Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Heti 10 km futás hatása az egészségünkre

2014.08.22. 13:11 lukacszoli

Manapság, ha felmegyünk a facebook falunkra, azt láthatjuk, hogy már mindenki maratonra és Ironmanre készül. Megjelent egy kutatás, ami azoknak hozhat jó híreket, akiknek nem céljuk ilyen hosszú versenyeket teljesíteni, vagy egyszerűen nincs rá idejük, energiájuk.

Nem kell maratont futni
A Journal of the American College of Cardiology-ban megjelent publikációban a kutatók a futás kardiovaszkuláris betegségekre kifejtett hosszú távú hatásait követték nyomon. A kutatás során több mint 55 000 felnőtt - 18-100 év közöttiek - adatait vetették össze a 15 évvel későbbi eredményeikkel.

A résztvevők 24 százaléka volt futó. A nem futókkal összehasonlítva a futókat 30 százalékkal kisebb eséllyel érte halál, valamint 45 százalékkal kisebb eséllyel haltak meg valamilyen szívprobléma miatt. A kutatók azt is kimutatták, hogy a futók várható élettartama 3 évvel megnőtt.

Azt már eddig is tudtuk, hogy a futás jótékony hatással van a szervezetünkre és megvéd a szívproblémáktól. Az azonban mindenképpen figyelemre méltó, hogy az elérhető előnyökért mennyit kell futni.

main3.jpg

Nem sokat.

A pozitív hatások a nem futókkal összehasonlítva a futók esetében nem függtek össze a futás idejével, távolságával, sebességével, vagy rendszerességével. Ahhoz, hogy élvezhessék az egészségvédő hatásait, elég volt heti 1-2 alkalommal elindulni futni, összesen 10 km-re, átlagosan 6:30 perc/km-es tempóban. Akik nagyságrendileg hetente egy órát szántak a futásra, azoknak a halálozási aránya ugyanolyan kedvező volt, mint azoké, akik heti három, vagy több órát futottak.

Azaz, akár napi 5-10 perc futás, közepes, 6:30 perc/km-es tempóban már jelentős mértékben csökkenti a halálozás esélyét, különösen a kardiovaszkuláris betegségek terén.

Amit érdemes megjegyezni
Még ha nem is tudunk sok időt az edzésre szánni, már viszonylag kevés futással is sokat tehetünk az egészségünk megőrzéséért. Azaz ne keseredjünk el, ha "csak" heti néhány km-t tudunk futni. Már a kevés futás is sokkal jobb, mintha nem futnánk.

Azonban, ha több időt tudunk a mozgásra szánni, érdemes megcélozni a Centers for Disease Control and Prevention által összeállított, minimális edzésmennyiségre vonatkozó útmutatásokat. Ebben heti 2 és fél óra közepes intenzitású aerob mozgást javasolnak, mint például a tempós séta, vagy 75 perc dinamikusabb edzés, mint amilyen a futás. Ha jelentősebb változásokat szeretnénk elérni, akkor érdemes legalább heti 5 óra közepesebb, vagy 2 és fél óra intenzívebb edzést beiktatni.

Azt se felejtsük el, hogy a mozgás akkor "számít" edzésnek, ha legalább 10 percen át folyamatosan végezzük. Tehát a heti edzésidőt felbonthatjuk több, rövidebb alkalomra is. Háromszor 25 perc, vagy ötször 15 perc, de akár kétszer 30 perc és egyszer 15 perc is tökéletes az egészségünk megőrzéséért.

Forrás: Walkjogrun

 

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr796612811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mérnork 2014.08.22. 16:02:19

És ha nem akarunk trendin vékony, de amúgy tök gyenge kriplik lenni, akkor célszerű némi súlyzós vagy saját testsúlyos erőedzést is beiktatni az életünkbe a futkorászás mellé...

Tinman 2014.08.22. 16:32:42

@Mérnork: Pontosan. Nekem a futás a fő csapásirány, de önmagában a futás kevés. Magamon vettem észre, hogy ki kell egészítenem a futást más jellegű edzéssel (erőedzés, talajtorna, erősítő gyakorlatok), mert a futás állóképességet növel, de izomerőt inkább vesz el. Főleg a hosszútávok esetében igaz ez utóbbi megállapítás.

Albert György (törölt) 2014.08.22. 18:17:03

fusson ki merre lát

Életunt Cápa · http://eletuntcapa.blog.hu 2014.08.22. 18:34:19

Jól látjátok a cikk lényegét, tényleg arról volt szó, hogy a cél erősnek lenni, nem pedig csökkenteni a betegségek kockázatát kis testmozgással...

Orltran 2014.08.22. 19:48:40

És a nem futók mik voltak? Úszók, testépítők, vagy semmilyen sportot nem űzők?

Orltran 2014.08.22. 19:49:54

Ja, és a nem futók hogy étkeztek, milyen testsúllyal rendelkeztek? És akik arra legalább odafigyeltek, ha nem is mozogtak, milyen eltéréseket mutattak a megfigyelt mutatókban a futókkal, és az étkezésre se figyelőkkel szemben?

32FNewYork 2014.08.22. 20:12:52

És a fordító mikor akar megtanulni magyarul?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.22. 20:50:31

"átlagosan 6:30 perc/km-es tempóban"

Ki volt az a funkcionális analfabéta, aki az eredeti írásban szereplő 6 mérföld/órás sebességet (speed of <6.0 miles/h) úgy fordította, hogy 6:30 perc/km?

[c] 2014.08.22. 21:01:19

@Mérnork: Vagy pedig sprintelni.

VoluntartistA 2014.08.22. 21:09:29

"6:30 perc/km-es tempóban" - ez mi ez?
A sebesség(=tempó) az út/idő (nem fordítva!), itt 9,23 km/h vagy pláne SI-ben 2,56 m/s.

inkvisitor 2014.08.22. 21:36:04

@VoluntartistA: Szerintem te nem futsz rendszeresen.
A futási sebességemet én is abban mérem, hogy hány perc kell egy km megtételére. A 6:30 elég lassú kocogótempó. A saját futásom 4:27-4:50/km, de a profik símán megfutják a 3 perc/km-t is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.22. 22:23:46

@inkvisitor:

"A futási sebességemet én is abban mérem, hogy hány perc kell egy km megtételére. "

A sebesség dimenziója út/idő, nem idő/út. Fizikából hányasod volt?

Csillagszemű Juhász 2014.08.22. 22:24:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A 6 mérföld / óra sokkal jobb lett volna?Ha azt írja, akkor meg az a baj, hogy miért nem km/h-t ír a gyökér. Ha azt írja, hogy kb. 10 km/h sebességgel, akkor az a baj, hogy 6 mérföld nem 10 km.

Csillagszemű Juhász 2014.08.22. 22:34:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kurva nagy megmondóember vagy. A futást így is lehet mérni: idő/táv (pace). Ha már villogtál itt a nyelvtudásoddal. Jól mondja inkvisitor, de te belekötsz, hogy az nem sebesség, pedig érted miről van szó.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.22. 22:40:57

@Csillagszemű Juhász:

"A 6 mérföld / óra sokkal jobb lett volna?"

Jobb bizony. Elég sokan tudják, kb. mennyi egy mérföld (szárazföldi). Amúgy elég vicces lenne, ha egy elektromossággal foglalkozó írásban a szerző keverné az elektromos ellenállás és a konduktancia fogalmát.

De menj el egy alkatrészboltba, és kérjél egy 21 millisiemenses ellenállást. És ne csodálkozz, ha nagyon furcsán néznek rád.

Aztán ha már magyarul ismerteti az írást, akkor talán belefér az is, hogy átszámítja kilométerbe.

Csillagszemű Juhász 2014.08.22. 22:49:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: jó, látom nagyon okos vagy. A futók így mérik a tempót: perc/km vagy perc/mérföld. Ezt fogadd el!

Alick 2014.08.22. 22:51:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a sportban a tempót úgy határozzák meg, hogy egy egységet (kör, medencehossz, km, stb.) mennyi idő alatt teljesít, mert a sportolók nem adott idő alatt haladnak valamennyit, hanem adott távot tesznek meg valamennyi idő alatt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.22. 23:07:14

@Alick:

"a sportban a tempót úgy határozzák meg"

Itt nem sportról van szó, hanem egészségmegőrzésről. És nem sportolók futnak, hanem totálisan átlagos emberek. Így értelmetlen dolog a sportban használatos módon mérni a teljesítményüket. Ez nekik sem mond sokat, mert az átlagember a km/h mértékegységet ismeri.

@Csillagszemű Juhász:

Itt nem versenyidőt számolnak, mert nem versenyről van szó. Ezt fogadd el!

Csillagszemű Juhász 2014.08.22. 23:28:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: tehát mivel én nem vagyok versenyző, nem perc/km-ben kéne mérnem a futásomat. :) Nem tudom mitől bonyolult megérteni egy embernek azt, hogy 6 perc alatt fusson egy km-et. Mobil alkalmazások, órák alapból is így vannak beállítva (average pace). Mindegy, részemről ennyi, feleslegesen okoskodtál bele egy olyan témába, amiről láthatóan nem sok fogalmad van. Én
ötös ezreseket szeretnék futni és nem 12km/h-val. Béke veled, kezdj el futni. Jó éjszakát.

Alick 2014.08.22. 23:35:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ha már a futás tempója szóba került és ehhez viszonyítási alapot használunk, akkor sportban használatos mérőszámokat kell alkalmazni, hogy egységesen értelmezhető legyen.
A 2,56 m/s-re senki sem fogja azonnal rávágni, hogy ez 3000-en milyen időt is jelent...

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2014.08.23. 06:50:59

@VoluntartistA: Minden kilométeren pihen hat és fél percet. Mit nem lehet rajta érteni?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.08.23. 09:44:34

Jó írás.

Bár ez így szerintem nem igaz:

"Azaz, akár napi 5-10 perc futás, közepes, 6:30 perc/km-es tempóban már jelentős mértékben csökkenti a halálozás esélyét, különösen a kardiovaszkuláris betegségek terén."

Egyszerre kb fél órát kell futni (kardiózni) ahhoz, hogy beinduljanak a kedvező folyamatok. Tehát a kétszer heti háromnegyed óra ok, de a napi öt percekből összerakott 10 km nem igazán.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.08.23. 11:39:23

Heti 10 km futás, az napi másfél kilométer.

Aki ebbe belevág, már most iratkozzon fel csípő- és térdprotézis műtétekre, mert hosszúak a várólisták.

djlashungary 2014.08.23. 12:02:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: pedig ha futnál, tudnád, hogy így mérjük a tempót. minél kevesebb idő kell egy km megtételéhez, annál jobb a futás (annál jobb a pace).
hiába mond ellent a fizikai tanulmányoknak :)

djlashungary 2014.08.23. 12:04:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: és vajon az átlagembernek mit mond az, hogy 10km/h-val, vagy 10,2 km/h-val megy? :) semmit. az mond neki valamit, hogy a szokott távot - mondjuk 3 km-t - 3 másodperccel hamarabb teljesítette, ha versenyez, ha nem.

inkvisitor 2014.08.23. 12:21:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Te meg nagyon sokat futhatsz.
Ha nem futópadon mész, akkor általában adott távokat futsz, ott pedig értelmesebb aztg mérni, hogy mennyi időbe kerül az egyes szakaszok megtétele. Én ezeket távolság szerint állítom be, minden kilóméterre megvan, hogy milyen tereptárgy jelöli. És így érdekesebb, hogy mennyi idő alat teszel meg egy km-t, mert ez mutatja, hogy lassultam-e vagy sem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.23. 12:29:04

@djlashungary:

"és vajon az átlagembernek mit mond az, hogy 10km/h-val, vagy 10,2 km/h-val megy? :) semmit."

Ha valaha vezetett járművet vagy járt iskolában fizikaórákra, akkor sokat mond neki.

"a szokott távot - mondjuk 3 km-t - 3 másodperccel hamarabb teljesítette, ha versenyez, ha nem."

Ha nem versenyez, akkor nem érdekli az a 3 másodperc. De 6 sem.

@inkvisitor:

" ez mutatja, hogy lassultam-e vagy sem."

Aki az egészségéért fut, azt nem érdekli, lassult-e vagy sem. Azt az érdekli, hogy legalább 20-30 percig fusson, mert annyi idő kell ahhoz, hogy érdemleges mennyiségű zsír elégjen.

djlashungary 2014.08.23. 12:35:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: sztem az átlagembertautóvezetéskor is az érdekli, hogy 15 vagy 20 perc alatt ér be a munkahelyre. de látom, okvetlenül fontos beleszólnod olyan dolgokba, amikről fogalmad sincs. az okosóra- és appgyártók, valamint futók tízmilliói tévednek, te tudod jól! :DDD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.23. 13:04:50

@djlashungary:

Azt fogd fel, hogy aki nem a teljesítménysportban utazik, az nem a profik által használt módon méri a teljesítményét - már ha egyáltalán méri.

"az átlagembertautóvezetéskor is az érdekli, hogy 15 vagy 20 perc alatt ér be a munkahelyre"

Nem is tudom, miért nem ezt jelzi ki az autók műszere, miért a km/h értéket? Hülye autógyártók, mi?

inkvisitor 2014.08.23. 13:12:53

@inkvisitor: @Kovacs Nocraft Jozsefne: Te meg azt nem fogod fel, hogy ha rendszeresen futsz, akkor a szervezeted hozzászokik a normál terheléshez, és adott távon állandó sebességnél kevesebbet fogyaszt. Tehát ha nem emeled a terhelést (időt vagy sebességet), akkor egyre kevesebbet használ.

djlashungary 2014.08.23. 13:16:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: te meg azt fogd fel, hogy aki fut, az igenis így méri, ha összekakálod magad, akkor is.
komolyan mondom, nem értem, miért oktatsz ki olyanokat, akik jártasak egy témában, amikor messziről lerí rólad, semmi közöd az egészhez...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.23. 13:16:46

@inkvisitor:

Már miért ne fognám fel?

Na de ennek mi köze ahhoz, miképp mérjük a sebességet?

inkvisitor 2014.08.23. 13:20:42

Mindössze abban, hogy itt nem az általános sebesség méréséről van szó, hanem a futás közbeni sebességmérésről, ahol az a lényeg, hogy adott távot mennyi idő alatt teszel meg. És eközben nem tudod mindig a kilométerórát nézni, hogy mennyivel mész, viszont az adott tereppontok elérésekor egyszerű rápillantani az órára, hogy mennyi idő telt el az előző pont óta. Ergó: Idő/útszakasz egyszerűbb, mint km/h
A repülésnél és a hajóknál is másképp mérik a sebességet, mint az autóknál. Más szóval rossz helyen írogatsz.

Dr_utcai_arcos 2014.08.23. 13:28:26

@Pocakos focista: Sajnos ezt kapjuk a sok idióta "napi 5 percet csilizek és olyan qva kockás a hasam" barom hirdetésekből. És a sok balek meg beszopja és aztán meg ideológiákat gyárt, hogy jaj, tényleg érzem is már a kockákat, huh de jó vagyok...Azonnal rendeletileg be kellene tiltani ezeket a hazugságokat, a cégeket pedig hatalmas büntetések meglengetésével bizonyításra kötelezni!

Dr_utcai_arcos 2014.08.23. 13:30:35

@polyvinyl: légy szíves fejtsd már ki a napi másfél!! km futásnál miért is fognak várólistára kerülni? Ne akarj már a hülyelistára kerülni Kovács Józsefnével...

inkvisitor 2014.08.23. 13:42:53

@Dr_utcai_arcos: polivinyl 3 mázsa felett van.
Nála napi 1,5 km is tönkreteszi az ízületeket. :)

Dr_utcai_arcos 2014.08.23. 14:37:17

@inkvisitor: Ebben az esetben leborulok az előrelátása előtt :D!

Tinman 2014.08.23. 15:53:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az analfabéta itt maximum az, aki egy futással kapcsolatos cikknél nem tudja értelmezni, sem elfogadni a perc/km-t.

Előbb-utóbb minden futó rááll a "pace" alapú mérésre, mely azt jelenti, hogy 1km megtételéhez hány perc szükséges.

A 6:30 az egy lájtos, nem megterhelő, a kocogásnál picit gyorsabb futásnak nevezhető tevékenység és abs. igaz, hogy javíthat az állóképességen. Bár a heti 10km-t én is kevésnek érzem. Mondjuk 2 naponta 3km az úgy oké egy teljesen kezdőnek.

A futó órák, mobil appok, mind-mind rendelkeznek pace alapú az az perc/km (perc/mérföld)

Lehet sebesség (km/h) alapján is futni, de az nem fog annyira pontos eredményt adni és nem is igazán lehet rá jó edzéstervet kreálni.

Általában 4-féle pace intervallumról beszélünk:

- blue (nagyon lassú, a sétához közeli mozgás)
- green (kocogás, felső szegmensében könnyű futás)
- yellow (alsó szegmenségben futás, felsőben tempós futás)
- red (sprint és a teljesítményed maximum)

Ezekre lehet jó edzéstervet építeni.

Tinman 2014.08.23. 15:58:51

@polyvinyl: Erről egy kicsit bővebben, ha lehetne, mert eléggé nagy marhaságot sikerült leírni.

A hosszútávfutás egészségtelen. A maratoni felkészülés szintén, felette pedig már kifejezetten káros.

Ami nem egészségtelen az nagyjából 30 maximum 40km teljesítése egy hét alatt, de ez nem kezdőknek szól. Mint minden edzést ezt is ésszel, fokozatosan felépítve kell végezni.

Dr_utcai_arcos 2014.08.23. 16:54:51

@Tinman: A 2 naponta 3 km az egyik héten 9 a másikon 12 km, így nem is olyan rossz megközelítés a heti 10 :DDD.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.23. 17:08:20

És még egy utolsó kérdés, választ nyilván nem tudtok adni rá: A posztban hivatkozott tanulmány is út/idő formában adja meg a futók tempóját. Ugye a tanulmány szerzői is mind hülyék, fogalmuk sincs a sportról és a futásról, mi?

inkvisitor 2014.08.23. 17:52:31

A teljes futás átlagsebességét adták meg. Ebben benne vannak a gyors és a lassú szakaszok is. Teljes távra van értelme az átlagsebességnek, de résztávon nem, illetve a pillanatnyi sebességnek sincs értelme. a futóprogiban ez volt az első, amit kikapcsoltam.

Dr_utcai_arcos 2014.08.23. 18:02:17

Kész bazmeg...ez totál hülye.Mert trollnak nagyon szar lenne.

inkvisitor 2014.08.23. 18:03:31

Azért kíváncsi lennék, tornaórán kívül futott-e valaha...

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.08.23. 18:33:31

@Dr_utcai_arcos:
@inkvisitor:
@Tinman:

Az ember vázrendszerét, azon belül az ízületeket a felegyenesedett testtartás eleve megterheli, mert alapértelmezésben az emberi csontváz nem a két lábon járásra lett kitalálva. Ezért küzd az emberiség komoly hányada a rossz testtartással, a mindenféle kopásokkal és egyéb mozgás-szervrendszeri betegségekkel.

Ehhez add hozzá még azt, ha valaki előre megfontolt szándékkal, sok esetben arra nem alkalmas cipőben és aszfaltos, betonozott terepen vagdossa a 70-80-120 kilóját a sarokcsontokban és környékén található ÉLŐ SZÖVETEKRE, ami erőhatás nagy százaléka a térd és a combcsont ízületekre is vissza fog hatni, ami hosszú távon nem lesz éppen előnyös.

De gondolom, ezt egy fanatikus fitnesznáci úgyse képes megérteni.

inkvisitor 2014.08.23. 18:44:46

@polyvinyl: Az emberiség genetikailag hosszútávfgyalogló és futó faj. HA utánanézel, a vadász-gyűjtögető népek naponta nagy távolságokat járnak be, és a hiénák és farkasok mellett az ember azon kevés ragadozók egyike, aki kifárasztással kapja el a prédát. Nagyon hosszú távfutással. Ezen háttér mellett vicces, hogy a mozgás miatti ízületkopásokkal jössz. A rossz tartás épp azért van, mert nem képernyő előtt, székben üldögélésre. Az ízületi kopások ált akkor jelentkeznek, amikor az ember szavatossága már lejáróban van, öregkorban. Viszont elégséges mozgás híján meg sem éred ezt a kort.

Tinman 2014.08.23. 19:02:44

@polyvinyl: Az emberiség nagy hányada nem a felegyenesedett járásból fakadó hátrányokkal küzd, hanem azzal, hogy az elmúlt 50 évben drasztikusan lecsökkent az átlag mozgási mennyisége.

Nyilván az úszás a legjobb, ebben szvsz mindenkivel egyetérthetünk, de az ésszel és fokozatosan felépített futás egészséges és annyi előnye van, hogy egy oldalra talán ki sem férne.

A túlsúlyos egyéneknek eleve tilos futással kezdeniük. Nekik úszás, kerékpározás, majd séta, majd aztán ha sok feleslegtől megszabadultak akkor futás (kocogás az inkább) és abból is kevés, sétákkal kombinálva. Megvan ennek a maga rendje, hogy semmiféle baj ne legyen belőle.

A betonon történő futást szintén illik kerülni... de még a legkisebb falvakban is akad egy focipálya vagy egy erdei út, ahol nyugodt szívvel lehet a jó levegőn mozogni.

A cipő valóban a futó legfontosabb társa, de ez úgy gondolom elég nagy közhely, tudja ezt mindenki, legfeljebb van olyan balga, hogy mégis ezen akar spórolni. Hiba.

A legnagyobb hülyeség, amit egyébként kezdők elkövetnek, hogy felállnak az íróasztal mellől és kijelentik, hogy na akkor én futok... kezdjük fél órával 2 naponta. Aztán csodálkozik, hogy 1 hónap múlva már itt fáj, ott fáj. Ha nincs túlsúly, 2 percekkel kezdünk és sétával kombináljuk. Megvan ennek a maga rendje.

Amiről írtál létező probléma lelkes kezdők között, de hát ha nem tudnak olvasni, tanácsot kérni tapasztaltaktól, akkor vessenek magukra :-/

Tinman 2014.08.23. 19:05:36

@Dr_utcai_arcos: Talán félreérthető voltam, de az lett volna a lényeg, hogy egyetértek a 10km-el/hét abban az esetben, ha kezdőről van szó. 9 az egyik héten 12 a másikon teljesen jó átlag km egy abszolút kezdőnek, akinek persze nincs túlsúlya és amúgy egészséges...

inkvisitor 2014.08.23. 19:53:12

Kérdés, hogy hol kezdődik a túlsúly. Mert tulsúlyos lehetsz 70 kg-al éppúgy, mint normál 110-el. Ismetem 70 kg-os lányt komolyabb zsírmennyiség nélkül, és pocakos 60 kg-os férfit is.

Dr_utcai_arcos 2014.08.23. 20:43:43

@Tinman: Persze, világos volt mire gondoltál, csak kicsit gonoszkodni támadt kedvem :).

monerd2 2014.09.08. 04:10:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: válaszom erre: az eredeti cikkben egészen pontosan ez van: "“running, even 5 to 10 minutes per day and at slow speeds less than 6 miles per hour (a 10 minute mile pace)"

tehát itt is megadták perc/km (azaz perc/mérföld) tempóban.

a hivatkozott tudományos cikkben valóban az van, hogy 6 miles / hr, de ez nem jelent semmit. elméleti cikk, köze nincs ahhoz, hogy a futók hogyan szokták mérni a tempót.

és egyértelmű, hogy fogalmad nincs a témáról, ha le bírsz olyat írni, hogy csak a profik mérik perc/km mértékegységgel a tempót :DDDDDD

monerd2 2014.09.08. 04:12:19

@polyvinyl: szép dolog az elmélet, de kipróbáltad már a gyakorlatban hogy igaz-e?

vannak tanulmányok amik szerint a futók térdízülete kevésbé kopik, mint a nemfutóké.

de te ezt mint fanatikus nemfitnesz-náci nem fogod megérteni :DDDDDD

monerd2 2014.09.08. 04:15:52

@Tinman: mi egészségtelen benne? max egyoldalú ha mást nem sportol mellette az ember

azzal mire gondoltál h km/h nem ad annyira pontos eredményt ill nem lehet rá kreálni edzéstervet? lehet, csak az ember agya nem erre van ráállva, hanem inkább a perc/km-re. pedig amúgy a km/h igazából pontosabb. pl. 3:30 tempó 17,14km/h, 3:31 tempó 17,06km/h, a perc/km mértékegységnek egyértelműen rosszabb a "felbontása".

még a 4-féle pace dologra: azért eléggé sikerült egybemosnod a tempófutást és az intervalledzéseket, szerintem elég durva becslés ez a módszer, nemcsak 4 fontos tempó van IMO...
süti beállítások módosítása