Egyensúlyt!

"Erőd forrása az egyensúly, avagy a lelki béke. De a békesség nem álmosságot jelent! Békében élni annyit jelent: szövetséget kötsz az erőkkel, ahelyett, hogy harcolnál ellenük." Andrew Matthews

Friss topikok

  • takacsveca93: Én nem nagyon szerettem eddig a smoothiekat, turmixokat, de már egy ideje tesztelgetem, hogy mitől... (2019.04.22. 15:02) Az új életmód eszközei: Turmix
  • Zsuzsa Fekete 112: :) (2016.01.01. 15:47) Üzenet 2017-ből
  • bircaman szerkesztő maxval: S te római vallású vagy? (2015.12.23. 05:36) Boldog Szaturnáliát!
  • városjáró: most komolyan, ha valaki nélkülözni kénytelen, annak minden adományt amely nem megalázó és/vagy ál... (2015.11.20. 00:50) A néni ereje
  • csincsilla72: @Tinman: Ez nem igaz egyszerűen! Enni lehet, csak nem mindegy, hogy mit. Bár valamelyik tanult "ko... (2015.09.17. 15:22) 5 ok, ami miatt nem fogysz az edzéstől

Merj győzni!

2014.08.17. 10:53 szancsurrr

Szálka egy apró falu Szekszárd közelében. Egyszerűen varázslatos itt. A táj. A tó. A minden. A legjobb az egészben, hogy rendeznek itt egy triatlon versenyt. Persze, a Gyékényesi tó gyönyörű, és valóban, elég menő a Balcsiban úszni és a Tagorén futni, de nálam Szálka minden visz.

IMG_20140816_092453.jpg

Az "igyunk meg egy üveg bort a mólón", "ki tud adni tusfürdőt/fogkrémet/alvós alsógatyát?", "jaj, pont a derekam alatt van egy göröngy", "ne horkolj, mert kidoblak a sátorból!", "húzzál odébb nagyon gyorsan, mert nincs elég helyem!", "jaj de fázom", "jaj, de melegem van", "jaj, már reggel van?!" kezdetű romantikus sátras éjszakát követően lassan elkezdtük a készülődést. Én szokás szerint kellőképpen összeszedetten, előre megtervezett terv alapján, minden lépést alaposan megfontolva idegesen és teljesen szétszórtan headless-chickenkedtem, de legalább a többieknek volt min röhögni. "Jaj, nem hoztam magnéziumot, szerezni kell pumpát, kinek van imbusz kulcsa? Hol van a ...? Nem tudok enni, na jó eszek valamit, de nem esik jól, na jó, akkor iszok egy kávét és letuszkolok egy banánt. Jó ez a triatlon, de miért kel hozzá ennyi cucc? Szálljatok le rólam, nem vagyok ideges és nem akarok róla beszélni!" kezdetű mondatokkal szórakoztattam a lelkes közönséget. De mivel10-től volt a rajt, bőven volt időm szerencsére.

Pacsi, közös fotó a Polysokkal, aztán be a vízbe. Úgy éreztem, hogy jól megy az úszás, bár kicsit rövidebbnek éreztem a pályát, ami valószínűleg igaz is volt, mert 34 percet mentem, ami túl gyorsnak tűnik. Gyors depó után indulhat a tekerés. Négy darab elméletileg 22 kilis kör, ami valójában csak 20, tehát 9 kilométerrel rövidebb volt a táv. Odafele hátszél és suhanás, vissza brutális pofaszél és küzdés az egyébként nagyon élvezhető, néhány emelkedővel tarkított pályán. Jó volt, hogy a körözés miatt háromszor is találkoztam a segítőimmel, hiába, élni tudni kell, egyből két jó pasi leste minden kívánságomat és szerezték be például az életmentő magnéziumot. Az utolsó körnél gyors fejszámolást követően örömmel nyugtáztam, hogy megvan a 30-as átlag.

Ismét depó és irány a hullámvasút pálya. Jól ment a futás. A kombó edzések alatt is azt tapasztaltam, hogy a pulzusom lent van melegben is és simán mennek a 6 perc alatti ezrek. Szerencsére itt sem volt másképp. Két órán belüli félmaratont szerettem volna.

A fiúk egyébként nagyon megkönnyítették a dolgom: nem tudom, hogy csinálták, de én a pályán kigondoltam, hogy mit fogok kérni a következő körre, ők meg, mire odaértem már adták is a sótabit, sós paradicsomot, szóval a telepátia szakkör sikeres volt.

Az utolsó körben ismét elkezdtem számolgatni. Amúgy sem vagyok egy számmisztikus, de most a fáradtság miatt is elég nehezen ment, de arra jutottam, hogy egész jó időt megyek, bőven 6 órán belül.

Minden befutó örök élmény. Tisztán emlékszem az első maratonira, de a negyedikre is, az első féltávra, a BSZM-re, nagyatádi váltókra. Ez olyan intenzív élmény, ami egész egyszerűen beleég az ember tudatába. Olyankor egyszerre sírok és nevetek. Ez most sem volt másképp. A célban várt két ölelés, én viszont alig álltam a lábamon.

Beletettem ebbe most mindent. Semmi nem maradt bennem de az enyém volt minden. Éppen ezért csinálom.

Aztán Pali megkérdezte, hogy tudom e mennyit mentem? Nem, nem tudom.

5 óra 22 perc. Ha tízszer nem kérdeztem vissza, hogy "mennyit?!", akkor egyszer sem. Ha hozzátesszük a bringából hiányzó 9 kilométert, akkor az 5:42 körüli idő. Ez számomra felfoghatatlan, még most is. Olyan emberek mennek ilyen időket, akikre felnézek, és akiket példaképnek tekintek. És most nekem is sikerült.

Részidők: 

úszás: 34 perc

depó 1: 3:40

bringa (81 km): 2:42

depó 2: 3:23

futás: 1:58 (1. kör 30:10, 2. 29:00, 33. 29:29, 4. 29:16, az utolsó kilométer pedig 5 perces volt :)

Hivatalos célidő: 5:22:00

(Csak összehasonlításképpen: tavaly 7:14-et mentem a Balatonmanen. Persze az egy nehezebb pálya, de azért a különbség... Szembetűnő.)

Aztán amint kezdtem magamhoz térni, szóltak, hogy első lettem. Ezt már tényleg nem akartam elhinni, de tényleg ott volt a papíron, feketén, fehéren, hogy a kategória 1., abszolút 2. helyet szereztem meg.

Győztem. Aranyérmet akasztottak a nyakamba. Álltam a dobogó tetején és még mindig nem fogtam fel. Sőt, még most sem hiszem el.

Akartam. Akartam ezt a versenyt. Nagyon. Azt, hogy az enyém legyen minden perce, minden küzdelmével és szépségével együtt. Nagyon bennem volt a bizonyítási vágy. Nem másnak, hanem magamnak. Hogy végre elhiggyem, hogy nem vagyok lassú. Hogy kézzel fogható bizonyítékom legyen arra, hogy fejlődtem és ehhez számok és időeredmények kellenek. Idén ez a verseny volt a fő versenyem. Készültem is rá rendesen, meg nyilván a baleset előtti ironmanes edzésmunka sem veszett kárba.

Érdemes.

Köszönöm mindenkinek, aki hozzá tett, ahhoz, hogy ezt átélhessem.

De nincs megállás. Megyek tovább az úton, ami maga a cél, ami acél :)

 

 

Egy kattintás és értesülhetsz a friss írásokról::


Tovább az EgyensúlyOM portálra.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyensulyt.blog.hu/api/trackback/id/tr146610419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haanchee · http://haancheefut.blog.hu 2014.08.17. 16:17:25

Gratulálok, nagyon megérdemelted ezt a sikert és ezt a szép eredményt! :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.08.17. 17:15:06

Nagyon gratulálok! nem értek nagyon a tiratlonhoz/ironmanhez, de ez nekem piszkosul jó időnek tűnik. :)

vanda0731 2014.08.17. 22:45:51

Gratulálok! Nagyon büszke vagyok rád! <3

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2014.08.18. 01:00:54

Gratulálok,szuper idő, akár rövidebb volt a táv akár nem!

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.08.20. 10:25:53

@haanchee: @rrroka: @vanda0731: @Bozót: Köszönöm :) Igen, ez tényleg nem rossz idő, minden klappolt: nem volt hőség, ketten frissítettek és segítettek, meg azért készültem is :)
süti beállítások módosítása