Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

40 napos jóga kihívás - első 10 nap

2016.02.05. 09:00 SalamonÁgi

3 hét. Ennyi telt el azóta, hogy elhatároztam mindennapi életem részéve teszem a jógát. Ennyi ideje majd minden nap szenteltem időt magamra. Az első héten 6 percet, a második héten 13 percet és az elmúlt egy hétben már 20 percet készültem az alapozó videók gyakorlatsorával a 40 napos kihívásra. Most pedig végre eljött a nap és úgy érzem ez már nem kihívás lesz csupán folytatom azt, amit elkezdtem.

Az elmúlt hét első felében rettentő fáradtnak éreztem magam, kedvem sem nagyon volt és inkább nyűgnek éreztem a jógát mintsem kihívásnak. Rettentően kellemetlen volt a swan pose a csípőmnek, sem ráhajolni nem tudtam a combomra, sem beleengedni a csípőm ebbe a pózba. Úgy próbáltam elütni az időt, hogy a behajlított lábamon jobbra-balra billegtem és közben azon bosszankodtam, hogy nekem ez nem megy. Nem tudtam elképzelni, hogy eljutok odáig, hogy ráhajoljak a lábamra és a csípőm nem feszül.

Aztán valahogy ez a bosszankodás azt eredményezte, hogy a napüdvözletben is a csípőmre fókuszáltam és az előrehajlást követően a hátralépést lelassítottam és elkezdtem helyezkedni. Megpróbáltam kicsi jobban engedni a csípőm és mélyebbre ereszkedni a kitörésben. Nagyon jó érzés volt, a fölfele nézés is sokkal könnyebben ment így. Fokozatosan álltam át először gondolatban arra, hogy menni fog a swan pose és 5 nap után aztán sikerült is. Örültem neki, hogy sikerült gondolatban lelazulni és ezt a testem is lekövette.

quote-the-mind-is-everything-what-you-think-you-become-buddha-facebook-timeline-cover.png                                                              "Azzá válsz, amit gondolsz"

Mi több, elég girbe-gurba lábaim vannak, így nagyon furcsa érzés volt, mikor a swan pose-ból a down dog-ba megérkezve és megpihenve úgy láttam, mintha egyenesebbek lennének a lábaim. Most ezt nézegetem a down dog közben :) ...nem tudom még hová tenni. A farizmaimat is elkezdtem külön érezni, szerintem ez szintén ennek a póznak köszönhető.

A triangle vagyis háromszög pózban az első pár napban inogtam és az egyik oldalon úgy éreztem nem tudom megtartani a súlyom. Aztán megpróbáltam a testsúlyom úgy eloszlatni, hogy mindkét lábamon legyen súly nemcsak azon az oldalon ahol a kezemmel támaszkodom és ettől most stabilabb lett, de érzem, hogy alapvetően a bal oldalam gyengébb. A csípőm minden alkalommal csodásat kattan mindkét oldalon, mikor beállok ebbe a pózba, de a bal oldalam mindig jobban húzódik.

A hét végére az energiám és a kedvem is visszajött. Tegnap már vidáman újságoltam a páromnak, hogy habár este 9-kor ért véget a napom, de teljesen fittnek éreztem magam.

Következzék akkor a 40 napos kihívás első 10 napra szóló videója, tarts velem továbbra is! Ha pedig most csatlakozol, kérlek olvasd el az alapelveket és nézd meg az alapozó videókat a fentebb megtalálható linkeken.

 
3 héten keresztül a shakti kriyaval kezdtünk, most sem lesz ez másképp. Először külön átvesszük a az egyes elemeit (dog tail - cat tail - baby pose - cobra - down dog), majd 3 körben a légzésünkhöz igazítva egyikből a másikba mozgunk (a továbbiakban ezekkel az elemekkel fogunk egyik ászanából a másikba érkezni, összekötő elemként fognak funkcionálni). 
A harmadik kör végén a down dogból a swan pózba helyezkedünk, először a jobb lábat hajtjuk be magunk alá, majd a bal oldalon is megcsináljuk ugyanezt.

VÁLL FORGATÁSA (shoulder roll)

1. Kilégzésre leengedjük a felső testet és ezzel egy időben a sarkakkal közelítünk a fenekünkhöz.
2. A bal kart kinyújtjuk oldalra és a tenyerünket felfelé fordítjuk, majd a másik kezünket lerakjuk a mellkas mellé és kinyomjuk magunkat egészen addig míg a karunk a hátunk mögött lesz és a kezünket össze tudjuk kulcsolni.
3. A kezeket akkor fonjuk össze, ha nem okoz feszültséget. Vállsérülés esetén természetesen ne végezzük ezt az ászanát. Ha viszont finoman nyújtanád úgy is meg tudod csinálni, hogy nem jössz fel egészen és nem támaszkodsz meg a talpaidon, csak addig nyomod ki magad a jobb karoddal amíg még jól esik és nem feszül a váll. Figyeld magad és legyél türelmes! Lazítsd a lapockákat, nyisd a mellkast és törekedj rá, hogy nyak izmai elengedjenek. A légzés ebben nagy segítségedre lesz.

Ezt követően a másik oldalon is elvégezzük az ászanát.

Gyere vissza középre, belégzésre érkezz meg kobrába, majd kilégzésre down dogba. Sétálj előre és csípőszélességben állj meg. Belégzésre emeld a felsőtested, hajlítsd a térdet és próbálj homorítani, kilégzésre engedd nyúlni a hátizmokat és a fejed engedd le.

OLDALT ÉS HÁTRA HAJLÁS

Belégzésre emelkedünk, karok oldalt jönnek fel, majd kilégzésre a szívünknél összefonjuk a kezeket, ezzel felkészülünk az oldalt hajlásra.
1. Állj középre a jóga matracon és belégzésre emeld a bal karod míg a jobb kezedet a csípődre helyezed.    
2. Kilégzésre dőlj jobbra és a légzéssel mélyítsd egyre a mozdulatot. Csípő marad szemben és csak oldalra hintáztatod, nincs forgás benne. Válts oldalt és ugyanezt végezd el a másik oldalon.

Ezt a törzs döntést hátrafelé is el fogjuk végezni.                                                                                             1. Belégzésre elhelyezkedünk és a tenyerünkkel megtámaszkodunk hátul a derekunkon, majd kilégzésre hajolunk hátra. A légzés ütemében emelkedünk és süllyedünk, majd utoljára belégzésre emelkedünk és kilégzésre előrehajolunk, megfogjuk a nagy lábujjunkat és belégzésre homorítunk, térdek hajlítva, kilégzésre pedig előrehajolunk és egyenesítjük a térdeket.

HARCOS PÓZ (warrior lunge)

Tenyereidet helyezd a lábak mellé, majd lépj hátra a jobb lábaddal.
1. Találd meg a központod és emelkedj a felső testeddel, belégzésre két karodat kissé húzd hátra, hogy nyíljon a mellkas és érezd meg a felső testedet kitöltő energiát
2. Kilégzésre süllyeszd a csípőt. Pár légzést követően érkezz vissza előrehajlásba majd ismételd meg ezt a másik oldalon.

LEFELÉ NÉZŐ HARCI PÓZ (reclining hero)

Térdelj le a lábadra vagy a lábaid közé (ehhez használj párnát ha szükséged van rá). Kilégzésre hátrafelé fogunk hajolni, de mielőtt belefognál ne felejtsd el itt sem a fokozatosság elvét. 3 szintje van ennek a póznak, azt végezd közülük, ami a legkevesebb feszültséggel jár. Támaszkodhatsz a tenyereden, a könyöködön vagy a vállaidon. Adj időt magadnak és légy türelmes. Ez az ászana nyújtja a hasizmot, nyitja a tüdőt, élénkíti a belső szervek működését. Pár légzést követően belégzésre ülj föl és törökülésbe érkezz meg.

ÜLŐ ELŐREHAJLÁS ÉS GERINC CSAVAR

1. Belégzésre nyújtsd ki mindkét lábad és ülj egyenesen, majd kilégzésre húzd be a jobb lábad úgy, hogy a talpad a belső combodon pihenjen.
2. Kulcsold össze a kezeket és fordítsd ki, belégzésre emelkedj.
3. Kilégzésre hajolj előre és fogd meg a talpadat.
4. Légy itt egy pár levegővétel erejéig érezd a földet a feneked alatt, majd emelkedj belégzésre.
5. Kilégzésre engedd magad mögé a két karod, megtámaszkodva rajtuk hajolj hátra.
6. Belégzésre nyisd a mellkast kilégzésre engedd hátra a fejed. A kinyújtott lábad sarkát told előre, legyen aktív a láb, miközben ülsz a földön és mellkasoddal az ég felé nézel.
7. Pár lélegzetvétel után belégzésre emelkedj, majd kilégzésre a behajlított lábat emeld fel és át a bal lábon, a fejedet pedig hajtsd rá a térdedre. Következik a gerinc csavar.
8. Belégzésre egyenesítsd a gerincet, majd kilégzésre fordulj jobbra, bal karoddal a jobb láb külső oldalán támaszkodva. Minden belégzéssel törekedj felfelé és minden kilégzéssel próbálj kicsit csavarni a testeden.
9. Gyere ki a pózból, nyújtsd ki mindkét lábad és végezd el a másik oldalra is a gyakorlatot.

A double breathing-et most törökülésben végezzük és 10x egymás után. Nagy levegőt veszünk és szájon át kifújjuk, majd megpihenünk.


 

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr288359538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása