Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Január után - Célok és sikerek

2014.01.31. 12:24 lukacszoli

Sokszor beszéltünk már a célok meghatározásának fontosságáról. Van, akit a távoli nagy eredmény éltet, másokat pedig a mindennapi verkli strukturálása segít át a nehézségeken. Nekem egy kicsit mindkettőre szükségem van. Ezért összeszedtem, hogy mik a céljaim erre az évre, majd ezeket lebontottam havi szintre. Némi Kungfu Excel-fu után pedig összeraktam egy rendszert, aminek a segítségével napra lebontva látom, hogy melyik hol állok az egyes sportágakban, éves és havi szinten.

photo.jpg

A havi adagok meghatározásánál figyelembe vettem az évszakok sajátosságait. Azaz télen kevesebbet fogok tekerni, mint nyáron. Februárban ritkábban jutok el túrázni, mint áprilisban, stb.

Az életmódváltás egyik fontos eleme nálam a folyamatos önismereti munka. Most már tudom, hogy segít tartani a megfelelő irányt, ha körülveszem magam néhány táblázattal és grafikonnal. Jó érzéssel tölt el, ha látom, hogy megfelelő ütemben haladok a célok elérése felé. Ha néhány sűrűbb nap miatt lemaradtam, pontosan tudom, hogy miből és mennyit kell újraütemezni. Ha a trendek alapján a rendszer nagyobb elmaradást jósol a következő időszakra, tudatosan fel tudok rá készülni.

Ezt az egészet azért írtam le, hogy lássátok, az út rögökkel van teli és nagyon kell figyelni, hogy a megfelelő irányba haladjak. Annak ellenére, hogy közel 5 év eltelt az életmódváltás kezdete óta, a vége még arrébb van. A kilóktól viszonylag könnyű megszabadulni, azonban ez közel sem jelenti a problémák megoldódását. Mindenkinek van olyan ismerőse, aki lefogyott az ideális testsúlyára, majd viszonylag rövid idő alatt vissza is hízta az egészet. Ők azok, akik csak a tünetre koncentráltak, miközben a kövérség okait nem kezelték ki teljesen.

Ezt az utat/küldetést/célt szerintem rengeteg tudatossággal, odafigyeléssel, fegyelmezettséggel és sok-sok munkával lehet teljesíteni.

Nézzük hát a januári eredményeket. Van, akinek ez sok, van, aki pedig ennek a többszörösét teljesíti. A lényeg, hogy mindenki a saját egyensúlyára törekedjen. Nekem most ez az a mennyiség, ami ésszerű keretek mellett belefér az életembe.

Tervezett Tényleges Megjegyzés
Futás 60 km 60 km Fele tempós gyaloglás, fele futás
Kerékpár 280 km 317 km Mindennapi km gyűjtés
Túra 30 km 32 km Lehetett volna 40 km is, de a hidegben ennyi elég volt
Úszás 0 m 0 m Tavasztól

 

A januári célt teljesítettem, kapok magamtól egy piros pontot.

red-dot-hi.png

Zoli

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr45791292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása