Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Vöröskáposzta

2013.11.13. 07:09 vanda0731

A minap párolt káposztát csináltam... több kevesebb sikerrel. Az íze jó lett, de tekintsünk el még az elején centi vastagon leégett lábastól és egy eldugított mosogatótól. (A lábas túlélte, szebb mint újkorában. A mosogató szifonját szétszedtem, kitisztítottam. Úgy érzem egy vízvezeték szerelő veszett el bennem. :D )

No, de nézzük meg miért érdemes vöröskáposztát fogyasztani.

- rengeteg A, B, C és U vitamint tartalmaz. A vöröskáposzta 6–8-szor is több C vitamint tartalmaz, mint a fehérkáposzta. 
- a benne lévő vörös pigmentek (antrociánok) pedig, a központi idegrendszer sejtjeinek karbantartásáért felel, illetve elősegíti az izmok regenerációját.
- a máj méregtelenítését segíti a benne található sulforaphane,
- a benne található kálium, kalcium, foszfor, vas, jód, kén,  többek között erősíti az immunrendszert, részt vesz a sejtek védelmében és regenerációjában, enyhíti a gyulladást, jótékony hatással van a gyomor- és emésztési panaszokra,
- a káposztában található kén segíti visszaszorítani az emlődaganatok kialakulását.
- a káposzta javítja az emésztést, és étkezés után hosszabb ideig érezhető a jóllakottság.

Ezek után nem kérdés, hogy egészséges a káposzta, és érdemes minél többet fogyasztani nyersen,  párolva  és bármilyen formában is.

Vanda

Forrás: http://filantropikum.com/http://www.hazipatika.com/

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr95630186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrea Kutvölgyi 2013.11.13. 11:22:31

Hètvègèn èn is csináltam.Nem hiàba úgy szól a recept,hogy "reszeld le,tedd aprítógèpbe",stb. Csak simán csíkokra vàgtam,talàn ha mèg most is pàrolnàm,megpuhulna. :) De az íze hibàtlan volt.

vanda0731 2013.11.13. 11:28:59

@Andrea Kutvölgyi: Én is csak csíkokra vágtam... ismerős a szitu. :D

PettyCicuk · http://pettycicuk.blogspot.hu/ 2014.01.27. 06:41:47

Én mindig csupán csíkokra vágom és hibátlanul megpuhul, megpirul. Egy fej káposztához szoktam rakni 3 szem apróra vágott almát, aminek a leve nagyon szépen megpárolja. :) Nagyon szeretem. Én mindig odasül egy kicsit, amitől még finomabb. :)
süti beállítások módosítása