után felbomlik. Ott állsz 45 évesen egyedül, mihez kezdesz majd? És 10 évvel később? Javaslom, beszélgessetek el hasonló korú, lehetőség szerint együdálló hölgyekkel a világ dolgairól, hátha tudnak adni egy-két jó tanácsot.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.06.19. 11:04:51

@Iepi: @...elmúlik...: @A80: Mindenkinek igaza van :) Én itt nem elsősorban az anyákról/anyaságról írok, hanem azokról az ismerőseimről, akik szenvednek egy szar kapcsolatban, és az összes itt leírt tulajdonság igaz rájuk, így az is, hogy csak azért maradnak együtt, mert félnek, hogy egyedül maradnak és mindenképp gyereket akarnak, most azonnal. Mivel saját környezetemben sok ilyen esettel találkozok, arra következtettem, hogy ez egy társadalmi "kórkép" is lehet. Távol álljon tőlem, hogy bárki életébe beleszóljak, azt mindenki úgy cseszi el, ahogy akarja. De véleményt nyilvánítani nem bűn, sőt, szükséges is.

juctice (törölt) 2014.06.19. 14:27:14

2014.06.19. 21:52:56

@szancsurrr:

Jó persze, hogy nem az, sőt. Ahány ember, annyi álláspont és szinte biztos, hogy egy-egy történet borzasztóan összetett.

Ahogy én látom - így túl az ötvenen - soha nem szabad beleragadni egy kapcsolatba, mert soha nem lesz jobb, azok a problémák amelyek megvannak, azok meg is maradnak, bármennyire is próbálunk szabadulni tőlük. Az embernek amúgy is kompromisszumokat kell kötnie (semmi nem tökéletes ugye, bármennyire is hajtunk erre), de ne legyen már az egész élete egy nagy megalkuvás.

Aki ugrik - néha bukik. Ez benne van. De ugrani - azt kell.
süti beállítások módosítása