Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

1 hét pulzuskontroll tapasztalatai: Ez nagyon jó!

2013.11.01. 19:40 lukacszoli

Harmadszor merülök bele a pulzuskontrollos edzésekbe. Az eddigi két próbálkozást mindig gyors és látványos sikerek kísérték. Azt azonban nem tudnám megmagyarázni, hogy miért hagytam abba. Talán ez az a tipikus "úgy alakult" dolog. Elmúlt a lelkesedés, elfogyott a fegyelem, sodródtam a gyorsabb tempó felé, stb.

Nézzük meg, ezúttal hogyan kezdtem el, mi az a rendszer, amit remélhetőleg kitartóan tudok követni.

A pont, ahonnan elindultam: 6:50-es tempó mellett 160-as pulzus. A cél 6 percnél gyorsabb iram 135-ös pulzus mellett. Amikor első ízben elkezdtem a pulzuskontrollt, a 10:10 környéki gyaloglás 138 ütést jelentett percenként. Ugyanezen a sebességen most a körülményektől függően 110-115 a pulzusom.

Folyamatosan dolgozom fel Dömötör Edit könyvét. Az itt található 4 különböző szintű edzéstervből a másodikat kezdtem el, aminek a célja a zsírégetés és az erőnlét növelése. Amíg ezekben van hova fejlődni, úgy gondolom, hogy fölösleges nagy távokra és nagy sebességekre gondolni.

Ez a terv heti 6 edzésből áll:

  • - Hétfő: 30 perc 60%
  • - Kedd: 20 perc gyorsító, 60%-tól kocogás 70%-ig, majd séta 60%-ig
  • - Szerda: 30 perc 60%
  • - Csütörtök20 perc gyorsító, 60%-tól kocogás 70%-ig, majd séta 60%-ig
  • - Péntek: 30 perc 60%
  • - Szombat, vagy vasárnap: 20 perc 60%, 20 perc gyorsító 60-70-60%, majd 20 perc 60%

Példa a 30 perces lassú edzésre.

Példa a 20 perces gyorsítóra.

Példa a vasárnapi hosszúra.

A százalékok a maximális szívritmus hányadát jelentik. Ennek a kiszámítására több különböző képlet is létezik. Ezek átlagát alapul véve az jött ki, hogy a 192-es szívritmus számomra a legmagasabb érték. Tehát a 60% 115-nél, a 70% pedig 135-nél van.

Ha szeretnéd te is egyszerűen kiszámolni ezeket, kattints ide. Feltöltöttem ide egy Excel fájt, amibe csak az életkorodat és a testtömegedet kell beírnod a zöld cellákba, a többit automatikusan megkapod.

A korábbi edzésekhez képest igen jelentős a lassulás. A futást felváltotta a gyors gyaloglás (9:45) és a nagyon lassú kocogás (8:45). Ez viszont egyáltalán nem baj. Élvezem minden percét, végre motiváltan tudok elindulni. Gyötrődés helyett fókuszált edzéseim vannak és a "csak még száz métert bírj ki" helyett tudok a fejlődésre koncentrálni.

Az első, tavalyi pulzuskontrollos időszakban heti 1 kg-ot fogytam és havi 1 percet gyorsultam. Mivel azóta jelentősen javult az erőnlétem és a súlyom is jóval kevesebb, ennél lassabb fejlődésre számítok. Az eredmény viszont mindenképpen sokkal jobb és fenntarthatóbb lesz az eddigi szintemnél.

Hogy hol a határ, azt még nem tudom. Nagyon ráérek, sehova sem sietek. A cél az, hogy jól érezzem magam és fejlődjek. Nem futok mostanában maratont, nem akarok hosszú órákon át tartó intenzív megterhelést. A célom az, hogy fitt és boldog legyek.

heart.jpg

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr635609603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása